• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maurice Lacroix Aikon Automaic

Maglin78

Omega
ML är en mycket bra klocka rakt igenom. Kollar man vad man får för pengarna så kan man jämföra med dyrare klocker.
 

Gabriel90

Panerai
Skickade in klockan dagen efter. Efter två veckor mailade jag och undrade varför jag inte hört något, inte ens en bekräftelse på att de tagit emot den. De sa att den skulle repareras och räknade med 4 veckor. Idag kom ett mail som sa att delar var beställda och räkna med tre veckor till. Ska bli spännande att se total tid från inskickad till uthämtad.
Oj...
Nästan 1månad sedan du lämnade in den och dem har inte ens börjat med den?
Vart lämnade du in klockan??
 

Kessler

Rolex
Är verkligen ML A mer lik en AP RO än vad väldigt många dykare är lik en Submariner? Jämför typ en SKX likheter med en Submariner och sen jämför du en ML A med en AP RO. Är det verkligen så stor skillnad i likheter? Jag tycker inte det.

Tror man "stör" sig lättare på ML pga. att royal oak har ett ovanligt utseende men man stör sig inte på exempelvis dykare då det finns så många märken och modeller som har den typen av design medan det finns färre som likar RO.
 

Biskopen

Cartier
2-Faktor
Är verkligen ML A mer lik en AP RO än vad väldigt många dykare är lik en Submariner? Jämför typ en SKX likheter med en Submariner och sen jämför du en ML A med en AP RO. Är det verkligen så stor skillnad i likheter? Jag tycker inte det.

Tror man "stör" sig lättare på ML pga. att royal oak har ett ovanligt utseende men man stör sig inte på exempelvis dykare då det finns så många märken och modeller som har den typen av design medan det finns färre som likar RO.

Håller med, har tänkt på samma sak! Tror också att det delvis beror på att Royal Oaken har en så ”speciell” design.
 

Gabriel90

Panerai
Är verkligen ML A mer lik en AP RO än vad väldigt många dykare är lik en Submariner? Jämför typ en SKX likheter med en Submariner och sen jämför du en ML A med en AP RO. Är det verkligen så stor skillnad i likheter? Jag tycker inte det.

Tror man "stör" sig lättare på ML pga. att royal oak har ett ovanligt utseende men man stör sig inte på exempelvis dykare då det finns så många märken och modeller som har den typen av design medan det finns färre som likar RO.
Ha!
Det är bara att kolla på steinhart, där snackar vi rena kopior av rolex

ML har endast länken
 
Skickade in klockan dagen efter. Efter två veckor mailade jag och undrade varför jag inte hört något, inte ens en bekräftelse på att de tagit emot den. De sa att den skulle repareras och räknade med 4 veckor. Idag kom ett mail som sa att delar var beställda och räkna med tre veckor till. Ska bli spännande att se total tid från inskickad till uthämtad.

De tre extra veckorna blev sex :)
Beräknad leverans är idag. Har inte fått någon kommunikation omn den är lagad, utbytt eller liknande utan de enda som hört av sig är Schenker.
Minns knappt hur den såg och vet inte ens om jag vill ha den längre. Kanske faller jag på nytt när jag ser den eller så dyker det upp en mint condition och nyservad Aikon på Köp/Sälj :)
 
Ganska stor skilnad på storleiken på 39 och 42:) Måste få tag i en 39a

59858568-4952-4712-ADE2-4582C88D9B1D.png
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Har bara sett den bilden. Vet att en AD här i Oslo har den på lager i blå. Ska ner och se på den nu till veckan men jag betalar inte 16.990 för den och dom kommer inte ge någon rabatt.
Vore guld om du ville ta lite bilder på den irl isåfall! :)
Har sneglat på modellen ett tag men på tok för stort med 41mm på denna typ av klocka, är rädd för att även 39mm kommer kännas stort.
 

Chefen

Omega
Är verkligen ML A mer lik en AP RO än vad väldigt många dykare är lik en Submariner? Jämför typ en SKX likheter med en Submariner och sen jämför du en ML A med en AP RO. Är det verkligen så stor skillnad i likheter? Jag tycker inte det.

Tror man "stör" sig lättare på ML pga. att royal oak har ett ovanligt utseende men man stör sig inte på exempelvis dykare då det finns så många märken och modeller som har den typen av design medan det finns färre som likar RO.
Jag förstår inte varför man skulle störa sig på likheterna med AP? De har ju en naturlig koppling till varandra genom Desco så varför skulle de inte låna design från sina andra märken?
 
Har en liten fråga finns det nån eftermarknads eller något gummiarmband till aikon modellerna? Eller kanske nån som till och med har på sin?:)
 
Topp