• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
Långskottsfråga…

Jag har denna på min kortlista:

Nu kör märket ifråga ett erbjudande (upphör 13/2) med lite rabatt:
E3BEFA03-C2CC-41C5-9640-9B97B14EF74E.jpeg

Tyvärr skickar de inte utom USA och jag har såklart ingen vän/bekant/släkt/kollega med adress i staterna f.n.
Skulle det finnas nån i tråden som ev. skulle kunna bistå med praktisk hjälp för att komma runt detta problem så dra ett pm.
 

G.Clooney

Cartier
Sitter med Shangri-La på mig ikväll. Den från 2022. Jag gillar den skarpt. Hur mycket skiljer den sig från 2014-versionen? @Nic ? @S.L @G.Clooney ? Någon?
Jag har inte luktat på den ursprungliga men enligt Hiram själv ska där knappt vara någon skillnad alls.... Korken däremot, är numera helt ny! 😄
Screenshot_2024-02-11-20-04-36-021_com.android.chrome.jpg

 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Haha, vad är så illa med den? Noterna ser rätt ”safe” ut?
Det är ju det sköna med dofter, så jäkla subjektivt. Jag fick lite kräkreflex (nästan) av den iaf…

Tänk dig att du går in i en lokal och ska städa ut efter en konkad blomsterhandel. Lokalen har stått tom några månader. I ett mörkt och fuktigt utrymme längst bak i lokalen står en tunna fylld med grumligt, ljummet vatten. I tunnan ligger det långstjälkade gröna växter som ej längre är identifierbara pga pågående förruttnelseprocess.

Buteljera det vattnet och spraya på dig = Philtre! 🤢
 

errare

Omega
Philtre (och lite annat) ligger redan i frankerat kuvert plus att jag måste köra Shangri La lite mer innan jag kan ta det beslutet. Men när du testat Philtre kanske du blir mentalt komplett oförmögen att nyttja dofter från HG öht framöver…

Vad tycks om Shangri La? Blev något sugen på att lukta hotellobby efter att ha läst igenom fraggan hexagon

Edit: blandade helt ihop med Nishanes Wulong Cha…
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Det är ju det sköna med dofter, så jäkla subjektivt. Jag fick lite kräkreflex (nästan) av den iaf…

Tänk dig att du går in i en lokal och ska städa ut efter en konkad blomsterhandel. Lokalen har stått tom några månader. I ett mörkt och fuktigt utrymme längst bak i lokalen står en tunna fylld med grumligt, ljummet vatten. I tunnan ligger det långstjälkade gröna växter som ej längre är identifierbara pga pågående förruttnelseprocess.

Buteljera det vattnet och spraya på dig = Philtre! 🤢
Låter ju som typ den upplevelse jag hade när jag testade Sultan Vetiver. Fast då var det lite mindre föruttnelse i tunna och mer att någon hade kissat i hörnet av blomsterhandeln och slängt dit en pissoartvål.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Låter ju som typ den upplevelse jag hade när jag testade Sultan Vetiver. Fast då var det lite mindre föruttnelse i tunna och mer att någon hade kissat i hörnet av blomsterhandeln och slängt dit en pissoartvål.
Ja, förstår vad du menar! SV har element av det hela men är relativt sett väldigt behaglig jmf med Philtre som tar det till helt nya djup.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor

G.Clooney

Cartier
Då kom dessa två in samtidigt och jag drog ju genast av ett sprut på respektive hand... Tja, vad ska man säga? Igenkänningsfaktorn var skyhög. Visste precis vad de båda luktade som, på första sniffen, när de väl lagt sig lite vill säga. Är lite kluven på min inställning och får jobba lite mer med intrycken känner jag. Jäkligt schysst flaska från Angelos, rent visuellt, måste jag hävda.
IMG_20240212_165032.jpg

102241-tablettask-viol-26-g.jpg
710159-1-stk-bubblicious-shake-tyggegummi.jpg
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Då kom dessa två in samtidigt och jag drog ju genast av ett sprut på respektive hand... Tja, vad ska man säga? Igenkänningsfaktorn var skyhög. Visste precis vad de båda luktade som, på första sniffen, när de väl lagt sig lite vill säga. Är lite kluven på min inställning och får jobba lite mer med intrycken känner jag. Jäkligt schysst flaska från Angelos, rent visuellt, måste jag hävda.
IMG_20240212_165032.jpg

102241-tablettask-viol-26-g.jpg
710159-1-stk-bubblicious-shake-tyggegummi.jpg
Skulle du vilja skicka vidare något sample om du senare känner dig klar med dem så är jag sugen.
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Vilken parfym är det som slutat tillverkas?
Är som sagt många i tråden som är bekanta med BdP, kanske med den andra, diskade doften också?
Rituals Oasis Verte.
1105098_1.webp

Från Fragrantica: Top notes are Grapefruit, Lime and Pink Pepper; middle notes are Rhubarb, Ginseng, Bourbon Geranium and Violet; base notes are Vetiver, Atlas Cedar, Oak and Patchouli.
 

G.Clooney

Cartier
Då kom dessa två in samtidigt och jag drog ju genast av ett sprut på respektive hand... Tja, vad ska man säga? Igenkänningsfaktorn var skyhög. Visste precis vad de båda luktade som, på första sniffen, när de väl lagt sig lite vill säga. Är lite kluven på min inställning och får jobba lite mer med intrycken känner jag. Jäkligt schysst flaska från Angelos, rent visuellt, måste jag hävda.
IMG_20240212_165032.jpg

102241-tablettask-viol-26-g.jpg
710159-1-stk-bubblicious-shake-tyggegummi.jpg
Nee... Dessa två kommer avyttras igen.
I Tabac Libre får jag som nämnt minnen till det gamla tuggummit "shake" som man åt i barndomen när man tröttnade på all Jenka. Tycker den är ganska snarlik faktiskt, fast med en viss ton av "torr" tobak ovanpå.
The Dark Side påminner om violasken, direkt i öppningen påminner den om Byzantine Amber men det försvinner bort i all jäkla viol som tyvärr blir lite för mycket. Där är "myspys" in under violnoten men det får inte tillräckligt med solljus för min smak.
Bytes med fördel här i tråden, lägger upp i köp&sälj-tråden senare, mot något från samma hus/respektive hus.

Edit: Båda är bortbytta.
 
Senast ändrad:
Nee... Dessa två kommer avyttras igen.
I Tabac Libre får jag som nämnt minnen till det gamla tuggummit "shake" som man åt i barndomen när man tröttnade på all Jenka. Tycker den är ganska snarlik faktiskt, fast med en viss ton av "torr" tobak ovanpå.
The Dark Side påminner om violasken, direkt i öppningen påminner den om Byzantine Amber men det försvinner bort i all jäkla viol som tyvärr blir lite för mycket. Där är "myspys" in under violnoten men det får inte tillräckligt med solljus för min smak.
Bytes med fördel här i tråden, lägger upp i köp&sälj-tråden senare, mot något från samma hus/respektive hus.
Dra på dig ”Under my skin” samma stuk fast bättre! Violasken á la Haute Luxe 😄
 

G.Clooney

Cartier
Dra på dig ”Under my skin” samma stuk fast bättre! Violasken á la Haute Luxe 😄
Ja, jag ser fram emot att testa den imorgon faktiskt. Har en känsla av att den är bättre, men viol? Är där viol i den jäkeln med?
Alltså, TDS är bra i sig, fin kvalitet och har en jäkla performance. Går inte att tvätta bort ens. Men jag drar inte jämt med så pass påtaglig viol, uppenbarligen.
 
Ja, jag ser fram emot att testa den imorgon faktiskt. Har en känsla av att den är bättre, men viol? Är där viol i den jäkeln med?
Alltså, TDS är bra i sig, fin kvalitet och har en jäkla performance. Går inte att tvätta bort ens. Men jag drar inte jämt med så pass påtaglig viol, uppenbarligen.
Inte viol men en Orris Root som för mig drar mycket åt viol-asken. Finns risk för samma upplevelse där 😅
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nee... Dessa två kommer avyttras igen.
I Tabac Libre får jag som nämnt minnen till det gamla tuggummit "shake" som man åt i barndomen när man tröttnade på all Jenka. Tycker den är ganska snarlik faktiskt, fast med en viss ton av "torr" tobak ovanpå.
The Dark Side påminner om violasken, direkt i öppningen påminner den om Byzantine Amber men det försvinner bort i all jäkla viol som tyvärr blir lite för mycket. Där är "myspys" in under violnoten men det får inte tillräckligt med solljus för min smak.
Bytes med fördel här i tråden, lägger upp i köp&sälj-tråden senare, mot något från samma hus/respektive hus.

Tja!
Du har pm!
 
Topp