• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Musik!

Med stor säkerhet rätt okänd här, så passar på att tipsa om Torgeir Waldemar. Hans debutalbum (från 2014 enligt Spotify) snurrar mycket hos mig nu. Take me home är grym, finstämt, melankoniskt och med en hint av hästskit.

Rekommenderas!

En genre inom elektronisk musik som sträcker bakåt till 80-talets tidiga år är Elektronisk Body Music (EBM), kan väl sägas vara en mörkare och punkigare variant av synthpop. Det finns mycket skräp, men också sånt som sprudlar av energi. Med bas :) Svenskar, tyskar och belgare är av någon anledning ganska duktiga på det här. Typ som svenska Covenant:

Har inte kollat igenom tråden allt för noga, men får en känsla av att musik i min smak inte kommit upp allt för frekvent, så jag delar med mig av en spellista så spelas dagligen.
Lite J Cole, Drake och Kendrick är inte helt fel! (Mannen på min avatar förekommer också i spellistan)

http://open.spotify.com/user/wbergdahl/playlist/3gmqFOs3cPdqrWtMrv5mq0
cole_borner.jpg

Har inte kollat igenom tråden allt för noga, men får en känsla av att musik i min smak inte kommit upp allt för frekvent, så jag delar med mig av en spellista så spelas dagligen.
Lite J Cole, Drake och Kendrick är inte helt fel! (Mannen på min avatar förekommer också i spellistan)

http://open.spotify.com/user/wbergdahl/playlist/3gmqFOs3cPdqrWtMrv5mq0
cole_borner.jpg

Jorå, tycker du och jag postar liknande musik. Ska ta en titt på din lista om det finns några godbitar :)

En genre inom elektronisk musik som sträcker bakåt till 80-talets tidiga år är Elektronisk Body Music (EBM), kan väl sägas vara en mörkare och punkigare variant av synthpop. Det finns mycket skräp, men också sånt som sprudlar av energi. Med bas :) Svenskar, tyskar och belgare är av någon anledning ganska duktiga på det här. Typ som svenska Covenant:

Som stor Nitzer Ebb fan är bra EBM svängig som inget annat, trist att man behöver vada genom en hel del skit för att hitta nya guldkorn :)

Vad i helvete, folk med vettig musiksmak på det här forumet? Är du någon sorts bot?

Vad i helvete, folk med vettig musiksmak på det här forumet? Är du någon sorts bot?
Jag heter Anna, Anna heter jag. Och jag kan banna, banna dig så hårt.

Äsch, vill bara spä ut hiphopen lite... Även om jag har förkärlek till dansant elektronisk musik så har jag mycket i min skivsamling som troligen skulle få dig att himla med ögonen. :rolleyes:

Tillbaka
Topp