Du skriver jävligt bra och jag hyser stor respekt för dig, men jag måste få kommentera att vi som tycker om klockor, är en liten tårtbit i tårtan. Andra tårtbitar är stora brottssyndikat som bara ska ha det de valt ut, fattiga människor som står utanför samhället och inte kan/får försörja sig genom att förvärvsarbeta, narkomaner som från början var som vilken söt bebis som helst. Vi lever i en jävligt orättvis värld som får vem som helst som inte orkar leva fejkspelet fullt ut, att falla ihop utan hopp. Personligen har jag och de flesta av oss tjänat mångdubbelt mer än vad en kriminell i snitt lyckas skrapa ihop under ett "yrkesverksamt" arbetsliv. Jag är infödd i övre medelklass med fri företagsamhet som ledstjärna. Trots min blåare grundvärdering börjar jag ifrågasätta de blå fullständiga inkompetens när det kommer till förståelse för under vilja livsvillkor många lever under. En sak jag inte tror att intellektuella, humana och pålästa ifrågasätter är kunskapen om att ju fler och djupare klyftor det finns i ett samhälle, desto mer kriminalitet och missbrukare av droger finns det. Inget samhälle mår bra av det egoistiska och trångsynta synsätt som vi ser i Sverige idag, sen må du vara kristen, muslim, SD:are, liberal, sosse eller vänster. Alla lever i sin bubbla och sociala mediers algoritmer får oss alla att tro att vi är normen. Hur mycket man än kan hata beteendet hos den som gjorde Nicklas, nicklas fru och 11-åriga dotter illa, så har den hjärtlösheten och bristen på empati inte utvecklats ur frisk kärlek. Det är en sjuk människa som fått sin uppfostran av ett sjukt samhälle som tillåter människor att växa upp till monster, oavsett om monstret går på Lundsberg eller under en bro.