• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När skurkarna slutligen vinner...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Man måste gå utanför dörren men man måste inte ha en eller två Patek. Du har fel och jag har rätt.
Där har du fel, jag måste och har fler än två Patek ;). Hur som helst så är trist att sluta med klockor men det är så klart ett fritt val. Men när det gäller risk så finns det väldigt många farligare saker att pyssla med än klocksamlande. Måsten eller icke.

Får jag ställa en fråga bara? Tror ni inte att Sverige drabbas nu av en farlig kombo: öppet register av personliga uppgifter (folkbokföringsinfo som är tillgänglig för alla) och sociala medier craze?

Det Guskleto gör är den smarta åtgärden - en exit från sociala medier. Man behöver inte posta bilder av sina klockor här för att kunna njuta av klockintresset. Klocksnacka kan vi fortsätta, eller hur?

Får jag ställa en fråga bara? Tror ni inte att Sverige drabbas nu av en farlig kombo: öppet register av personliga uppgifter (folkbokföringsinfo som är tillgänglig för alla) och sociala medier craze?

Det Guskleto gör är den smarta åtgärden - en exit från sociala medier. Man behöver inte posta bilder av sina klockor här för att kunna njuta av klockintresset. Klocksnacka kan vi fortsätta, eller hur?

Jag är dessvärre en gammal forumräv som gillar att diskutera mitt intresse (läs skryta) med likasinnade. Därav är det jäkligt kul att posta bilder på Insta och driva med alla på KS.

Det enda rätta i sammanhanget är att köpa en Sub i stål och olla den så många gånger att tavlan bleknar och länken blir polerad. Då får tjyvarna en klocka med ett härligt arv när de klubbar ner mig vid min trappuppgång. :)

Full förståelse för @Guskleto och andra som väljer att "dra sig ur". Om nu forumet "scoutats" i @Niklas fall så finns ju tyvärr risken att han inte är den enda.
Har tidigare varit inne på att forumet skulle vara "invite only" och är inte mindre benägen att tycka det i dagsläget trots allt det negativa det skulle medföra.

Jag är dessvärre en gammal forumräv som gillar att diskutera mitt intresse (läs skryta) med likasinnade. Därav är det jäkligt kul att posta bilder på Insta och driva med alla på KS.

Det enda rätta i sammanhanget är att köpa en Sub i stål och olla den så många gånger att tavlan bleknar och länken blir polerad. Då får tjyvarna en klocka med ett härligt arv när de klubbar ner mig vid min trappuppgång. :)

Helt rätt. Fast att verkligen jävlas med tjuvarna ska du köpa en steinhart istället och bära den som en Rolex :hilarious:

Folk som bor i andra länder ser ut som fågelholkar då jag har berättat om hur lätt det är att få tag i personliga uppgifter i Sverige. Sverige förändras hela tiden, och inte till det bättre. Vi godtrogna svenskar bor inte i Bullerbyn längre. Det som funkade förr kan vara livsfarligt nu. Det finns väl ingen som skulle lämna ytterdörren olåst nuförtiden? Det var normalt när jag var barn.

Folk som bor i andra länder ser ut som fågelholkar då jag har berättat om hur lätt det är att få tag i personliga uppgifter i Sverige. Sverige förändras hela tiden, och inte till det bättre. Vi godtrogna svenskar bor inte i Bullerbyn längre. Det som funkade förr kan vara livsfarligt nu. Det finns väl ingen som skulle lämna ytterdörren olåst nuförtiden? Det var normalt när jag var barn.

Nej men precis - måste man frukta för sin familj bara så att det blir smidigare för samhället att hantera vissa frågor gällande personidentifiering? En retorisk fråga.

Ollad Steinhart på K&S:wtf:

Förr i tiden var det ok att inte låsa ytterdörren... :hungry:

Senast ändrad:
Jag håller med dig men jag tycker att det gäller mer än Sverige. I "vår" del av världen verkar klyftorna öka. Den fattiga delen av befolkningen verkar bli allt större och den rika allt rikare. I takt med det blir de kriminella allt mer kriminella och ger sig på allt och alla i större omfattning. Det är väldigt tråkigt.
En del i problemet är att de kriminella inte ser eller bryr sig om hur din eller någon annans plånbok eller familj ser ut!
Alla kriminella har bara fokus på sig själv! Oavsett om det handlar om knark, fridlysta fåglar eller något av våra ur!
Det som drabbade @Niklas med familj var oerhört fruktansvärt! Dessutom planerat och genomfört med total ignorans för andra människor!
De flesta med klocka på armen står risken att bli rånad.
Har ingen aning om det finns "säkra" områden längre. Däremot är jag tämligen säker på att det finns områden vilka jan räknas till de mindre säkra!
Jag har inga dyra ur, men en stenhög knarkare bryr sig inte om sådant. Har känt mig utsatt fast att jag bor i en liten norrlandsort!
Jag tycker inte att vi ska låta dessa as, tjyvjävlar och knarkare vinna!
Vi är en liten klick som älskar våra klockor, billiga eller dyra, kvarts eller automat.
Det måste gå att fortsätta...

Förskräckligt det som hänt @Niklas verkligen jätte sorgligt. Jag hoppas att ni alla repar er och att ni kommer kunna fortsätta leva så gott det går efter en sådan traumatisk upplevelse.

En del i problemet är att de kriminella inte ser eller bryr sig om hur din eller någon annans plånbok eller familj ser ut!
Alla kriminella har bara fokus på sig själv! Oavsett om det handlar om knark, fridlysta fåglar eller något av våra ur!
Det som drabbade @Niklas med familj var oerhört fruktansvärt! Dessutom planerat och genomfört med total ignorans för andra människor!
Har ingen aning om det finns "säkra" områden längre. Däremot är jag tämligen säker på att det finns områden vilka jan räknas till de mindre säkra!
Jag har inga dyra ur, men en stenhög knarkare bryr sig inte om sådant. Har känt mig utsatt fast att jag bor i en liten norrlandsort!
Vi är en liten klick som älskar våra klockor, billiga eller dyra, kvarts eller automat.
Gäller dessutom inte endast klockor. Man kan sitta på en exklusiv bil exempelvis. Lite samma scenario kan uppstå där man tvingas ge nycklarna. Skillnaden är väl att det är svårare att sälja bilen jämfört med klockor.
Behöver inte ens vara en ny bil. Var en kvinna här i området runt Nashville som blev carjacked. Fanskapet körde iväg och ungarna var kvar i baksätet. Mitt på dagen dessutom

Senast ändrad:
Gäller dessutom inte endast klockor. Man kan sitta på en exklusiv bil exempelvis. Lite damma scenario kan uppstå där man tvingas ge nycklarna. Skillnaden är väl att det är svårare att sälja bilen jämfört med klockor.
Behöver inte ens vara en ny bil. Var en kvinna här i området runt Nashville som blev carjacked. Fanskapet körde iväg och ungarna var kvar i baksätet. Mitt på dagen dessutom
Fy fan vad läskigt!
Svårt att gilla ett sådant inlägg, dock ett bra och i allra högsta grad relevant inlägg!
Vi får aldrig glömma att dessa aldrig bryr sig ett skit i hur andra mår!

Fy fan vad läskigt!
Svårt att gilla ett sådant inlägg, dock ett bra och i allra högsta grad relevant inlägg!
Vi får aldrig glömma att dessa aldrig bryr sig ett skit i hur andra mår!
Exakt, och att det ibland inte spelar någon roll vad det är för värde på saken som stjäls. I detta fallet var det en ca 2005 impala. Dyrare saker ger ju dock fler höjda ögonbryn

Du skriver jävligt bra och jag hyser stor respekt för dig, men jag måste få kommentera att vi som tycker om klockor, är en liten tårtbit i tårtan. Andra tårtbitar är stora brottssyndikat som bara ska ha det de valt ut, fattiga människor som står utanför samhället och inte kan/får försörja sig genom att förvärvsarbeta, narkomaner som från början var som vilken söt bebis som helst. Vi lever i en jävligt orättvis värld som får vem som helst som inte orkar leva fejkspelet fullt ut, att falla ihop utan hopp. Personligen har jag och de flesta av oss tjänat mångdubbelt mer än vad en kriminell i snitt lyckas skrapa ihop under ett "yrkesverksamt" arbetsliv. Jag är infödd i övre medelklass med fri företagsamhet som ledstjärna. Trots min blåare grundvärdering börjar jag ifrågasätta de blå fullständiga inkompetens när det kommer till förståelse för under vilja livsvillkor många lever under. En sak jag inte tror att intellektuella, humana och pålästa ifrågasätter är kunskapen om att ju fler och djupare klyftor det finns i ett samhälle, desto mer kriminalitet och missbrukare av droger finns det. Inget samhälle mår bra av det egoistiska och trångsynta synsätt som vi ser i Sverige idag, sen må du vara kristen, muslim, SD:are, liberal, sosse eller vänster. Alla lever i sin bubbla och sociala mediers algoritmer får oss alla att tro att vi är normen. Hur mycket man än kan hata beteendet hos den som gjorde Nicklas, nicklas fru och 11-åriga dotter illa, så har den hjärtlösheten och bristen på empati inte utvecklats ur frisk kärlek. Det är en sjuk människa som fått sin uppfostran av ett sjukt samhälle som tillåter människor att växa upp till monster, oavsett om monstret går på Lundsberg eller fått växa upp under en bro.

Senast ändrad:
Du skriver jävligt bra och jag hyser stor respekt för dig, men jag måste få kommentera att vi som tycker om klockor, är en liten tårtbit i tårtan. Andra tårtbitar är stora brottssyndikat som bara ska ha det de valt ut, fattiga människor som står utanför samhället och inte kan/får försörja sig genom att förvärvsarbeta, narkomaner som från början var som vilken söt bebis som helst. Vi lever i en jävligt orättvis värld som får vem som helst som inte orkar leva fejkspelet fullt ut, att falla ihop utan hopp. Personligen har jag och de flesta av oss tjänat mångdubbelt mer än vad en kriminell i snitt lyckas skrapa ihop under ett "yrkesverksamt" arbetsliv. Jag är infödd i övre medelklass med fri företagsamhet som ledstjärna. Trots min blåare grundvärdering börjar jag ifrågasätta de blå fullständiga inkompetens när det kommer till förståelse för under vilja livsvillkor många lever under. En sak jag inte tror att intellektuella, humana och pålästa ifrågasätter är kunskapen om att ju fler och djupare klyftor det finns i ettsamhälke, desto mer kriminalitet och missbrukare av droger finns det. Inget samhälle mår bra av det egoistiska och trångsynta synsätt som vi ser i Sverige idag, sen må du vara kristen, muslim, SD:are, liberal, sosse eller vänster. Alla lever i sin bubbla och sociala mediers algoritmer får oss alla att tro att vi är normen. Hur mycket man än kan hata beteendet hos den som gjorde Nicklas, nicklas fru och 11-åriga dotter illa, så har den hjärtlösheten och brusten på empati inte utvecklats ur frisk kärlek. Det är en sjuk människa som fått sin uppfostran av ett sjukt samhälle som tillåter människor att växa upp till monster, oavsett om monstret går på Lundsberg eller under en bro.

Trams! Du gör ett aktivt val om du väljer att begå brott.

Du har en del att lära. Vidga din bekanskapskrets och lyssna fördomsfritt. Börja läs Dostojevskij. Att han är en lika bra författare idag är för att han beskriver psykologi. Den är detsamma igår som idag som den kommer att vara framgent.

Vad det gäller brott och straff så har jag tveklöst läst mer om ämnet än du har. Att du sen väljer att låta dina personliga värderingar stå över svensk lag är rent ut sagt förkastligt.

Det som hände @Niklas är så vidrig och fegt att jag inte kan sätta ord på det och det är tråkigt att följden blir att fler här "hoppar av" på grund av att det finns svin som tycker sig ha rätt att råna och ge folk men för livet i värsta fall. Jag har samtidigt full förståelse att @Guskleto och flera känner att nu får det vara nog, för familjen har man närmst men det stör mig enormt att visa smutsiga element ute i samhället skall ha sådan inverkan på oss hederliga medborgare. F-N jag kan inte sluta tänka på hur en 11-årig flicka mår efter den händelse som Niklas dotter fick vara med om och som far se på utan kunna göra något , lider verkligen med dig Niklas. Vill bara att du skall veta att det på inget sätt är ditt fel att det som hände, hände. Hatet jag känner för denna typ av avskum går inte Ord att förklara. En av sakerna som stör mig enormt är att aset eventuellt sitter och läser vad som skrivs här, om så är fallet skulle jag vilja ställa två frågor. Hur känner du dig som människa som skrämt livet ur en familj med barn? Känner du dig stolt och stark idag? Du hotade och tejpade upp ett barn på 11 år. I allas ögon här är du bara en sorglig människa utan något som helst existensberättigande och jag hoppas du råkar ut för något liknande under ditt liv( dock ej din familj ). Hoppas innerligt att "what goes around comes around" slår in.
Kom ihåg att det sista du ser i spegeln innan du lägger dig och det första du ser i samma spegel när du går upp är en TJUV och det får du leva med varje dag i ditt liv i resten av ditt liv.

Ehhh! Med tanke på nolltolleransen mot sk rasim på detta forum. Borde då inte sexuella övergrepp beivras med samma entusiasm? :pompus:

Jag tillhör väl i så fall de som håller med Guskleto, det spelar ingen roll om de var "söta som bebisar" för mig.
Varför ?
Jo för de är definitivt inte "söta" nu, de har gjort sina val i livet. Tråkigt för dem att de inte valde den smala vägen. Man kan inte bara säg att "de växte upp med en asfalterad sandlåda" eller "de fick en blå brandbil, när alla andra barn fick en röd".

De gånger jag varit utsatt för brott har polisen gett banditerna mängdrabatt på straff, polisen har bett mig inte gå vidare då det inte är lönt "för att den här killen har redan så mycket i sitt register" etc etc. Men det allra jobbigaste att höra är det där "det är synd om killen"-snacket. Hallå !!! är det inte synd OM MIG DÅ som blir UTSATT ???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp