• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jag är i Thailand sen 10 dagar tillbaka och en av få saker jag saknar i Sverige är doftknarkandet. Jag har iofs klickat hem:

Goldfield & Banks - Desert Rosewood
TRNP - Francois
TRNP - D’Aguilar
Ormonde Jayne - Man

Sen har jag köpt dekanter på Kemi- Hayat (@Hitsville ’s fel!)
Rito - Reserva IX (Mitt fel)

Ska bli kul att testa.

Med mig hit hade jag en jäkla blandning: (mest dekanter).

Amouage - Enclave
Amouage - Memoir
Amouage - Bracken
Floris - 1862
Floris - Elite
Versace - Eros edp (alltid på tropisk semester)
Tom Ford - Ombre leather parfum

Sitter med 1862 på mig nu. Skönt gubbig och bra!

100ml dekanten? 😉

Vad tycker du om Enclave?

Dagens!
Initio - Side Effect

2916ECAF-D0EE-46B6-8C4F-494C5A64B62D.jpeg

Beställde Nishane Safran Colognise från escentica och provade för första gången idag.

Helt klart en positiv överraskning! Var initialt lite rädd för passionsfrukten i toppnoterna och hur det sen skulle gifta sig med saffran och lädret i drydownen men allt klickade bra för mig. Ska nog tömma samplet under veckan och se om den är flask-värdig…
8613470B-BFB0-4A02-BEAE-0C9011BDD5E6.jpeg

https://www.fragrantica.com/perfume/Nishane/Safran-Colognise-54790.html

Kvällens doft sammanfattas med tre ord: inget för mig.

Den här upplever jag som relativt tvålig med en väldigt kraftfull ros. Det är något med doften som för mig verkligen för tankarna till doften av läppstift. Den doftar nästa lite tant. 😬 Tycker den känns rätt så like Amber Aoud, men där upplevde jag inte tvåligheten lika tydligt, iaf inte i öppningen.

Sedan är det ju inte heller något plus att den färgar av sig på huden något oerhört. Skönt på ett sätt dock, att inte behöva sukta efter ännu en doft. 😂

1210190F-1C01-412B-837B-F6FD1E944F75.jpeg

Kvällens doft sammanfattas med tre ord: inget för mig.

Den här upplever jag som relativt tvålig med en väldigt kraftfull ros. Det är något med doften som för mig verkligen för tankarna till doften av läppstift. Den doftar nästa lite tant. 😬 Tycker den känns rätt så like Amber Aoud, men där upplevde jag inte tvåligheten lika tydligt, iaf inte i öppningen.

Sedan är det ju inte heller något plus att den färgar av sig på huden något oerhört. Skönt på ett sätt dock, att inte behöva sukta efter ännu en doft. 😂

1210190F-1C01-412B-837B-F6FD1E944F75.jpeg

Det är ok, du får ha fel! 😂

Dagens testskörd:
5BAD64C1-7123-4B6C-AD5F-FF0D29B09F80.jpeg

ROJA - Oceania
Citrusöppning. Blommig i mellannoterna och trä och musk i basnoterna.
Lite animalisk och lite smågubbig faktisk. Båtmässan 2004.
Rätt okej trots allt men långt ifrån fullträff. (Kanske när jag fyller 60 år.)
https://www.fragrantica.com/perfume/Roja-Dove/Oceania-57385.html

XERJOFF - Nio
Citrus citrus citrus i öppningen samt lite örter.
Lite träig i drydownen men fortfarande stark, nu lite sur citrus.
WC anka på glasflaska!
Nej tack!

XERJOFF - Renaissance
Kryddig orientalisk citrus och mint i öppningen.
Väldigt söt och blommig i mellannoterna.
Lite musk, kryddor och trä i basnoterna
Alltför för feminin för min smak.
Kärringboutique på Östermalm.
Nej tack!
https://www.fragrantica.com/perfume/Xerjoff/XJ-1861-Renaissance-12126.html

Haha, kan faktiskt krypa lite till korset. Inte hela vägen, men en bit. Ungefär två timmar in upplevde jag att doften förändrades rätt ordentligt och blev otroligt mycket trevligare och läppstift-feelingen var borta. :)
Jag hör dig! Nu var det ett tag sedan jag körde Aoud men rosen är väldigt intensiv och lite stickig direkt vid applicering, men när den lagt sig så blir den riktigt bra!

Kvällens doft. Direkt efter applicering får jag en del rökighet, sötma, trä och en intensiv apelsin. Något i öppningen påminner nästan om whisky. Nu när den lagt sig lite tycker jag mig känna en aning barnyard och en lite mer intensiv sötma samt lite mer ros. Ska bli spännande att se var den tar vägen inom någon timme. 🙂

E90F2D60-84D2-4190-96CE-779FDE70E1DA.jpeg

Nån som vet vart man kan beställa samples på Lira och Rouge 540?
Lira:

Rouge 540:

Slängde iväg ett mejl till escentica ang. sample på PM doften från FDB. Detta fick jag till svar.

"Alla Fragrance du Bois nya dofter är på väg till oss. Det har dock varit lite förseningar från huset då dom ville köra en liten launch med de nya dofterna innan återförsäljarna.

Dom kommer inom någon vecka:)

Hälsningar
Escentica"

Så snart antar jag att man kan sampla lite från dem, vilket är bra. Kanske är old news för doftnördarna här.🤓

Tillbaka
Topp