• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När skurkarna slutligen vinner...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Wheelie

Cartier
En halvurdrucken mellanmjölksförpackning gör ett bättre jobb. ;)

Förr i tiden kunde fotbollstränaren skrika "GUBBAR, ni kunde lika gärna bara ställt ut fotbollsskorna på planen.....så j***a usla ni är"
Med Eliasson vid rodret har det blivit helt sant. Jag tror helt ärligt att ett par slitna dojor verkligen skulle göra ett bättre jobb !!!
Med den skillnaden att här är det inte "gubbarna" (poliserna) som gör ett dåligt jobb, här är det "fotbollstränaren" som är komplett oduglig i sin tjänsteutövning !
 

marmot

Panerai
Det som hänt är helt sinnesjukt men chansen att det händer är extremt liten. Det går inte att leva om man ska begränsa sig på det sättet. Om man ska vara intellektuellt hederlig med en sådan uppoffring så får man leva sitt liv i ett kassaskåp då nästan allt innebär risker av olika slag. Med det sagt hoppas jag att du fortsätter med ditt intresse. Fridens liljor!
Hur liten är risken? Hur bedömer du risken?
 
Redan sheriff i Cincinnati. Inte mitt förstaval som polischef, men tveklöst bättre än politiskt tillsatte nollan Eliasson.:mad:

rs_634x788-170420083903-634.Fiona-Hippo-FB-042017.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Nu sansar vi oss lite tycker jag.

Självklart väldigt tragiska händelser som drabbat folk från forumet och tyvärr är det nog så att man måste tänka på vad man lägger upp, och hur anonym man är, eller inte är.
 

Script

Cartier
När det kommer till familjens säkerhet så behövs ingen statistik för att göra ett klokt val.
Jag förstår hur du tänker men om man gör saker i affekt så brukat det sällan bli bra. Med samma resonemang får ni aldrig använda transportfordon, enbart äta nyttigt, gå med skyddsutrustning hemma etc. Man kan inte kontrollera alla aspekter i livet. Istället för att sluta med ditt intresse så kan du bibehålla det med större diskretion om du är orolig. Sov i alla fall på saken i en vecka eller två.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag förstår hur du tänker men om man gör saker i affekt så brukat det sällan bli bra. Med samma resonemang får ni aldrig använda transportfordon, enbart äta nyttigt, gå med skyddsutrustning hemma etc. Man kan inte kontrollera alla aspekter i livet. Istället för att sluta med ditt intresse så kan du bibehålla det med större diskretion om du är orolig. Sov i alla fall på saken i en vecka eller två.

Affekt!? Du vet nog inte vad folk är benägna att göra för lite pengar. Jag sitter dagligen i en tingsrätt någonstans i landet och det är sällan några roliga saker jag får uppleva. Din jämförelse med andra saker haltar inte enbart utan benet är amputerat. Klockor för en miljon eller två miljoner kronor kan nog locka fram de sämsta sidorna hos folk du inte trodde illa om.
 

Script

Cartier
Affekt!? Du vet nog inte vad folk är benägna att göra för lite pengar. Jag sitter dagligen i en tingsrätt någonstans i landet och det är sällan några roliga saker jag får uppleva. Din jämförelse med andra saker haltar inte enbart utan benet är amputerat. Klockor för en miljon eller två miljoner kronor kan nog locka fram de sämsta sidorna hos folk du inte trodde illa om.
Det är väl det en domstol är till för. Döma brottslingar, så det är klart att inga trevliga saker uppdagas där. Beslutet är så klart helt ditt eget. Tråkigt om du vill sluta. Lycka till ändå!
 

Sorubim

Audemars
På grund av den senaste tidens dramatiska ökning av klockstölder och rån, så har polisledningen suttit i krismöte under hela dagen.
Efter mycket hårt arbete presenterade man så på söndagskvällen den optimala lösningen på problemet:

prayforks.jpg


#PRAY_FOR_KLOCKSNACK

;)
 

Zingo

Rolex
Risken att någon tar dig tillfånga i ditt hem för dina klockor är jämförelsevis extremt liten kontra andra risker du utsätter dig för dagligen. Förmodligen så liten att det inte ens går att få statistik på det.
Det har ju hänt flera forum medlemmar tidigare (om än kanske inte lika brutalt med familj involverad, av vad som framkommit i diverse trådar genom åren) och en drös andra personer. Var inte så länge sedan alla rånen i bostäderna var på Östermalm. Så viss risk finns det nog, och än högre för de med lite dyngre pjäser.
 

Pinus

Breitling
På grund av den senaste tidens dramatiska ökning av klockstölder och rån, så har polisledningen suttit i krismöte under hela dagen.
Efter mycket hårt arbete presenterade man så på söndagskvällen den optimala lösningen på problemet:

prayforks.jpg


#PRAY_FOR_KLOCKSNACK

;)
Jag har tillbaka allt ont jag någonsin har sagt och tänkt om vår ärade rikspolischef. Karln är uppenbarligen ett missförstått geni! ;)
 

demondave

Rolex
På grund av den senaste tidens dramatiska ökning av klockstölder och rån, så har polisledningen suttit i krismöte under hela dagen.
Efter mycket hårt arbete presenterade man så på söndagskvällen den optimala lösningen på problemet:

prayforks.jpg


#PRAY_FOR_KLOCKSNACK

;)

Brukar vara mårtligt road av det där vanliga jäkla Eliassongnället, det finns mer i den organisationen att ta tag i.. Men det där var fan hysteriskt kul! :D
 

JB_XII

Rolex
Jag förstår att folk vill @Guskleto väl med alla sina råd. Men här håller jag med honom fullständigt. Det är hans klockor och hans familj. När det kommer till ens familj och dess säkerhet så finns det inget utrymme för kompromisser.

Anser man att det finns minsta fara för ens familj, så löser man det oavsett uppoffring.
 

The lord

Audemars
Har du klockorna försäkrade eller köpt tillbehör till dem på en klockaffär som tar dina personuppgifter eller dylikt så är du lika fucked.
Anledningen att jag skriver i denna tråd nu är för att man uppenbarligen behöver vara rädd. Fan, var försiktiga om er, det är inte första gången en sån här sak händer. Tänk över det ordentligt, det är inte värt det att ha en dyr klocka om man känner sig minsta rädd att bli utsatt för något, för det är ett helvete.
Trevligt att" se dig på forumet igen" hoppas att du mår bra.
 

marmot

Panerai
Risken att någon tar dig tillfånga i ditt hem för dina klockor är jämförelsevis extremt liten kontra andra risker du utsätter dig för dagligen. Förmodligen så liten att det inte ens går att få statistik på det.
Kom igen, tänkte mer på rånrisk generellt - hur liten tror du rånrisken är om man har klockor för x antal hundratusen och är en profil på forum och instagram samt "slarvar" med anonymiteten? Brookfield försäkrar t.ex. inte längre enstaka guldklockor pga rånrisk, borde väl säga nånting.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Det är sjukt lätt att ta reda på folk. Sen snackar alla så enda in i helvete också.

Affekt!? Du vet nog inte vad folk är benägna att göra för lite pengar. Jag sitter dagligen i en tingsrätt någonstans i landet och det är sällan några roliga saker jag får uppleva. Din jämförelse med andra saker haltar inte enbart utan benet är amputerat. Klockor för en miljon eller två miljoner kronor kan nog locka fram de sämsta sidorna hos folk du inte trodde illa om.

Sverige är verkligen en öppen bok. Det går att få tag i allt man behöver på nån minut. Allt från en blocketannons (väldigt vanligt) till att samla information/kartlägga på forum.

När du nämner att pengar lockar fram det sämsta så instämmer jag till fullo - speciellt om individen som utgör brottet är i skuld.

Finns en man på cykel som rånat till sig 15st exklusiva klockor i Stockholm sen förra sommaren. Va försiktiga!
 

ssp226

Cartier
Jag förstår hur du tänker men om man gör saker i affekt så brukat det sällan bli bra. Med samma resonemang får ni aldrig använda transportfordon, enbart äta nyttigt, gå med skyddsutrustning hemma etc. Man kan inte kontrollera alla aspekter i livet. Istället för att sluta med ditt intresse så kan du bibehålla det med större diskretion om du är orolig. Sov i alla fall på saken i en vecka eller två.
Det är en överreaktion att sluta hålla på med klockor. Även om lag och ordning är i förfall i Sverige så är väpnade rån i hemmet högst osannolika. Tycker man klocksamlande är riskabelt så är det som du, Script, säger att man definitivt inte kan gå använda något transport fordon eller ens gå ut genom dörren. Tänk över det @Guskleto.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det är en överreaktion att sluta hålla på med klockor. Även om lag och ordning är i förfall i Sverige så är väpnade rån i hemmet högst osannolika. Tycker man klocksamlande är riskabelt så är det som du, Script, säger att man definitivt inte kan gå använda något transport fordon eller ens gå ut genom dörren. Tänk över det @Guskleto.

Man måste gå utanför dörren men man måste inte ha en eller två Patek. Du har fel och jag har rätt.
 

Såkkett

Omega
Jag tror tyvärr TS har helt rätt, det finns folk som är benägna att begå väldigt grova brott för i mångas ögon ganska små summor, tror inte man sitter säker ens med en sportstålrolle i dagens samhälle även om risken minskar och det någonstans övergår mer till att tillfälle erbjuds än att man kartlägger, dvs att man mer slumpmässigt kommer över informationen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp