• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

disappointment-disappointed.gif
Tänkte mest på "fizzy cola" som nämns och det som många påtalar med enigma. 😁 Men dumt av mig att dra förhastade slutsatser.
 

Télagh

Omega
Mina 3 favorit vinterdofter i rangordning

3. Tom Ford Black Orchid Parfum - unik doft, passar perfekt till pressade miljöer - performance: 8/10, håller gott flera timmar med skarp doft.
Betyg: 7/10

2. Armani Stronger With You - varm, men åt det lite fräschare håller. Passar till nästan alla miljöer - performance: 710, håller flera timmar men tappar skarphet efter 2-3 timmar
Betyg: 8/10

1. Parfums De Marly Carlisle - Min absoluta favorit. Riktigt unik blandning av varm och spicy. Kan inte ens beskriva hur gott denna luktar. Väldigt stark första minuterna, sen träder vaniljdoften fram tillsammans med den andra häxblandningen och gör den oslagbar. Performance: 10/10, håller exakt hela dagen med väldigt skarp doft, om inte flera dagar, med bara 2-3 sprut. Köper du denna som brukar vara på rea på Boozt emellanåt till 2400kr kommer den hålla dig i ett jävligt bra tag.
Komplimangerna jag fått från denna doft går inte ens att räkna. Har nog fått 3-4 pers att lägga 3000kr bara genom att gå förbi mig och fråga vilken parfym jag använder.
Betyg: 11/10
 

Bilagor

  • tempImageh3XXUP.png
    tempImageh3XXUP.png
    2.8 MB · Visningar: 3

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Vilka flankers från YSL:s L’Homme-serie (inklusive La Nuit) är ”bäst” inför höst/vinter enligt er? Har Bleu Electrique sedan tidigare. Finns väl för många att prova på.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vilka flankers från YSL:s L’Homme-serie (inklusive La Nuit) är ”bäst” inför höst/vinter enligt er? Har Bleu Electrique sedan tidigare. Finns väl för många att prova på.
Av de jag testat tycker jag originalet L’homme edt är helt överlägsen. Tyvärr är prestandan dålig, men priset är bra så man får överkompensera med antal sprays. :)
 

Richard1987

Panerai
Mina 3 favorit vinterdofter i rangordning

3. Tom Ford Black Orchid Parfum - unik doft, passar perfekt till pressade miljöer - performance: 8/10, håller gott flera timmar med skarp doft.
Betyg: 7/10

2. Armani Stronger With You - varm, men åt det lite fräschare håller. Passar till nästan alla miljöer - performance: 710, håller flera timmar men tappar skarphet efter 2-3 timmar
Betyg: 8/10

1. Parfums De Marly Carlisle - Min absoluta favorit. Riktigt unik blandning av varm och spicy. Kan inte ens beskriva hur gott denna luktar. Väldigt stark första minuterna, sen träder vaniljdoften fram tillsammans med den andra häxblandningen och gör den oslagbar. Performance: 10/10, håller exakt hela dagen med väldigt skarp doft, om inte flera dagar, med bara 2-3 sprut. Köper du denna som brukar vara på rea på Boozt emellanåt till 2400kr kommer den hålla dig i ett jävligt bra tag.
Komplimangerna jag fått från denna doft går inte ens att räkna. Har nog fått 3-4 pers att lägga 3000kr bara genom att gå förbi mig och fråga vilken parfym jag använder.
Betyg: 11/10
Är den 78 % eller 82% i alkoholhalt? :) eller kanske bara Layton dem ändrat?

Får försöka lösa ett sample 😀
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag tror de ändrat alla. Min Carlisle är 80%. Galen performance. Tror inte de nya är dåliga dock, de behöver mogna lite. :)
Läste någonstans att det är en beräkningsfråga snarare än att dom skulle gjorts svagare generellt. Något i stil med volymprocent och viktprocent på öl. Däremot är det väl ett faktum att Layton omformulerats pga nya regler kring någon beståndsdel. Övriga vet jag inte.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Läste någonstans att det är en beräkningsfråga snarare än att dom skulle gjorts svagare generellt. Något i stil med volymprocent och viktprocent på öl. Däremot är det väl ett faktum att Layton omformulerats pga nya regler kring någon beståndsdel. Övriga vet jag inte.
Som vi har diskuterat förut. Även om det ändrats formulas, så lär hälften vara i folks huvuden. Och det är ett faktum att vissa parfymer behöver sätta sig lite, vissa tillverkare skickar ut sina produkter för snabbt.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Läste någonstans att det är en beräkningsfråga snarare än att dom skulle gjorts svagare generellt. Något i stil med volymprocent och viktprocent på öl. Däremot är det väl ett faktum att Layton omformulerats pga nya regler kring någon beståndsdel. Övriga vet jag inte.
Lite som allas klagomål på ADG som ska vara så dålig idag. Den var dålig redan på 90-talet. Skillnaden är att jag tog typ 20-30 spray 1997 jämfört med dagens max 5. Klart att jag stank halvvägs till Gävle under Vattenfestivalen. 😆
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Lite som allas klagomål på ADG som ska vara så dålig idag. Den var dålig redan på 90-talet. Skillnaden är att jag tog typ 20-30 spray 1997 jämfört med dagens max 5. Klart att jag stank halvvägs till Gävle under Vattenfestivalen. 😆
Hahaha ja det där är också en del i förklaringen tror jag! Med 30 spray blir ju det mesta rätt kraftfullt 😂
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Av de jag testat tycker jag originalet L’homme edt är helt överlägsen. Tyvärr är prestandan dålig, men priset är bra så man får överkompensera med antal sprays. :)
Tänker du originalet med vit kork (icke-La Nuit)? Är inte den bättre lämpad för varmare väder? Verkar vara så enligt Fragrantica. Försökte testa några tidigare idag, men blev överrumplad av antalet flankers samt att de flesta doftar relativt lika.
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Finns det några bra parfymbutiker i Barcelona som man inte skall missa? Skall främst ha en parfym till bättre hälften (rekommendationer på Xerjoff / Roja mottages gärna)

Landar på ARN / CPH / BCN (men Tuxedon är väl slut?).

Skall även en kortis till Düsseldorf men min erfarenhet av tyska flygplatser är att de sällan har något skoj. Men jag kanske har fel?
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Finns det några bra parfymbutiker i Barcelona som man inte skall missa? Skall främst ha en parfym till bättre hälften (rekommendationer på Xerjoff / Roja mottages gärna)

Landar på ARN / CPH / BCN (men Tuxedon är väl slut?).

Skall även en kortis till Düsseldorf men min erfarenhet av tyska flygplatser är att de sällan har något skoj. Men jag kanske har fel?
Tuxedo fanns på Arlanda för tre veckor sedan.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Finns det några bra parfymbutiker i Barcelona som man inte skall missa? Skall främst ha en parfym till bättre hälften (rekommendationer på Xerjoff / Roja mottages gärna)

Landar på ARN / CPH / BCN (men Tuxedon är väl slut?).

Skall även en kortis till Düsseldorf men min erfarenhet av tyska flygplatser är att de sällan har något skoj. Men jag kanske har fel?

@Tjabo var nyligen där 😊
 
Topp