Kul att du gillar den att att vi alla ibland gillar olika. (Hade ju varit sjukt tråkigt om alla hade gillat exakt samma dofter.)
Ja för helv ... du har carte blanche att såga alla mina favoritdofter!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul att du gillar den att att vi alla ibland gillar olika. (Hade ju varit sjukt tråkigt om alla hade gillat exakt samma dofter.)
Gissa vem som igår beställde hem en sample på FdB Oud NoirDet är den.
Den är betydligt mer finstämd och välgjord. Men ja, det är samma doftkategori, helt klart.
Föredrar den klart över OW ska tilläggas.
De två dofter som listas som "reminds me of" på frag är trumvirvel Oud wood och Carved oud.![]()
Ja dom nyare batcharna av Layton är inte mycket att hänga i granen tyvärrSamplade PdM Layton och Carlisle och är inne på dag två. En arm var. Är totalt oimponerad av Layton, den varar inte alls länge på min hud. Carlisle är trevligare, men långt från vad jag skulle kalla prisvärd. Känner patchoulin, men Profumum roma patchouli är så mycket bättre och en best gällande varaktighet. Tips på andra PdM man bör prova?
Okejj, detta var ett äldre sample. Vet dock ej hur gammalt dock.Ja dom nyare batcharna av Layton är inte mycket att hänga i granen tyvärr. Dom äldre däremot är riktigt jävla bra
.
Jag sålde alla mina flarror av Layton med de nyare batcharna då jag upplevde en helt annan doft jämfört med de gamla. Har dock fått tag på en sprillans från januari 2019 med den sexsiffriga batchkoden som förhoppningsvis anländer idagOkejj, detta var ett äldre sample. Vet dock ej hur gammalt dock.
Jag köpte min kommande Layton från en snubbe i Tyskland och inga problem har uppstått än så längeÄr det alltså i princip omöjligt att köpa parfymer från privatpersoner utomlands nuförtiden eller är det bara UK? Verkar vara lite olika bud hit och dit.
Om medlemmen inte har någon budget tänker jag spontant på Sweetie Aoud annars Ani eller Side Effect för att komma billigare undanFick en fråga i ett PM från en KS:are som inte kan posta i Lifestyle ännu men vill ha trådmedlemmarnas goda råd/tips enligt följande beskrivning:
Frun fyller år inom kort. Hon efterfrågar en fin och härlig parfym och gillar skarpt de parfymer jag samlat på mig. Nu är ju inte parfymer dam/herr i en fyrkantig värld- men jag efterfrågar er om lite tips iaf. Hon gillar inte tunga parfymer utan mer åt gourmand/vanlig/frukt hållet. Som exempel gillar hon skarpt min pdm Layton samt casamorati lira. Utifrån dessa uppgifter, vilket skulle ni säga är säkraste tipset att gå efter?
Fick en fråga i ett PM från en KS:are som inte kan posta i Lifestyle ännu men vill ha trådmedlemmarnas goda råd/tips enligt följande beskrivning:
Frun fyller år inom kort. Hon efterfrågar en fin och härlig parfym och gillar skarpt de parfymer jag samlat på mig. Nu är ju inte parfymer dam/herr i en fyrkantig värld- men jag efterfrågar er om lite tips iaf. Hon gillar inte tunga parfymer utan mer åt gourmand/vanlig/frukt hållet. Som exempel gillar hon skarpt min pdm Layton samt casamorati lira. Utifrån dessa uppgifter, vilket skulle ni säga är säkraste tipset att gå efter?
Side Effect tycker jag personligen lutar åt det tyngre hållet. Men Ani är ett givet förslag! Och skulle även tänka mig att tipsa om MFK Petit Matin som jag fastnade för o köpte flaska direkt (frun storgillar den oxå).Om medlemmen inte har någon budget tänker jag spontant på Sweetie Aoud annars Ani eller Side Effect för att komma billigare undan.
I thought this was a joke but you can actually buy these both for 58 bucks.
Top Notes: Interchange Fees
Mid: APR
Base: Bankruptcy.
Fick en fråga i ett PM från en KS:are som inte kan posta i Lifestyle ännu men vill ha trådmedlemmarnas goda råd/tips enligt följande beskrivning:
Sweet! Vi får se vad som händer dåJag köpte min kommande Layton från en snubbe i Tyskland och inga problem har uppstått än så länge.
Är det alltså i princip omöjligt att köpa parfymer från privatpersoner utomlands nuförtiden eller är det bara UK? Verkar vara lite olika bud hit och dit.
Spännande. Återkom gärna med utlåtande sen och om Fraggan-kommentaren like a trip to the Elephant House at the zoo stämmer…?Sweet! Vi får se vad som händer då
![]()
Det är precis som du skriver, många säljare som uppger att det ej är tillåtet att skicka parfym utomlands pga brandfara, men det verkar som att vissa hittat sätt att komma runt det, typ skriver att det är annat i paketet än vad det egentligen är osv. Främst UK men även Spanien som du säger. Tänkte därför om det här med brandfarlig post var något Brexit-påhitt eller dylikt och att man behöver någon företagsdeklaration för att få skicka sådana produkter. Också läst att saker beslagtagits i tullar och dylikt pga detta. Därför jag blev lite nyfiken på vad som egentligen gällerKöper väldigt mycket på Ebay, italien, spanien, uk och tyskland. Mest diskade grejer.
Allt har fungerat bra, bara en säljare från england som hörde av sig
och sa att posten inte skickade parfym längre. Men tror att det var en vit
lögn. En i spanien sa att dem försökte lämna in ett paket parfym, men posten
sa att det var brandfarligt, så vi skickade i vanligt kuvert och det gick bra.
Dock har jag ej kollat hur dem märker paketet, för att komma runt
eventuella restriktioner. Har dock inte haft problem. Eller vad är det
exakt som inte fungerar för dig? Läste inte hela tråden![]()
Köpte inte jag min första layton av dig? Den håller till nästa dag, och kommer det på kläderna så luktar det i en vecka.Jag sålde alla mina flarror av Layton med de nyare batcharna då jag upplevde en helt annan doft jämfört med de gamla. Har dock fått tag på en sprillans från januari 2019 med den sexsiffriga batchkoden som förhoppningsvis anländer idag.
Jodå det stämmer att du gjordeKöpte inte jag min första layton av dig? Den håller till nästa dag, och kommer det på kläderna så luktar det i en vecka.
Är det någon sida man bör känna till?Layton kom fram som den skulle från Tyskland. Blev även tre dekanter
.
![]()
![]()
![]()
Jag har en av de nya och tycker att de har helt okej performance. Det jag har ett jämföra med är en samle som jag fick av dig för snart två år sedan.Jodå det stämmer att du gjorde.
Tror det var en batch från 2020 om jag inte missminner mig. Bra performance på dom. Det är de ”nya” med 82% Vol som är katastrof
.
Så 78% är bättre då? Bra. För min nya stora obrutna backup är också 78%.Jodå det stämmer att du gjorde.
Tror det var en batch från 2020 om jag inte missminner mig. Bra performance på dom. Det är de ”nya” med 82% Vol som är katastrof
.
Jag köpte av en privatperson på eBayÄr det någon sida man bör känna till?![]()
Hann inte du köpa på Boozt när de sålde flarrorna med 78% Vol eller fick du en med 82%? Det är mest doften jag av någon anledning upplever mer annorlunda på de nya jämfört mot äldreJag har en av de nya och tycker att de har helt okej performance. Det jag har ett jämföra med är en samle som jag fick av dig för snart två år sedan.
Oja 78% Vol tycker jag personligen är mycket bättre än de nya med 82%. Är ju ändå 4% lägre oljekoncentration på de nya.Så 78% är bättre då? Bra. För min nya stora obrutna backup är också 78%.
Seriöst så tror jag en del sånt där är vida överdrivet. Många parfymer behöver man få in lite syre i och de blir mycket bättre med tiden. Just PDM är väl rätt klena direkt när öppnar dem överlag?
Det är sån otrolig trend på nätet/youtube att klaga på nya parfymer. Tror inte det stämmer alla gånger. Vet fyra på rak arm som är totalt sågade i den nya formuleringarna, men som absolut inte stämmer.
- Dior Fahrenheit, OG. Har både 90-tal och nutida. Ingen märkbar skillnad i performance. Lite luktskillnad, men det beror sannolikt mest på åldern.
- CH Men. Här har jag inte kvar min gamla, men fick en sample av SL så jag körde test med den mot den nya versionen. Ingen märkbar skillnad i performance. Knappt luktskillnad.
- Acqua di Gio, OG. Speciellt denna storsäljare är ju totalsågad att vara så dålig idag och folk på nätet säger att den var helt suverän när den kom. Det stämmer inte. De flesta på youtube var ju knappt födda när den kom. Här har jag ingen gammal kvar, men körde igenom några flaskor mellan 96 och 03 typ. Den har aldrig varit någon beastmode. Den har alltid varit en halvkass freshie gällande prestanda som håller ett par timmar. Och nu har jag ingen gammal kvar, men mitt doftminne känner ingen direkt skillnad mot nutidens version.
- PDM Sedley. Skitkass prestanda i början. La åt sidan. Börjat köra den nu, och får riktigt bra prestanda. Tydligt exempel på att den behöver stå och mogna lite.
![]()