• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När skurkarna slutligen vinner...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

BOTL

Panerai
Ja, ungefär samma sak? Ohederligt äckligt skäggbarn som drog kniv i min port och visste vem jag var? Antingen sociala medier som läckt, försäkringsbolag som läckt eller klockaffär som blivit utsatt för flera rån som läckt. Det går inte att ägna sig åt detta intresse i sverige på grund av att vi importerar kriminalitet för att tjäna godhetspoäng på sociala medier. Bara att acceptera.

Du är dum i huvud på riktigt. Skäggbarn? Sandapor? Jag hoppas innerligen att @Denke eller någon annan admin bannar dig din fega lilla rasist.
 
Senast ändrad:

BOTL

Panerai
Det är verkligen trist det som hänt och @Guskleto gör vad du måste för att känna trygghet. Tyvärr så är bovarna inte helt efter och att sälja av sin samling eller skriva att man har sålt den för att inte vara "intressant" hjälper säkert. Proffs har dock koll och vi är otroligt utsatta om någon vill oss illa.

Det spelar ju ingen roll om de kliver in hemma och vill ha din fina bil, juveler eller hoj. Ska man behöva sälja bilen också?

Mitt enda råd är ta inga snabba beslut, klockorna kan ligga hos banken i ett halvår.
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Ja, ungefär samma sak? Ohederligt äckligt skäggbarn som drog kniv i min port och visste vem jag var? Antingen sociala medier som läckt, försäkringsbolag som läckt eller klockaffär som blivit utsatt för flera rån som läckt. Det går inte att ägna sig åt detta intresse i sverige på grund av att vi importerar kriminalitet för att tjäna godhetspoäng på sociala medier. Bara att acceptera.

Sättet du utrycker dig på är skrämmande och så sjukt jävla skämmigt. Du borde skämmas. Och tack för du lämnade detta intresset, för det ska inte finnas några ignoranta som du.
 

Kugghjul

Panerai
https%3A%2F%2Fd1fc69ngj1uuz1.cloudfront.net%2F53ef43b3c45948489e000004%2Foppnaerahjartan.jpg%3F1
 

SIRdavid

Panerai
Du är dum i huvud på riktigt. Skäggbarn? Sandapor? Jag hoppas innerligen att @Denke eller någon annan admin bannar dig din fega lilla racist.
Ja att banna oliktänkande har ju verkligen fungerat i den politiska debatt vi sett dom senaste åren! Så funkar säkert lika bra här? Men jag fattar, detta är ett klock forum och diskussionen om vilka samhälls aktörer som står för den betydande delen av brotten kan säkert diskuteras i något annat forum..
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Ingen av oss försvarar denna sk människa!
Uppenbarligen saknar detta monster all form av medmänsklighet!
Ingen, absolut ingen ska behöva utsättas för någonting så vidrigt nedsättande psykiskt trauma som denna rånsituation!
Jag kommer aldrig att kunna förstå, eller ha förståelse för en person som planerar och genomför något dylikt!
Absolut! Jag håller verkligen med dig på den punkten! Det är skit helt enkelt.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Tråkigt !

Men har man en avatar med texten "Länge levde jag i villfarelsen att fitta hette broom på engelska" så är det helt förståeligt !
Vet inte vad min avatar har med detta att göra. Jag får intrycket av att du försöker flyta fokus från min fråga. Varför förklarar du inte bara vad du menar istället för att undvika detta gång på gång.
 
Senast ändrad:

Cristian

Rolex
2-Faktor
Ja att banna oliktänkande har ju verkligen fungerat i den politiska debatt vi sett dom senaste åren! Så funkar säkert lika bra här? Men jag fattar, detta är ett klock forum och diskussionen om vilka samhälls aktörer som står för den betydande delen av brotten kan säkert diskuteras i något annat forum..
Politik kan diskuteras på flashback. Vi är flera med invandrarbakgrund här på forumet som varken är intresserade av @Apansson 's politiska åsikter eller intresserade av att stjäla någons klocka. Med det sagt så är det som har hänt dessa personer tragiskt.

@Guskleto hoppas du kan hålla kvar vid din hobby/intresse och att du i fortsättningen njuter av den.
 
Jag tillhör väl i så fall de som håller med Guskleto, det spelar ingen roll om de var "söta som bebisar" för mig.
Varför ?
Jo för de är definitivt inte "söta" nu, de har gjort sina val i livet. Tråkigt för dem att de inte valde den smala vägen. Man kan inte bara säg att "de växte upp med en asfalterad sandlåda" eller "de fick en blå brandbil, när alla andra barn fick en röd".

De gånger jag varit utsatt för brott har polisen gett banditerna mängdrabatt på straff, polisen har bett mig inte gå vidare då det inte är lönt "för att den här killen har redan så mycket i sitt register" etc etc. Men det allra jobbigaste att höra är det där "det är synd om killen"-snacket. Hallå !!! är det inte synd OM MIG DÅ som blir UTSATT ???
Vill bara påpeka och förtydliga att det faktiskt inte är polisen som ger mängdrabatt på straff. Polisen griper folk och anmäler gripandet till en åklagare. Därefter är det andra aktörer i rättskedjan som styr ärendet fram till fällande eller friande dom. Och tro mig, -det finns INGA som är så besvikna och förbannade över låga straff, uteblivna straff, åtalsunderlåtelser och ungdomsrabatter m.m. som just poliser.
 

BOTL

Panerai
Ja att banna oliktänkande har ju verkligen fungerat i den politiska debatt vi sett dom senaste åren! Så funkar säkert lika bra här? Men jag fattar, detta är ett klock forum och diskussionen om vilka samhälls aktörer som står för den betydande delen av brotten kan säkert diskuteras i något annat forum..

Jag har inget som helst intresse att prata politik här. Dock kommer varenda försök att göra det rumsrent med rasism att få mothugg från mig. Man behöver inte förnedra genom kränkande uttryck som sandapor eller skäggbarn, trist att så många sitter tyst och låter detta hat växa. Gick ju bra sist en farbror med mustasch spred samma dynga.
 
Senast ändrad:

Fjmo

Omega
Jag har inget som helst intresse att prata politik här. Dock kommer varenda försök att göra det rumsrent med rasism att få mothugg från mig. Man behöver inte förnedra genom kränkande uttryck som sandapor eller skäggbarn, trist att så många sitter tyst och låter detta hat växa. Gick ju bra sist en farbror med mustasch spred samma dynga.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Godwins_lag

Där kom Hitler-jämförelsen! :D
 

marmot

Panerai
Du skriver jävligt bra och jag hyser stor respekt för dig, men jag måste få kommentera att vi som tycker om klockor, är en liten tårtbit i tårtan. Andra tårtbitar är stora brottssyndikat som bara ska ha det de valt ut, fattiga människor som står utanför samhället och inte kan/får försörja sig genom att förvärvsarbeta, narkomaner som från början var som vilken söt bebis som helst. Vi lever i en jävligt orättvis värld som får vem som helst som inte orkar leva fejkspelet fullt ut, att falla ihop utan hopp. Personligen har jag och de flesta av oss tjänat mångdubbelt mer än vad en kriminell i snitt lyckas skrapa ihop under ett "yrkesverksamt" arbetsliv. Jag är infödd i övre medelklass med fri företagsamhet som ledstjärna. Trots min blåare grundvärdering börjar jag ifrågasätta de blå fullständiga inkompetens när det kommer till förståelse för under vilja livsvillkor många lever under. En sak jag inte tror att intellektuella, humana och pålästa ifrågasätter är kunskapen om att ju fler och djupare klyftor det finns i ett samhälle, desto mer kriminalitet och missbrukare av droger finns det. Inget samhälle mår bra av det egoistiska och trångsynta synsätt som vi ser i Sverige idag, sen må du vara kristen, muslim, SD:are, liberal, sosse eller vänster. Alla lever i sin bubbla och sociala mediers algoritmer får oss alla att tro att vi är normen. Hur mycket man än kan hata beteendet hos den som gjorde Nicklas, nicklas fru och 11-åriga dotter illa, så har den hjärtlösheten och bristen på empati inte utvecklats ur frisk kärlek. Det är en sjuk människa som fått sin uppfostran av ett sjukt samhälle som tillåter människor att växa upp till monster, oavsett om monstret går på Lundsberg eller under en bro.

https://kit.se/2017/06/16/88686/del-3-tank-om-det-sitter-i-generna/
 

TCB

Cartier
Exceptionellt vidrigt! Jag kokade i hela kroppen när jag läste Niklas text. Visst är vi alla medvetna om att det är en risk att bära en dyrgrip på armen i det offentliga men i sitt hem (!) Obeskrivligt.
@Guskleto , hoppas att du låter ilskan lägga sig och inte tar några förhastade beslut. Det blir vardag igen. Din reaktion är förståelig och högst normal. Jag känner flera som resonerat på liknande sätt efter de utsatts för personrån.
 

Wheelie

Cartier

Japp trist !

Och den som förstörde den var BOTL som skördade hela växten av det onödiga fröet som apansson sådde. Guldstjärna och klapp på axeln till BOTL som i sin infantila iver också lyckades få in ÄNNU MER av fula ord i godhetens tecken. Lite som en förälder som uppfostrar sina barn genom att säga "Ni får inte säga fan i helvete".

Vi vuxna gjorde som man skulle, ignorerade en tråkig kommentar och lät moderatorena ta hand om den så den inte fick växa till sig, BOTL vattnade den dock DUKTIGT och förstörde allt...............GRATTIS BOTL du vinner första pris i kategorin "Jag vill så väl......men det blir alltid så fel" !

BOTL borde verkligen läsa FJMO:s länk om Godwins lag och ta till sig innehållet för att undvika fler fadäser i framtiden !
 
Senast ändrad:

Cristian

Rolex
2-Faktor
Vi vuxna gjorde som man skulle, ignorerade en tråkig kommentar så den inte fick växa till sig,
Jag håller inte med. Vuxna ska inte ignorera en tråkig kommentar. Tvärtom, det är bra att @BOTL säger ifrån. Det som är trist är att du hellre ger dig på den som säger ifrån än den som har sjuk världsbild.

Den här tråden har blivit ett skämt och bidrar inte på ngt sätt till forumet mer än dålig stämning. Kanske dags att flytta den till lifestyle eller stänga den.
 

Jodisalt

Rolex
Jag har inget som helst intresse att prata politik här. Dock kommer varenda försök att göra det rumsrent med rasism att få mothugg från mig. Man behöver inte förnedra genom kränkande uttryck som sandapor eller skäggbarn, trist att så många sitter tyst och låter detta hat växa. Gick ju bra sist en farbror med mustasch spred samma dynga.


Håller helt med! J*****t tråkigt att andra sitter tysta. Självklart är det bedrövligt att det hänt dig Apansson, men att uttrycka dig på det sättet du gjort tycker jag (och hoppas många andra) inte är ok. Man blir fan äcklad!
 

Fjmo

Omega
...och där kommer förlöjligandet....
Bidrar den här tråden med något mer än dålig stämning?

Japp trist !

Och den som förstörde den var BOTL som skördade hela växten av det onödiga fröet som apansson sådde. Guldstjärna och klapp på axeln till BOTL som i sin infantila iver också lyckades få in ÄNNU MER av fula ord i godhetens tecken. Lite som en förälder som uppfostrar sina barn genom att säga "Ni får inte säga fan i helvete".

Vi vuxna gjorde som man skulle, ignorerade en tråkig kommentar så den inte fick växa till sig, BOTL vattnade den dock DUKTIGT och förstörde allt...............GRATTIS BOTL du vinner första pris i kategorin "Jag vill så väl......men det blir alltid så fel" !

BOTL borde verkligen läsa FJMO:s länk om Godwins lag och ta till sig innehållet för att undvika fler fadäser i framtiden !

Jag ville bara påtala det komiska i att godwins lag så ofta får rätt. Inga anklagelser eller "förlöjliganden" avsedda.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Blev påhoppad av tre skurkar när jag var på väg till bussen en decembermorgon för ca fyra år sedan. Det var klockan de ville ha men istället för att hota mig så blev det "brottning" direkt och efter kort stund stannade bilar och bussen kom. Förövarna la benen på ryggen och jag fick behålla klockan :)

Sedan dess tittar jag en gång extra över axeln och kan rycka till överdrivet om någon överraskar mig med sin närvaro i offentliga miljöer.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Skummade igenom tråden lite snabbt... Jag är för yttrandefrihet och emot nästan all form av censur, men man blir fan mörkrädd när man läser vissa kommentarer här. En artikel om rasbiologi - really?

För övrigt förstår jag dig @Guskleto - men låt inte svinen "vinna" säger jag.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tycker inte det märks av nån större känslighet för "tråkiga kommentarer" avsedda att försöka förnedra andra annars BOTL?

Men visst är det väldigt dumt att uttrycka sig på vissa generaliserade sätt. Det kan jag instämma i.
 

Lund

Cartier
@Guskleto sjukt tråkigt att du skall sluta att samla och en sådan tråkig anledning för att göra det också. Jag hoppas du hittar tillbaka och får upp intresset igen.
 

Oew

Rolex
Trodde aldrig att jag skulle vara den som låter ohederliga människor styra över mitt liv men efter att ha läst vad som hänt Niklas så ger jag upp. Alla mina klockor kommer få lämna då jag helt enkelt inte tycker att min familj ska behöva få utstå risken att vara med om något så vedervärdigt som har hänt en forumbroder.

Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med denna tråden men jag tror det handlar om att jag nu är tvungen att ge upp en av mina stora intressen på grund av människor som har skit i skallen.

Är så jävla förbannad! :mad:
Den här tråden har kanske gjort sitt, men känner att även jag måste ventilera lite.
Det är obeskrivligt hemskt det som @Niklas och hans familj blev utsatt för, och skrämmande för oss alla. Det finns hemska människor där ute som inte bryr sig om att skada andra människor. Med det sagt så anser jag att en del av jargongen och de åsikter som vädrats I samband med detta är fundamentalt fel enligt mig. Att sluta lägga upp bilder, eller sluta med hela intresset, är för mig väldigt likt när skuld lagts på kvinnor I övergreppsfall. "Ifall hon har en kort kjol är hon ute efter det..." "Hon borde tagit en taxi hem" etc. Skuld och ansvarsbörda bör aldrig ligga på offret.
Samtidigt blir den här frågan svårare då det handlar om ens familj, jag har Inga barn så kan inte tala för det, men jag vet att jag skulle hellre dö än att se min familj fara illa, än mindre för något som jag "orsakat".
Att sluta med klockor på grund av en sån här sak tycker jag dock fortfarande är helt fel, vi kan aldrig låta skurkarna vinna även om det finns en viss risk kopplat till det. Som manga ganger tidigare I historien, är det viktigt att vi står upp för våra ideal, och står upp för för vår rätt att leva livet som vi vill. Jag kan inte ens börja att föreställa mig hur världen sett ut ifall de före oss inte gjort det.
Alla är fria att göra sina egna val, men jag kommer fortfarande dela med mig här på klocksnack, och kommer aldrig låta någon annan bestämma över mitt liv.
 

koze

Panerai
2-Faktor
Som någon redan påpekat i Niklas tråd så kanske det är dags för en guide med lite basic säkerhetstänk. Jag har ingen samling av värde, men skulle ändå tänka mig för både en och två ggr om jag hade riktigt profilbild, namn och visade upp en samling för miljoner på instagram eller här. Man förtjänar det aldrig, men det finns för många idioter i världen för att det ska vara värt det..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag håller inte med. Vuxna ska inte ignorera en tråkig kommentar. Tvärtom, det är bra att @BOTL säger ifrån. Det som är trist är att du hellre ger dig på den som säger ifrån än den som har sjuk världsbild.

Den här tråden har blivit ett skämt och bidrar inte på ngt sätt till forumet mer än dålig stämning. Kanske dags att flytta den till lifestyle eller stänga den.
Hur väl ni än vill så hade daviden redan agerat på det ni nu vill älta. Det var done och tråden hade kunnat leva vidare.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Hur väl ni än vill så hade daviden redan agerat på det ni nu vill älta. Det var done och tråden hade kunnat leva vidare.
"Vi" vill inget annat än att diskutera @Guskleto 's första kommentar så jag förstår inte riktigt när du säger "det 'ni' nu vill älta" och ja, daviden har agerat, men diskussionen har ändå varit på det ämnet.

@Guskleto jag håller med. Tyvärr har händelserna som tas upp i forumet fått iaf mig att tänka om lite. Jag tror att det är bra med en mer anonym instagram mm om man nu ska ha det alls.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp