• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När skurkarna slutligen vinner...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Ja, ungefär samma sak? Ohederligt äckligt skäggbarn som drog kniv i min port och visste vem jag var? Antingen sociala medier som läckt, försäkringsbolag som läckt eller klockaffär som blivit utsatt för flera rån som läckt. Det går inte att ägna sig åt detta intresse i sverige på grund av att vi importerar kriminalitet för att tjäna godhetspoäng på sociala medier. Bara att acceptera.

Banna idioten @daviden @Ministern @Denke
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Din reaktion är till viss del förståelig, men att ge upp sin hobby (klockor) för att inte utsätta sina nära och kära för eventuell fara känns ganska drastisk. Mitt klockintresse fanns innan KS och kommer absolut finnas kvar genom livet, så jag skulle kanske hellre överväga att inte dela mitt klockintresse på sociala medier än att helt avsluta det. För inte hade någon haft koll på vilka klockor jag har hemma om jag inte visat upp dom i sociala medier? KS har ju blivit ett stort forum, och då kommer också oönskade problem. Hur du än väljer att göra önskar jag dig lycka till.
 

Reverso

Panerai
Det är väldigt farligt att bada i havet också om man inte har respekt för vad som kan hända. Man minimerar riskerna så gott man kan.

Det är väldigt farligt att köra bil också. Därför kör man inte som en j***a i***t på vägarna och riskerar sina medpassagerares och medtrafikanters hälsa och liv. Men ta cykeln då? Nä just det, det är ju också farligt. Man kan ramla och slå sig/bli påkörd o.s.v.

Det är farligt att gå till affären när det är is och halt ute.

Det är verkligen farligt att vistas på nattklubbar/krogen där mängder med alkohol och narkotikapåverkade människor samlas. Det räcker ju för f*n att "titta snett" på "fel person" i dagens samhälle för att bli knivhuggen på plats!

Man kan inte sluta leva p.g.a att något kanske kan hända. Vad ska man då leva för?

Självbevarelsedriften måste helt enkelt höjas upp ett snäpp år 2017.

Att leva sitt liv i rädsla för att något möjligtvis kan hända trots att risken är liten är inget alternativ. Då hade man ju gått sönder av oro.

Obs! Detta inlägg är absolut inte på något sätt menat som ett personligt påhopp på någon.
 

Apansson

Torpare
Din reaktion är till viss del förståelig, men att ge upp sin hobby (klockor) för att inte utsätta sina nära och kära för eventuell fara känns ganska drastisk. Mitt klockintresse fanns innan KS och kommer absolut finnas kvar genom livet, så jag skulle kanske hellre överväga att inte dela mitt klockintresse på sociala medier än att helt avsluta det. För inte hade någon haft koll på vilka klockor jag har hemma om jag inte visat upp dom i sociala medier? KS har ju blivit ett stort forum, och då kommer också oönskade problem. Hur du än väljer att göra önskar jag dig lycka till.
Har du klockorna försäkrade eller köpt tillbehör till dem på en klockaffär som tar dina personuppgifter eller dylikt så är du lika fucked.
Anledningen att jag skriver i denna tråd nu är för att man uppenbarligen behöver vara rädd. Fan, var försiktiga om er, det är inte första gången en sån här sak händer. Tänk över det ordentligt, det är inte värt det att ha en dyr klocka om man känner sig minsta rädd att bli utsatt för något, för det är ett helvete.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Din reaktion är till viss del förståelig, men att ge upp sin hobby (klockor) för att inte utsätta sina nära och kära för eventuell fara känns ganska drastisk. Mitt klockintresse fanns innan KS och kommer absolut finnas kvar genom livet, så jag skulle kanske hellre överväga att inte dela mitt klockintresse på sociala medier än att helt avsluta det. För inte hade någon haft koll på vilka klockor jag har hemma om jag inte visat upp dom i sociala medier? KS har ju blivit ett stort forum, och då kommer också oönskade problem. Hur du än väljer att göra önskar jag dig lycka till.

Tror forum och Insta är stora bovar i dramat men det är svårt att spola tillbaka bandet.
 

demondave

Rolex
Har du klockorna försäkrade eller köpt tillbehör till dem på en klockaffär som tar dina personuppgifter eller dylikt så är du lika fucked.
Anledningen att jag skriver i denna tråd nu är för att man uppenbarligen behöver vara rädd. Fan, var försiktiga om er, det är inte första gången en sån här sak händer. Tänk över det ordentligt, det är inte värt det att ha en dyr klocka om man känner sig minsta rädd att bli utsatt för något, för det är ett helvete.

Vilket försäkringsbolag misstänker du ha läckt?
 
Ja, ungefär samma sak? Ohederligt äckligt skäggbarn som drog kniv i min port och visste vem jag var? Antingen sociala medier som läckt, försäkringsbolag som läckt eller klockaffär som blivit utsatt för flera rån som läckt. Det går inte att ägna sig åt detta intresse i sverige på grund av att vi importerar kriminalitet för att tjäna godhetspoäng på sociala medier. Bara att acceptera.
Never go full Flashback:)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Har du klockorna försäkrade eller köpt tillbehör till dem på en klockaffär som tar dina personuppgifter eller dylikt så är du lika fucked.
Det räcker dessvärre bara med att någon som känner dig har dåligt omdöme eller hamnar i annan knipa. Det sagt så kan absolut information röra sig de vägar du nämner men det går dessvärre aldrig att minimera risken helt.

Jag hoppas att du repat dig efter det trauma som det måste ha varit att bli rånad på det sätt du nämner.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Har du klockorna försäkrade eller köpt tillbehör till dem på en klockaffär som tar dina personuppgifter eller dylikt så är du lika fucked.
Anledningen att jag skriver i denna tråd nu är för att man uppenbarligen behöver vara rädd. Fan, var försiktiga om er, det är inte första gången en sån här sak händer. Tänk över det ordentligt, det är inte värt det att ha en dyr klocka om man känner sig minsta rädd att bli utsatt för något, för det är ett helvete.
Det kanske du har rätt i, men jag tror man får göra vad man kan för att minimera riskerna om man känner sig oroad. Hur drastiska åtgärder man vidtar står givetvis i proportion till hur oroad man är.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
För att jag inte kände något behov av det really, har haft annat att tänka på. Några fler klockor blir det dock inte, och pengar på bankkonto vågar man ju inte heller ha längre, i princip.
När hände detta? Vad stal de? Jag märker att du inte kommit över det, vilket är fullt förståeligt. Förjävligt.
 
  • Like
Reactions: PCB

Apansson

Torpare
Det räcker dessvärre bara med att någon som känner dig har dåligt omdöme eller hamnar i annan knipa. Det sagt så kan absolut information röra sig de vägar du nämner men det går dessvärre aldrig att minimera risken helt.

Jag hoppas att du repat dig efter det trauma som det måste ha varit att bli rånad på det sätt du nämner.
Exakt, vilket leder till att man inte kan ägna sig åt detta intresse pga den utbredda organiserade brottsligheten.
Jag mår fint, men klockintresset kan man ju tyvärr inte ägna sig åt alls längre. Har fått alla mina fördomar bekräftade också. :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Det som har hänt Niklas är ju såklart hemskt och skittråkigt! Och vi får hoppas att det inte händer någon forummedlem igen! Att det kommer att hända, det är ju helt klart, det behöver man inte vara varken hjärkiurg eller ha en ingenjörsexamen för att förstå!

Däremot så har man fått upp ögonen och det har blivit en läropeng att man ska inte vara så naiv och tro att det inte händer mig! För det kan det ju göra bevisligen!

Kan tänka mig att det inte bara är jag som kommer se om rutinerna hemma! Det kommer självklart finnas mindre klockor i hemmet i flera klockor i bankfacket där dom hör hemma! Att sälja dom gör ju inte att promblemet med rån försvinner!

Efter att Niklas har varit så fantastisk snäll och gått ut med denna hemska händelse öppet på forumet, så tror ju jag att alla tjuvar rånare är väl medvetna om detta för en tid framöver i alla fall! Och förhoppningsvis inte gör om det för en lång tid framöver, med vetskapen att dom flesta inte har sina dyrgriper hemma av naturliga själ!

Att någon idiot skall få förstöra min största hobby och intresse; är no way Jose!

Vore som sagt tråkigt om dessa idioter vann, och forumet tappar medlemmar för att vi inte törs hålla på med denna fantastiskt roliga hobby!
 
Senast ändrad:

URsinne

Audemars
2-Faktor
Flatheten mot kriminella drägg och terrorister är det stora problemet och det problemet beskyller jag inte de kriminella och terroristerna för, situationen nu har vi skapat åt oss själva.
Det stämmer, det är de som tillåter och skapar situationen som har ansvaret för det. Ett ansvar de aldrig känns vid.

Extra försiktig bör man också vara med stora annons/auktionssidor som pekar ut på karta exakt var någon som säljer nåt och kan ge intryck av att ha saker hemma att stjäla bor. Antagligen helst med tillhörande bilder där man kan se färgen på tapeterna i vardagsrummet och vad du äter till frukost, typ. Oavsett om en person har nåt av värde att ta eller ej så ingår då denne därmed i urvalet så att säga... Det är att göra det lite väl enkelt. Hur tänker sidor som agerar så? Önskar de livet ur användarna eller är de helt hjärndöda själva så de inte förstår hur idiotiskt det är? Tur man bara är en insignifikant mögelperson... om det nu gör nån skillnad. Vi närmar oss postapokalypsliknande förhållanden. De som inte är beväpnade t. ex. ute på landsbygden är sittande fågel. Exemplen är för många. Det är den bistra verkligheten.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Mycket tråkigt att det är såhär det blir.
Men jag tycker inte du ska sälja av allt ditt Guskis!
Ligg lågt en stund så kanske suget kommer tillbaka.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Tror inte att fattigdom är avgörande för dagens problem. I så fall skulle tiggarna utanför ICA vara de som rånar, misshandlar, våldtar och spränger sig själva med bombbälten, för de är tveklöst de fattigaste vi har inom Sveriges gränser. Dessa är dock ingen grupp jag är rädd för, de gör vad de kan för att få ihop lite cash för att kunna bygga sig ett hus i Rumänien någon gång. Flatheten mot kriminella drägg och terrorister är det stora problemet och det problemet beskyller jag inte de kriminella och terroristerna för, situationen nu har vi skapat åt oss själva. Dessa grupper växer tills dess de möter motstånd, något som hittills inte skett. Det politiska parti som inte tar frågan om medborgarnas trygghet när det gäller liv, hälsa och egendom på allvar får det inte för muntert på valdagen 2018.
Du har en bra poäng. Jag vill lägga till utanförskap och social misär till fattigdom så tycker jag att det blir en klarare bild av livet på samhällets botten.
Mvh
 

TB12

Cartier
Ja, ungefär samma sak? Ohederligt äckligt skäggbarn som drog kniv i min port och visste vem jag var? Antingen sociala medier som läckt, försäkringsbolag som läckt eller klockaffär som blivit utsatt för flera rån som läckt. Det går inte att ägna sig åt detta intresse i sverige på grund av att vi importerar kriminalitet för att tjäna godhetspoäng på sociala medier. Bara att acceptera.

Tråkigt att höra vad som hänt dig Apansson, verkligen otäckt dessa rån. Antar att polisen inte fick fatt i gärningsmännen? Finns det något som tyder starkare på det ena eller andra, tänker på sociala "medier/försäkring/klockaffär"?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Går inte att ägna sig åt detta intresse pga massinflux av ohederliga sandapor i sverige. Du är inte ensam om denna känsla eller detta beslut, @Guskleto

Ja, ungefär samma sak? Ohederligt äckligt skäggbarn som drog kniv i min port och visste vem jag var? Antingen sociala medier som läckt, försäkringsbolag som läckt eller klockaffär som blivit utsatt för flera rån som läckt. Det går inte att ägna sig åt detta intresse i sverige på grund av att vi importerar kriminalitet för att tjäna godhetspoäng på sociala medier. Bara att acceptera.
Jag skriver det här EN gång.
På Klocksnack är det nolltolerans mot rasism. Lägg ner. Nu.
Om du fortfarande känner ett behov att uttrycka din rasism så kan du fortsätta på Flashback, bland likasinnade.
 

Apansson

Torpare
Tråkigt att höra vad som hänt dig Apansson, verkligen otäckt dessa rån. Antar att polisen inte fick fatt i gärningsmännen? Finns det något som tyder starkare på det ena eller andra, tänker på sociala "medier/försäkring/klockaffär"?
Självklart fick de inte fatt i någon. Nä, har ingen aning om vad det kan vara.
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Tråkig utveckling. Nu har jag iofs "bara" billiga japanska klockor, men det finns ju de som rånar folk på några cigaretter, så helt säker kan man ju aldrig vara. Även om Sverige historiskt ett varit ett väldigt säkert land, så kan man ju oroa sig för vart vi är på väg.

Jag är numera väldigt försiktig med vad jag lägger ut i sociala medier. För några år sedan var det ett ständigt tagande – nu sitter jag på den restaurangen, nu är jag på det caféet, nu skall jag åka på semester till den platsen, etc. Men inte numera. Även om man inte går ut med namn och adress, så kan det ju inte vara jättesvårt för en stalker att luska fram vem man är med hjälp av olika ledtrådar man medvetet eller omedvetet lämnat efter sig.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Tråkig utveckling. Nu har jag iofs "bara" billiga japanska klockor, men det finns ju de som rånar folk på några cigaretter, så helt säker kan man ju aldrig vara. Även om Sverige historiskt ett varit ett väldigt säkert land, så kan man ju oroa sig för vart vi är på väg.

Jag är numera väldigt försiktig med vad jag lägger ut i sociala medier. För några år sedan var det ett ständigt tagande – nu sitter jag på den restaurangen, nu är jag på det caféet, nu skall jag åka på semester till den platsen, etc. Men inte numera. Även om man inte går ut med namn och adress, så kan det ju inte vara jättesvårt för en stalker att luska fram vem man är med hjälp av olika ledtrådar man medvetet eller omedvetet lämnat efter sig.

Det är sjukt lätt att ta reda på folk. Sen snackar alla så enda in i helvete också.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Förstår att alla (inklusive jag) tycker att det som hänt är både obehagligt och förjävligt men jag tycker ändå att det är viktigt att inte låta drevet gå. Den här tråden riskerar att spåra ur. För allas skull kan vi väl tänka ett varv till innan vi trycker på "svara"? Det skulle iaf jag uppskatta. Vi älskar alla klockor och låt oss samlas kring det.
 

Cryssarn

Rolex
Nu är min samling inte av samma kaliber som vissa profiler här, men jag kommer absolut akta mig för vad jag gör för inlägg och hur mycket klockorna visas.
Förstår exakt hur du känner dig dock. Har en gravid fru och en 20 månaders, så när jag såg en bil stå parkerad utanför vårat hus i 5-7 minuter så blev jag väldigt obekväm. Bilen var full med folk som satt och glodde mot vårat hus, både fram och baksida. Sovit väldigt lätt dom två senaste dagarna och haft en tomahawk inom räckhåll.
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Man vill heller inte begränsa sig själv för att man är orolig, så det är svårt. Tyvärr är det en risk i dagens samhälle. Det kanske är dags att tänka efter lite mer och vara mer Low-Key. Menar självklart inte att dem som blivit utsatta ska skylla sig själva eller liknande utan att vi alla är extra vaksamma och försöker minimera risken.

Hoppas att ni alla slipper liknande vad som hänt Niklas och en del andra, och att ni är lite mer vaksamma så kan vi fortsätta detta underbara intresse och passion.
 

Wheelie

Cartier
Mina egna reflektioner.
1, Det är fel att låta den mörka sidan vinna.
2, Däremot kommer jag vid framtida försäljningar endast sälja till folk som är "verifierade" (exempelvis här på KS, om en medlem har 1000+ inlägg och medlemskap sedan länge så är DET viktigare än ett ev högre pris mot att man utsätter sig för faran att en random figur står på trappan efter att ha svarat på en annons från blocket).

Än en gång, Ge INTE upp klockintresset !
 

Cryssarn

Rolex
Mina egna reflektioner.
1, Det är fel att låta den mörka sidan vinna.
2, Däremot kommer jag vid framtida försäljningar endast sälja till folk som är "verifierade" (exempelvis här på KS, om en medlem har 1000+ inlägg och medlemskap sedan länge så är DET viktigare än ett ev högre pris mot att man utsätter sig för faran att en random figur står på trappan efter att ha svarat på en annons från blocket).

Än en gång, Ge INTE upp klockintresset !
Det tråkiga för dig exempelvis är att när dom medlemmarna kör samma policy så blir det svårt för dig att göra affärer här på ett tag. =/
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp