Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jätteschysst combo, ser grymt ut! Kan man få se på texten på klaspens insida? Ser ut som några ZRC länkar jag stött på.Tillslut har jag skaffat hammare och dorn så jag kunde justera länken på en av mina mantor med mrp.sa-boett som legat i lådan sen jag köpte den!
Tack! Länken är en Breil-länk med dykarförlängning och endast stainless steel-märkt. Jag har två andra mantor med samma länk men lite annorlunda clasp. Den ena har bygel.Jätteschysst combo, ser grymt ut! Kan man få se på texten på klaspens insida? Ser ut som några ZRC länkar jag stött på.
Kul att se! Jag ger sett boettformen tidigare men ej baklockets insida.
Bytt vet en ju aldrig. Men jag noterar att du har ett ETA 2879 verk och bakboetten är märkt ETA 2789 (som också är ett day-date-verk).Tror att detta är rätt tråd att fråga i.. Denna förvirrade mig lite. Jag öppnade klockan och förväntade mig en MRP SA gravyr men det verkar inte vara så. Alla likadana Mulco jag hittar online har märkningen men även lite annorlunda utsida baklock (Mulco logga bland annat som saknas på denna) Är baklocket kanske utbytt eller är detta helt enkelt inte en MRP SA-boett ?
Ja precis jag märkte också det när jag postade bilderna. Något är ju nog utbytt på denna. Men om det är baklocket eller urverket är frågan. Får gräva lite merBytt vet en ju aldrig. Men jag noterar att du har ett ETA 2879 verk och bakboetten är märkt ETA 2789 (som också är ett day-date-verk).
Är det någon som är i behov av en härligt patinerad Monnin bezel, nästan NOS om man är halvfull och kisar. Tänkte lägga ut den på köp/sälj annars.
SÅLD!
Vafasen. Jag som trodde jag var ensam med en sån Montana på forumet. JajaQuartz-familjen fick just tillökning och min Heuer fick ett MRP-syskon!
Inte längre hehe. Förbaskat trevlig får jag sägaVafasen. Jag som trodde jag var ensam med en sån Montana på forumet. Jaja
Mycket trevlig!MRP SA-onsdag för min del!