• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min klockarmbandsbutik.

engst

Cartier
Jag vill tävla! Prio 5, 4, 7.

Kunde kanske vara kul om butiken även hade något säsongsbetonat (nato-)band. Gärna litet kitschigt inför jul, midsommar, alla hjärtans dag osv =)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Vad trevligt, jag vill vara med 😊.
Prio 3,1,8
Hade varit trevligt om någon hade sålt lite straps från Barton, det hade jag velat se i butiken.
Dock så är jag förtjust i Hadley-Romas cordura så jag är ganska nöjd ändå. Bra grejer till bra pris👍😊.

Allt gott
/N
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Hej!

Nu var vinnarna dragna ur skålen och de blev dragna i följande ordning:

1. @Fredriks89 Vinst: Bergeon 6767-S (Skadad förpackning)
2. @Stup Vinst: Elastiskt natoband i blå färg med ett vitt streck i mitten i 20mm
3. @rambo_amadeus Vinst: Bergeon 6767-F (Skadad förpackning)
4. @Robbanc76 Vinst: Sportigt läderband i svart färg med röd kontrast i 22mm.
5. @Gäspande_Skorpan Vinst: MN i svart med ett limegrönt streck i mitten inklusive två bandstift 20mm.

Ni som har vunnit får gärna skicka ett privat meddelande till mig här på klocksnack så kommer ett paket inom kort till er :)

Stort tack till er alla för att ni deltog och gav bra tips om vad ni vill se i butik.
Fler tävlingar kommer längre fram!

Med vänlig hälsning,
Rawa
 

engst

Cartier
Är mest nyfiken, men separata spännen tycks inte ha någon egentlig marknad? Jag skulle behöva ett par till några budgetband som jag verkligen gillar, men knappast vågar använda eftersom spännena är så dåliga...
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Hej @Rawa
Såg att Bergeon släppt nytt mejselset. Är detta något du planerar att ta in? :)
FB_IMG_1616520037454.jpg
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Är mest nyfiken, men separata spännen tycks inte ha någon egentlig marknad? Jag skulle behöva ett par till några budgetband som jag verkligen gillar, men knappast vågar använda eftersom spännena är så dåliga...
Först och främst vill jag be om ursäkt för att jag helt missat ditt inlägg.

Vad gäller spännen så har vi försökt några gånger men av någon anledning så blir det inte helt bra.
Vi ska göra ett försök till lite längre fram kanske med just spännen. Vi hade en leverantör i Tyskland för detta men bolaget gick under för ca 1 år sedan tråkigt nog.
Vi testade ett kinesiskt bolag innan dess och kvaliteten var tyvärr kass.

Men nytt försök längre fram hoppas jag på!
 
Senast ändrad:

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
5E48F9CD-D14F-4A72-885A-BA16E1D2C845.jpeg
Nu har jag haft mitt första perlon (någonsin) i några dagar. Snyggt och väldigt bekvämt, om man som jag använder bandet åt ”fel” håll.
Med bandet vänt åt rätt håll så skaver det och väldigt obekvämt. Det är skarven mot spännet som är lite vass och inte mysig alls, se bild.
A283A8C1-E5F9-427A-824C-3C262B3ABB8F.jpeg
Med bandet ut och in så syns ju inte den fula skarven vid spännet då bandet såklart ligger över. Dock blir det en synlig färgskiftning i slutet av bandet, men den är ju på undersida handled och syns inte så mycket.
D0D86C3C-6F2F-4322-819D-BA9DD7C952B2.jpeg
Är det bara jag som upplever denna nackdel med din modell av Perlon?
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
5E48F9CD-D14F-4A72-885A-BA16E1D2C845.jpeg
Nu har jag haft mitt första perlon (någonsin) i några dagar. Snyggt och väldigt bekvämt, om man som jag använder bandet åt ”fel” håll.
Med bandet vänt åt rätt håll så skaver det och väldigt obekvämt. Det är skarven mot spännet som är lite vass och inte mysig alls, se bild.
A283A8C1-E5F9-427A-824C-3C262B3ABB8F.jpeg
Med bandet ut och in så syns ju inte den fula skarven vid spännet då bandet såklart ligger över. Dock blir det en synlig färgskiftning i slutet av bandet, men den är ju på undersida handled och syns inte så mycket.
D0D86C3C-6F2F-4322-819D-BA9DD7C952B2.jpeg
Är det bara jag som upplever denna baksida med din modell av Perlon?
Hej @Namaste,

Det låter för mig som att bandet sitter lite för tight? Eller du kanske testat ha det lite lösare och upplever samma fortfarande?
Jag själv bär ofta perlon just för att de är så bekväma. Det ska absolut inte skava när du har det på.
Ingen annan har rapporterat det heller.

Om du redan testat ha det lösare så kan jag byta mot ett nytt om du vill? Du kanske råkat få ett "måndagsexemplar".
Eller så passar inte banden dina handleder helt enkelt. Jag tycker inte du ska bära ett obekvämt band oavsett.

Här är vad jag föreslår:

1. Testa ha det lite lösare.
2. Ångra köpet eller testa med ett annat som jag skickar till dig.

Vad du än väljer så är det bara att säga till :)
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Hej @Namaste,

Det låter för mig som att bandet sitter lite för tight? Eller du kanske testat ha det lite lösare och upplever samma fortfarande?
Jag själv bär ofta perlon just för att de är så bekväma. Det ska absolut inte skava när du har det på.
Ingen annan har rapporterat det heller.

Om du redan testat ha det lösare så kan jag byta mot ett nytt om du vill? Du kanske råkat få ett "måndagsexemplar".
Eller så passar inte banden dina handleder helt enkelt. Jag tycker inte du ska bära ett obekvämt band oavsett.

Här är vad jag föreslår:

1. Testa ha det lite lösare.
2. Ångra köpet eller testa med ett annat som jag skickar till dig.

Vad du än väljer så är det bara att säga till :)
Tack @Rawa , jag återkommer ;)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag gick in på Bergeons butik och letade efter det setet men finner bara mejseln med en topp i specifik storlek.
Jag skulle gissa på att setet kommer in lite längre fram. Drog även iväg ett meddelande och frågade.

1616573586838.png
Hej @Rawa Fick du något svar från Bergeon?

 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Hej @Rawa Fick du något svar från Bergeon?

Tjena Rambo,
De har inte varit i lager sedan de kom ut. Jag ser setet på sidan nu men de har 0 i lager.

En annan sak är att de kostar ganska mycket. Inköpspris för oss blir ca 2400kr exkl moms per set :)

jag vill dock köpa in ett det och testa det. Men det är aldrig några på lager...

1619983223745.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Tjena gott folk! Hoppas allt är bra där ute!

Jag ville bara tipsa om vår kampanj på H-R Cordura Canvas. Just nu är det köp 2 betala för 1.
Gäller fram till och med 30e Augusti. Erbjudandet går inte att kombinera med rabattkoden.

Ni hittar erbjudandet här: https://strapped.se/produkt/cordura-canvas/

Ta hand om er!
Snyggt! Jag lade en beställning på fyra band till mig och sambon :)

Helt galet snabbt från beställning till att de skickades :D
 

SvenD

Cartier
2-Faktor
Köpte ett mn-band från strapped som sitter riktigt skönt. Rekommenderas 👍
 

Bilagor

  • IMG_20210821_112346.jpg
    IMG_20210821_112346.jpg
    613.7 KB · Visningar: 16
  • IMG_20210821_111928.jpg
    IMG_20210821_111928.jpg
    379.1 KB · Visningar: 17
  • IMG_20210821_111924.jpg
    IMG_20210821_111924.jpg
    424 KB · Visningar: 17
Senast ändrad:
Topp