• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
24h till start :cool:
436732A2-4D66-4D1E-A6B9-F558EACBB753.jpeg
Lycka till och kör hårt!
 
  • Like
Reactions: Oew

demondave

Rolex
Bakfyllelöpning verkar ha blivit en grej, synd bara att jag dricker så jäkla sällan :D

Nåja, gick inte långsammare än vanligt iaf, vore iofs en bedrift, och vinterslitet i gymmet verkar ha gjort lite skillnad. Känns som mer kraft och spänst, så bara flåset blir lite bättre så.
 
Tack så mycket, alltid kul när det går framåt.
Hade egentligen inte tänkt köra någon till mara i år då mitt fokus egentligen är Kona, men anmälde mig precis till Valencia för att göra ett försök på sub 2:40 :D
Är uppenbarligen en idiot som redan glömt smärtan för 2 dagar sedan :hilarious:
Hehe man glömmer snabbt, speciellt när det går bra!
 
  • Like
Reactions: Oew

daniel_se

Omega
Tack så mycket, alltid kul när det går framåt.
Hade egentligen inte tänkt köra någon till mara i år då mitt fokus egentligen är Kona, men anmälde mig precis till Valencia för att göra ett försök på sub 2:40 :D
Är uppenbarligen en idiot som redan glömt smärtan för 2 dagar sedan :hilarious:
Rätt snabb bana väl? Inte som Frankfurt kanske men ändå. Grymt sprunget!
 

Golbica

Omega
Ska man generellt satsa på större storlekar än man normalt tar i träningsskor när man håller på med löpning max 10-15km per tillfälle?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Skönt lite längre pass idag.
In till stan och runt Kungsholmen. Motvinden hem hade jag inte räknat med.
Frågan är bara ifall man är i bättre form i år än förra året vid den här tiden. Känner mig trots allt lite vintersvullen.
Vill ju kapa 10, 21, 30 och 42 km i år
/j
7B274B2C-83F6-4D30-817E-221C28969170.jpeg
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Provsprang ett par km idag. Kroppens svar var entydigt. Det blir en lång väg tillbaka. Anmälade mig till Premiärmilen så jag känner lite press.

/B
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Börjar få upp flåset lite nu och sprang 4,13 Km på löpbandet igår på 25 min (6:03/km).

Planen var att öka med 1 minut per pass från 20 min till 21 min osv till 25 min.
Nu tänkte jag börja om från 20 min men öka hastigheten till 5:45/km och sedan köra 21 min, 22 min osv till 25 min.

Vad tror ni om upplägget? Är det kanske bättre att springa 26 min -> 30 min innan jag ökar hastigheten?
 

Oew

Rolex
Börjar få upp flåset lite nu och sprang 4,13 Km på löpbandet igår på 25 min (6:03/km).

Planen var att öka med 1 minut per pass från 20 min till 21 min osv till 25 min.
Nu tänkte jag börja om från 20 min men öka hastigheten till 5:45/km och sedan köra 21 min, 22 min osv till 25 min.

Vad tror ni om upplägget? Är det kanske bättre att springa 26 min -> 30 min innan jag ökar hastigheten?
Definitivt bättre att springa längre!
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kan ni se mig lite idéer ni som kan :)
Jag springer två pass i veckan och dom ser ut som nedan ungefär.
Ska jag göra det på något annat sätt eller upplägg. Samt hur skulle ni skatta min kondition baserat på nedan.
Nedan var med lätt medvind och Kanske 85% av Max i känslan.
Screenshot_20190302-182638.png
Screenshot_20190302-182632.png
Screenshot_20190302-182626.png
Screenshot_20190302-182621.png
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Kan ni se mig lite idéer ni som kan :)
Jag springer två pass i veckan och dom ser ut som nedan ungefär.
Ska jag göra det på något annat sätt eller upplägg. Samt hur skulle ni skatta min kondition baserat på nedan.
Nedan var med lätt medvind och Kanske 85% av Max i känslan.
Screenshot_20190302-182638.png
Screenshot_20190302-182632.png
Screenshot_20190302-182626.png
Screenshot_20190302-182621.png
Beror väl lite på vad du har för mål med träningen. Bli snabbare? Uthålligare? Viktminskning? Samt hur gammal du är (för att kunna bedöma puls etc. Om du har annan träning utöver löppassen så skulle jag generellt säga att det skulle må bra av ett pass i något lägre tempo men längre tid samt ett snabbare men med variation såsom backe, tröskelpass, kort/lång intervall m.m Finns tusentals sätt att kombinera. Sen är det ju också viktigt att du själv trivs med träningen, annars är det lätt att lägga av :)
 
Topp