• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Spontant tveksam men man vet aldrig.
Blir inget blindköp här iaf.
2BEDFFDC-AB9D-4079-9F33-77B6749417FC.gif

Sauvage Elixir handlar det om.

Ett antal YT recensioner senare kombinerat med @bleppo hustru skarpa first impressions och Sephoras 25% nu i helgen (och gratis frakt) så kan jag ännu en gång rundsparka bondförnuftet rätt i nyllet och invänta ännu ett blindköp…

EA2C76C3-1EAE-4103-BC76-7F14A547C42F.gif

2BEDFFDC-AB9D-4079-9F33-77B6749417FC.gif

Sauvage Elixir handlar det om.

Ett antal YT recensioner senare kombinerat med @bleppo hustru skarpa first impressions och Sephoras 25% nu i helgen (och gratis frakt) så kan jag ännu en gång rundsparka bondförnuftet rätt i nyllet och invänta ännu ett blindköp…

EA2C76C3-1EAE-4103-BC76-7F14A547C42F.gif

Jag är stolt! Lite fegt att kolla reviews innan men ändock! Bra jobbat!

DB89BA72-842F-4D7C-92FC-466F34E5DB15.jpeg

Morgondoften. Väldigt sött i mitt tycke. Tycker den på sätt och vis påminner om Hacivat, men med lite mindre fräschör och betydligt mer kanel.

Förstår att denna kan vara en hit hos många och jag är glad över att ha fått prova den, men min resa med denna doft slutar nog här.

DB89BA72-842F-4D7C-92FC-466F34E5DB15.jpeg

Morgondoften. Väldigt sött i mitt tycke. Tycker den på sätt och vis påminner om Hacivat, men med lite mindre fräschör och betydligt mer kanel.

Förstår att denna kan vara en hit hos många och jag är glad över att ha fått prova den, men min resa med denna doft slutar nog här.
Spännande, otroligt långt från vad jag fick ut av den. Tycker den var mer av en kryddigare Beau de Jour, främst pga Lavendeln (inte samma doft men stuket). Men absolut viss sötma fanns där. Tror den kan hamna på min hylla trots att det kommer innebära långa diskussioner om att ”jag aldrig lyssnar på vad som doftar gott så jag kan lika gärna sluta fråga”.

Spännande, otroligt långt från vad jag fick ut av den. Tycker den var mer av en kryddigare Beau de Jour, främst pga Lavendeln (inte samma doft men stuket). Men absolut viss sötma fanns där. Tror den kan hamna på min hylla trots att det kommer innebära långa diskussioner om att ”jag aldrig lyssnar på vad som doftar gott så jag kan lika gärna sluta fråga”.
Ja, det är verkligen intressant hur det kan variera. Sen ligger nog våra kunskaper och erfarenheter på helt olika nivåer, då jag fortfarande är novis, vilket självklart kan bidra.

Det där med att inte lyssna på vad som luktar gott har jag ännu inte kommit till. Men ska strax ge mig på Nasomatto och Orto Parisi och kan tänka mig att diskussioner kommer bli vilda. Typ ”varför i helvete har du köpt en parfym som ska lukta hasch”. 🤷‍♂️

Ja, det är verkligen intressant hur det kan variera. Sen ligger nog våra kunskaper och erfarenheter på helt olika nivåer, då jag fortfarande är novis, vilket självklart kan bidra.

Det där med att inte lyssna på vad som luktar gott har jag ännu inte kommit till. Men ska strax ge mig på Nasomatto och Orto Parisi och kan tänka mig att diskussioner kommer bli vilda. Typ ”varför i helvete har du köpt en parfym som ska lukta hasch”. 🤷‍♂️
Klassar nog mig själv som rätt novis också… men alla har vi våra referensramar :)

Hahaha ja då kommer du garanterat få många frågor.

Skönt att jag fick sålt spicebomb och burberry London, nu när man har en 100 ml Chanel edition blanche på ingång!😀

Länge stått på vill ha listan :) men försöker köra efter one in one out principen
Den har jag också varit sugen på.
Känns spontant som väldigt lätt att nyttja och den jämförs med Xerjoff Uden har jag för mig och Uden är allt annat än utmanande men väldigt trevlig.

Den har jag också varit sugen på.
Känns spontant som väldigt lätt att nyttja och den jämförs med Xerjoff Uden har jag för mig och Uden är allt annat än utmanande men väldigt trevlig.
Nu när du säger det så finns det nog en del likheter med Xerjoffs Uden. Har aldrig testat editions blanche ordentligt...bara testat nåt enstaka spray på handleden. Ser fram emot att få hem flaskan i början av veckan 😀

Fick några rekommendationer för ett tag sedan men det var svårt att hitta någon som hade något jag kunde lukta på så gick på detta istället. Väldigt nöjd hittills!
0CE51564-F802-45D1-8370-9C4F08EC9389.jpeg
Följ ett gott råd och stanna där. Egentligen borde jag ha gjort det, Layton är allt man behöver. Tänker så varje gång jag drar på mig den, helt underbar.
istället är skåpet fullt av ännu dyrare parfymer 😂

Har testat Tobacolor-sampeln i några dagar nu och burit några sprayar när jag varit ute. Jag har ändrat mig - kommer förmodligen bli en (mindre) helflaska. :)

Ni som testat Granville och Cuir Cannage, kan ni ge en liten mindre recension kring dessa? Som nämnt för ett tag sen är dessa två de enda från Privée-kollektionen som jag ej testat (har ej testat Cologne Blanche heller, men den är helt discontinued och säljs inte ens i Paris-butikerna). Har bara läst lite om dem, men vill gärna få en klarare bild. :)

Tillbaka
Topp