• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Musik!

nissehult

Patek
2-Faktor
Lyssnar du på det där på riktigt, eller är det bara ett försök att driva med folk här?
Stockhausen anses vara en av de viktigaste kompositörerna på senare tid. Och inom den elektroniska genren har han varit banbrytande. Men det betyder ju inte att han är lättlyssnad. Och troligen inget man sätter i lurarna när man tränar på gymmet :) Lika lite som jag läser James Joyce på tunnelbanan.

Här är ett avsnitt om en ung elektro-akustisk kompositör som ger lite inblick i en väldigt o-mainstream "musik". (För övrigt en väldigt bra pod-serie)
https://www.xn--blmndag-fxab.se/37-eam-med-brenda-el-rayes/
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
I irritationstråden är det en del snack kring hiphop nu. En fråga, skulle ni räkna detta som musik, kanske nån slags rap eller hiphop? Det är ganska långt från det klassiska hiphoppen men har ändå nåt rytmiskt och musikaliskt kring sig...

 

Räven

Cartier
I irritationstråden är det en del snack kring hiphop nu. En fråga, skulle ni räkna detta som musik, kanske nån slags rap eller hiphop? Det är ganska långt från det klassiska hiphoppen men har ändå nåt rytmiskt och musikaliskt kring sig...

Det är intressant fråga, för det är ett kontinuum - precis som med mycket annan musik.

Kom att tänka på den här:
https://open.spotify.com/track/4pHrpb8f1TXy5YXCPDcfzc?si=7DAkPFlxQ-GCSEKoWwEh5w
 
original.jpg


Ingen mer som såg Alter Bridge på Hovet igår? Ruggigt bra!
Shinedown var förband och de var också riktigt bra!
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Skön tråd! Postar några av mina favoriter :)

Albert Collins, kungen av Telecastern, detta är en av mina favoriter från honom.

Eric Clapton med min favoritversion av "I shot the Sherrif"

BB King med How blue can you get. Live på ett fängelse.

En av mina absoluta favoritlåtar, I'll play the blues for you, man måste lyssna på båda pt1 och 2. (extended version) Pt1 är för kort.

Eric Clapton igen med en helt fantastisk version av While My Guitar Gently Weeps.

Albert King och SRV tillsammans, behöver jag säga mer?

En av mina favoriter när det kommer till låtar man spelar när man kör bil :)

En annan grym "köra bil" låt kommer här, alla känner nog till den här

Lite mer B.B King - en av hans mest underskattade låtar, tycker jag.

Helgrym låt av Albert King

Ja, där har ni några av mina favoriter iallafall :)
 
Topp