Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

När skurkarna slutligen vinner...

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Götlaborg, 16 juli 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Cryssarn

Cryssarn X-Wing Pilot

Från:
    Nashville
    Nej absolut inte, och jag är en av dom som kommer tänka mig för otroligt mycket mer, även utan AP och dylikt.

Wheelie gillar detta.
  2. En halvurdrucken mellanmjölksförpackning gör ett bättre jobb. ;)

Makkanxd, PCB, jandan och 3 andra gillar detta.
  3. Cryssarn

Cryssarn X-Wing Pilot

Från:
    Nashville
    Frågan är om benägenheten inte funnits tidigare, bara att det är lite "lättare" att hitta bra mål pga sociala medier osv.

BarbaBaba gillar detta.
  4. Kattvakt

Kattvakt Stormtrooper

Brutus och Buckshot gillar detta.
  5. Wheelie

Wheelie Rebel soldier

Förr i tiden kunde fotbollstränaren skrika "GUBBAR, ni kunde lika gärna bara ställt ut fotbollsskorna på planen.....så j***a usla ni är"
    Med Eliasson vid rodret har det blivit helt sant. Jag tror helt ärligt att ett par slitna dojor verkligen skulle göra ett bättre jobb !!!
    Med den skillnaden att här är det inte "gubbarna" (poliserna) som gör ett dåligt jobb, här är det "fotbollstränaren" som är komplett oduglig i sin tjänsteutövning !

PCB, Forsberg, JensBP och 1 annan gillar detta.
  6. Kleiz

Kleiz Y-Wing pilot

Mycket tråkigt att höra, du hade ju en fin DD om jag inte missminner mig.

- Mår du bra?
    - Täckte försäkringen en så pass dyr klocka?

7. marmot

marmot Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    Hur liten är risken? Hur bedömer du risken?

Kiddy gillar detta.
  8. Model_Citizen

Model_Citizen Stormtrooper

Forsberg, JensBP och Wheelie gillar detta.
  9. Erik1

Erik1 Tie Fighter pilot

Från:
    Stockholm
    Nu sansar vi oss lite tycker jag.

Självklart väldigt tragiska händelser som drabbat folk från forumet och tyvärr är det nog så att man måste tänka på vad man lägger upp, och hur anonym man är, eller inte är.

BarbaBaba och Cryssarn gillar detta.
  10. Script

Script Ewok

Risken att någon tar dig tillfånga i ditt hem för dina klockor är jämförelsevis extremt liten kontra andra risker du utsätter dig för dagligen. Förmodligen så liten att det inte ens går att få statistik på det.

11. Götlaborg
    Trådstartare

Götlaborg Tie Fighter pilot

Från:
    Götlaborg
    När det kommer till familjens säkerhet så behövs ingen statistik för att göra ett klokt val.

BarbaBaba, Linkan, Grynkan och 9 andra gillar detta.
  12. Script

Script Ewok

Jag förstår hur du tänker men om man gör saker i affekt så brukat det sällan bli bra. Med samma resonemang får ni aldrig använda transportfordon, enbart äta nyttigt, gå med skyddsutrustning hemma etc. Man kan inte kontrollera alla aspekter i livet. Istället för att sluta med ditt intresse så kan du bibehålla det med större diskretion om du är orolig. Sov i alla fall på saken i en vecka eller två.

BarbaBaba, KenKun, ssp226 och 1 annan gillar detta.
  13. Karatekid

Karatekid Tie Fighter pilot

Från:
    Lund
    Täckte inte försäkringen det då?

14. Götlaborg
    Trådstartare

Från:
    Götlaborg
    Affekt!? Du vet nog inte vad folk är benägna att göra för lite pengar. Jag sitter dagligen i en tingsrätt någonstans i landet och det är sällan några roliga saker jag får uppleva. Din jämförelse med andra saker haltar inte enbart utan benet är amputerat. Klockor för en miljon eller två miljoner kronor kan nog locka fram de sämsta sidorna hos folk du inte trodde illa om.

CapTaiN-MiFFo, ScubaKing, Camo00 och 2 andra gillar detta.
  15. Script

Script Ewok

Det är väl det en domstol är till för. Döma brottslingar, så det är klart att inga trevliga saker uppdagas där. Beslutet är så klart helt ditt eget. Tråkigt om du vill sluta. Lycka till ändå!

Jimpa gillar detta.
  16. Götlaborg
    Trådstartare

Från:
    Götlaborg
    Min poäng var att människor är beredda att göra mycket dåliga saker för mindre pengar.

CapTaiN-MiFFo och Calle med C gillar detta.
  17. Cryssarn

Cryssarn X-Wing Pilot

Från:
    Nashville
    Därför ingen på mitt jobb vet om mina klockor. Litar inte ens på att min lunch får vara ifred.

Cliff, Kiddy, Chris11453 och 3 andra gillar detta.
  18. Sorubim

Sorubim X-Wing Pilot

På grund av den senaste tidens dramatiska ökning av klockstölder och rån, så har polisledningen suttit i krismöte under hela dagen.
    Efter mycket hårt arbete presenterade man så på söndagskvällen den optimala lösningen på problemet:

prayforks.jpg

#PRAY_FOR_KLOCKSNACK

;)

TheGoat, Silvferlejon, Brutus och 55 andra gillar detta.
  19. Zingo

Zingo Y-Wing pilot

Det har ju hänt flera forum medlemmar tidigare (om än kanske inte lika brutalt med familj involverad, av vad som framkommit i diverse trådar genom åren) och en drös andra personer. Var inte så länge sedan alla rånen i bostäderna var på Östermalm. Så viss risk finns det nog, och än högre för de med lite dyngre pjäser.

20. Stroboman

Stroboman Tie Fighter pilot

Från:
    Medelpad
    Du verkar ha trevliga "jobbarkompisar" @Cryssarn :arghh::confused:

21. Pinus

Pinus Ewok

Jag har tillbaka allt ont jag någonsin har sagt och tänkt om vår ärade rikspolischef. Karln är uppenbarligen ett missförstått geni! ;)

Model_Citizen, Sorubim och Stroboman gillar detta.
  22. demondave

demondave AT-ST driver

Brukar vara mårtligt road av det där vanliga jäkla Eliassongnället, det finns mer i den organisationen att ta tag i.. Men det där var fan hysteriskt kul! :D

23. JB_XII

JB_XII Stormtrooper

Från:
    Göteborg
    Jag förstår att folk vill @Guskleto väl med alla sina råd. Men här håller jag med honom fullständigt. Det är hans klockor och hans familj. När det kommer till ens familj och dess säkerhet så finns det inget utrymme för kompromisser.

Anser man att det finns minsta fara för ens familj, så löser man det oavsett uppoffring.

ScubaKing, Rum Runner, Anatta och 1 annan gillar detta.
  24. The lord

The lord AT-ST driver

Från:
    Göteborg
    Trevligt att" se dig på forumet igen" hoppas att du mår bra.

AdrianO gillar detta.
  25. marmot

marmot Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    Kom igen, tänkte mer på rånrisk generellt - hur liten tror du rånrisken är om man har klockor för x antal hundratusen och är en profil på forum och instagram samt "slarvar" med anonymiteten? Brookfield försäkrar t.ex. inte längre enstaka guldklockor pga rånrisk, borde väl säga nånting.

26. JLW

JLW Tie Fighter pilot

Sverige är verkligen en öppen bok. Det går att få tag i allt man behöver på nån minut. Allt från en blocketannons (väldigt vanligt) till att samla information/kartlägga på forum.

När du nämner att pengar lockar fram det sämsta så instämmer jag till fullo - speciellt om individen som utgör brottet är i skuld.

Finns en man på cykel som rånat till sig 15st exklusiva klockor i Stockholm sen förra sommaren. Va försiktiga!

PJW, Floduttern, evki och 3 andra gillar detta.
  27. ssp226

ssp226 Stormtrooper

Det är en överreaktion att sluta hålla på med klockor. Även om lag och ordning är i förfall i Sverige så är väpnade rån i hemmet högst osannolika. Tycker man klocksamlande är riskabelt så är det som du, Script, säger att man definitivt inte kan gå använda något transport fordon eller ens gå ut genom dörren. Tänk över det @Guskleto.

Ministern gillar detta.
  28. Pojken från Götet

Pojken från Götet Y-Wing pilot

Låt @Guskleto göra som han vill. Förstår att alla vill honom väl men ingen idé att sitta och försöka övertyga med statistisk Osv. Klockor försvinner inte utan finns alltid kvar, så om man vill återgå till denna fina hobby så är det inget som stoppar en.

Rearden, Moffan, ssp226 och 2 andra gillar detta.
  29. Götlaborg
    Trådstartare

Från:
    Götlaborg
    Man måste gå utanför dörren men man måste inte ha en eller två Patek. Du har fel och jag har rätt.

ScubaKing, klemens, Adro och 2 andra gillar detta.
  30. Såkkett

Såkkett Stormtrooper

Jag tror tyvärr TS har helt rätt, det finns folk som är benägna att begå väldigt grova brott för i mångas ögon ganska små summor, tror inte man sitter säker ens med en sportstålrolle i dagens samhälle även om risken minskar och det någonstans övergår mer till att tillfälle erbjuds än att man kartlägger, dvs att man mer slumpmässigt kommer över informationen.

Jimpa gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.