Lycka till och kör hårt!24h till start
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lycka till och kör hårt!24h till start
![]()
Loppet är faktiskt imorgon bitti!Jag hoppas han borde ha passerat mållinjen så här dags om ingen skada tillkommit.![]()
Lycka till Oscar! PLoppet är faktiskt imorgon bitti!
Kör hårt! Håller tummarnaLoppet är faktiskt imorgon bitti!
Jag får börja ta med läsglasögonen från jobbet.Loppet är faktiskt imorgon bitti!
All lycka till dig! Kör hårt!24h till start
![]()
Satan vad snabbt! Själv är man nöjd med 12km i 5.30 tempo...Ingen minns en fegis! Gjorde ”Batman splits” på 1:21-1:27! Blev 2:48 och 3:59/km i snitt så är helnöjd!
![]()
Ingen minns en fegis! Gjorde ”Batman splits” på 1:21-1:27! Blev 2:48 och 3:59/km i snitt så är helnöjd!
![]()
Snyggt! Helt rätt satsat, under 4min/km är riktigt respektingivande.Ingen minns en fegis! Gjorde ”Batman splits” på 1:21-1:27! Blev 2:48 och 3:59/km i snitt så är helnöjd!
![]()
Tack! Haha ja det var mitt främst mål, även om jag blev lockad av 2:42 efter min halvmarasplit! Skönt med 3 min pb på halvmaran under en mara i varje fallSnyggt! Helt rätt satsat, under 4min/km är riktigt respektingivande.
Ruskigt bra tid. Starkt jobbat!Ingen minns en fegis! Gjorde ”Batman splits” på 1:21-1:27! Blev 2:48 och 3:59/km i snitt så är helnöjd!
![]()
Grymt bra jobbat.Ingen minns en fegis! Gjorde ”Batman splits” på 1:21-1:27! Blev 2:48 och 3:59/km i snitt så är helnöjd!
![]()
Tack så mycket, alltid kul när det går framåt.Grymt bra jobbat.
Kul att träningen gett resultat.
Stort grattis!
Hehe man glömmer snabbt, speciellt när det går bra!Tack så mycket, alltid kul när det går framåt.
Hade egentligen inte tänkt köra någon till mara i år då mitt fokus egentligen är Kona, men anmälde mig precis till Valencia för att göra ett försök på sub 2:40
Är uppenbarligen en idiot som redan glömt smärtan för 2 dagar sedan![]()
Bra jobbat! 2:40 kommer snartIngen minns en fegis! Gjorde ”Batman splits” på 1:21-1:27! Blev 2:48 och 3:59/km i snitt så är helnöjd!
![]()
Rätt snabb bana väl? Inte som Frankfurt kanske men ändå. Grymt sprunget!Tack så mycket, alltid kul när det går framåt.
Hade egentligen inte tänkt köra någon till mara i år då mitt fokus egentligen är Kona, men anmälde mig precis till Valencia för att göra ett försök på sub 2:40
Är uppenbarligen en idiot som redan glömt smärtan för 2 dagar sedan![]()
Ja Valencia är snabb, och framförallt är det många snabba som springer! Förra året räckte 2:45 bara till 500e platsRätt snabb bana väl? Inte som Frankfurt kanske men ändå. Grymt sprunget!
Kör alltid en halv stk större än normalt......hatar när tårna slår i.......blånagelgaranti!Ska man generellt satsa på större storlekar än man normalt tar i träningsskor när man håller på med löpning max 10-15km per tillfälle?
Skriver som Davvan, gärna lite längre. Vissa skor tycker jag tyvärr blir lite för breda om man går upp i storlek.Ska man generellt satsa på större storlekar än man normalt tar i träningsskor när man håller på med löpning max 10-15km per tillfälle?
Definitivt bättre att springa längre!Börjar få upp flåset lite nu och sprang 4,13 Km på löpbandet igår på 25 min (6:03/km).
Planen var att öka med 1 minut per pass från 20 min till 21 min osv till 25 min.
Nu tänkte jag börja om från 20 min men öka hastigheten till 5:45/km och sedan köra 21 min, 22 min osv till 25 min.
Vad tror ni om upplägget? Är det kanske bättre att springa 26 min -> 30 min innan jag ökar hastigheten?
Tackar! Då får de bli så!Definitivt bättre att springa längre!
Beror väl lite på vad du har för mål med träningen. Bli snabbare? Uthålligare? Viktminskning? Samt hur gammal du är (för att kunna bedöma puls etc. Om du har annan träning utöver löppassen så skulle jag generellt säga att det skulle må bra av ett pass i något lägre tempo men längre tid samt ett snabbare men med variation såsom backe, tröskelpass, kort/lång intervall m.m Finns tusentals sätt att kombinera. Sen är det ju också viktigt att du själv trivs med träningen, annars är det lätt att lägga avKan ni se mig lite idéer ni som kan
Jag springer två pass i veckan och dom ser ut som nedan ungefär.
Ska jag göra det på något annat sätt eller upplägg. Samt hur skulle ni skatta min kondition baserat på nedan.
Nedan var med lätt medvind och Kanske 85% av Max i känslan.
![]()
![]()
![]()
![]()