• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MRP SA-tråden!

Trillade in en (kanske två) ny mrp.sa-dykare igår. Den lilla Dugenan är swiss made märkt på baklocket men har inte öppnat den för att se om det är en mrp.sa-boett men den har precis samma linjer som mina andra fullstora. Kul köp för kaffepengar om det visar sig att den inte är mrp.sa.
F83F7580-336A-4641-8F11-FA081A40C807.jpeg

Klickade hem den här på tradera idag!
Angående tim & sekundvisaren, bör man lämna in för relume eller behålla dem som dem är? Tips på någon duktig på att färgmatcha patinan osv.?

Screenshot_20220404-150459_Tradera.jpg
Screenshot_20220404-150512_Tradera.jpg
Grattis! Farfars Klocka kan jag rekommendera här i Sverige för relume, han är duktig på det. Han är även stort fan av City dykare så tror han hade tagit an jobbet med största andakt ☺️ EDIT: han lär kunna fixa nytt glas i samma veva också.

Kom på att jag inte visat upp dagens MRP.SA-klocka. Härligt patinerad svart boett med gulddetaljer. Det verkar som vridringsinlägget är utbytt nån gång, det är vinklat och borde vara plant, så om någon har ett eller vet var jag kan hitta ett så pma gärna.
40B5F26C-CBBF-401C-ABCD-F0070342F07B.jpeg

Tillbaka
Topp