• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

IMG_1590.jpeg

Dagens fångst.

Maksim - Cafe mystique
Maksim - Oud indochine
Dior - La colle noire

Maksim är i min bok betydligt vassare än sin far. Allt känns mer genomarbetat. Riktigt bra skit!
Najs, Cafe Mystique verkar spännande!
Grämer mig fortfarande över en flaska Chypre de Grand som jag missade för några månader sedan…

Grämer mig fortfarande över en flaska Chypre de Grand som jag missade för några månader sedan…

Det var inte den jag råkade ta va?
Den är väldigt bra! Sålde faktiskt Chypre du Nord efter jag köpte den. Håller Chypre de grand högre! Men de har vissa likheter.

IMG_1590.jpeg

Dagens fångst.

Maksim - Cafe mystique
Maksim - Oud indochine
Dior - La colle noire

Maksim är i min bok betydligt vassare än sin far. Allt känns mer genomarbetat. Riktigt bra skit!
Spännande att du föll för Café Mystique! Ser ut att vara något som mer ska passa mig men jag blev inte alls övertygad av den.
Vill du testa så har jag en sample som jag kan slänga med om vi ska deala något närmaste tiden 😁

• KS Like
Reactions: S.L
Glasåtervinningen levererar igen, denna är kanske den bästa/värsta hittils?

En titelutmanare?
IMG_3353.jpeg

Kvällens kombo. Träkorksmonarchen, måste vara säkert ett år sedan jag bar denna senast… jösses! Jag har svårt att tro att Maksim skulle kunna blanda ihop något liknande 😅 men blir gärna överbevisad. OG Bortnikoff är fortfarande så oerhört bra.
IMG_7346.jpeg

Hurrödu! Maksim > Gubbfan!

😄

Två dofter jag vette katten hur gubben Bort fick till:

• Oud Maximus
  • Oud Monarch

De är två av de absolut bästa i genren. Däremot tycker jag han (liksom alla andra) tappat med tiden. Varenda parfymör tappar till pengarna eller egot. Finns ytterst få som över tid håller.

Demachy är/va grym hela tiden. Sheldrake likaså.
Jacques Cavallier Belletrud måste väl nämnas här, han är väl i sin pik nu trots 60 bast. Men typ alla andra …

Hurrödu! Maksim > Gubbfan!

😄

Två dofter jag vette katten hur gubben Bort fick till:

• Oud Maximus
  • Oud Monarch

De är två av de absolut bästa i genren. Däremot tycker jag han (liksom alla andra) tappat med tiden. Varenda parfymör tappar till pengarna eller egot. Finns ytterst få som över tid håller.

Demachy är/va grym hela tiden. Sheldrake likaså.
Jacques Cavallier Belletrud måste väl nämnas här, han är väl i sin pik nu trots 60 bast. Men typ alla andra …
Haha! Så är det ju. Däremot vill även slänga in ytterligare tre träkorksvarianter som håller absolut världsklass:

• Musk Khabib
  • Triad
  • Musk Cologne

Men vad vad stoppar i dessa dofter nuförtiden och även sina nyare alster är ju dock något helt annat, så där håller jag med fullständigt.

Ytterligare riktigt bra träkorksdofter är ju: Oud Sinharaja, Amber Cologne, Sir Winston, Symphonie de Neroli (Tack! 😘) & Moss Cologne.

Om man är på jakt efter en daily som är lite mer djup än ralph lauren blue, vad skulle ni med mer koll ge för förslag?

Kollat fragrantica men inte allt för mkt förslag på liknande där.

Om man är på jakt efter en daily som är lite mer djup än ralph lauren blue, vad skulle ni med mer koll ge för förslag?

Kollat fragrantica men inte allt för mkt förslag på liknande där.

Den genren har inte så värst mycket djup. Blå parfymer är av sin natur rätt platta. Har en enda ”blå” parfym i min samling.

Men testa:

Bleu de Chanel (finns från edt till parfum)
Chanel - Allure homme sport
Armani - acqua di gio profumo
Dior homme - sport

Typ

Den genren har inte så värst mycket djup. Blå parfymer är av sin natur rätt platta. Har en enda ”blå” parfym i min samling.

Men testa:

Bleu de Chanel (finns från edt till parfum)
Chanel - Allure homme sport
Armani - acqua di gio profumo
Dior homme - sport

Typ
Ja min slutsats med, tänkte om någon sprungit på nått skoj.

Bleu de chanel är nog den som var lite lik fast inte helt platt som rl blue.

Ja min slutsats med, tänkte om någon sprungit på nått skoj.

Bleu de chanel är nog den som var lite lik fast inte helt platt som rl blue.
Versace Dylan Blue brukar också nämnas i denna genre och vill du ha något lite mer unikt så finns Loewe 7 Cobalt, som är lite som Bleu de Chanel fast mer trä och rökelse.

Har den men den är inte lika fräsch/acquatisk eller hur man ska kalla det som bleu de chanel/rl blue

Mest prisvärda blå dofterna tycker jag du hittar i Versace's äldre dofter, Versace Pour Homme och Versace Eau Fraiche... Eller varför inte Versace the Dreamer om du vill ha en lite mindre blå men fräsch doft som drar lite mer old school Le Male/reflection man hållet. Men att leta djup i blåa dofter är ju lite som att försöka bada i en vattenpöl ;)

Mest prisvärda blå dofterna tycker jag du hittar i Versace's äldre dofter, Versace Pour Homme och Versace Eau Fraiche... Eller varför inte Versace the Dreamer om du vill ha en lite mindre blå men fräsch doft som drar lite mer old school Le Male/reflection man hållet. Men att leta djup i blåa dofter är ju lite som att försöka bada i en vattenpöl ;)
Djup va fel uttryck kanske men iaf inte lika platt även om jag gillar RL blue som daily på kontoret.

DD:
7777B539-F087-46CC-8247-A79AE80C8397.jpeg

Funderat på den så många gånger, jag mer åt "freshies" och vad jag försökt läsa mig till så kombinerar väl 1872 freshness med lite mer djup bakom. Har en Vibrato jag tycker har bra fresh+djup fast 1872 är väl snäppet bättre från vad jag försökt läsa mig fram till utan att spendera 350:- på en sample, är det ett rimligt antagande?

Funderat på den så många gånger, jag mer åt "freshies" och vad jag försökt läsa mig till så kombinerar väl 1872 freshness med lite mer djup bakom. Har en Vibrato jag tycker har bra fresh+djup fast 1872 är väl snäppet bättre från vad jag försökt läsa mig fram till utan att spendera 350:- på en sample, är det ett rimligt antagande?
Har tyvärr inte testat Vibrato tyvärr så kan inte jämföra. 1872 påminner mig om Creed Royal Water men lite varmare/sötare i karaktären.

Är deloox generellt bästa sidan att handla på? Eller finns det andra bra sidor man missat?
Handlar därifrån någon varje månad. Om man håller lite koll kontinuerligt så har dom ofta priser som är svåra att slå. Utöver Deloox så brukar jag kika på Notino och Parfym-klick också. Finns säkert större profiler här i tråden som har fler/bättre förslag.

Handlar därifrån någon varje månad. Om man håller lite koll kontinuerligt så har dom ofta priser som är svåra att slå. Utöver Deloox så brukar jag kika på Notino och Parfym-klick också. Finns säkert större profiler här i tråden som har fler/bättre förslag.
Mm de jag brukar hålla koll på med, sen lyko o diverse kan ha bra kampanjer med.

Tillbaka
Topp