Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

När skurkarna slutligen vinner...

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Götlaborg, 16 juli 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. BOTL

BOTL Y-Wing pilot

Från:
    Gefle
    Du är dum i huvud på riktigt. Skäggbarn? Sandapor? Jag hoppas innerligen att @Denke eller någon annan admin bannar dig din fega lilla rasist.

Senast ändrad: 17 juli 2017
    Leafvalley, MKRGG, Oli och 12 andra gillar detta.
  2. BOTL

BOTL Y-Wing pilot

Från:
    Gefle
    Det är verkligen trist det som hänt och @Guskleto gör vad du måste för att känna trygghet. Tyvärr så är bovarna inte helt efter och att sälja av sin samling eller skriva att man har sålt den för att inte vara "intressant" hjälper säkert. Proffs har dock koll och vi är otroligt utsatta om någon vill oss illa.

Det spelar ju ingen roll om de kliver in hemma och vill ha din fina bil, juveler eller hoj. Ska man behöva sälja bilen också?

Mitt enda råd är ta inga snabba beslut, klockorna kan ligga hos banken i ett halvår.

Leafvalley, Oli, Mforce och 4 andra gillar detta.
  3. natovintage

natovintage X-Wing Pilot

Från:
    Skåne
    Sättet du utrycker dig på är skrämmande och så sjukt jävla skämmigt. Du borde skämmas. Och tack för du lämnade detta intresset, för det ska inte finnas några ignoranta som du.

Leafvalley, Oli, Dennta och 5 andra gillar detta.
  4. Kugghjul

Kugghjul Y-Wing pilot

5. SIRdavid

SIRdavid Stormtrooper

Ja att banna oliktänkande har ju verkligen fungerat i den politiska debatt vi sett dom senaste åren! Så funkar säkert lika bra här? Men jag fattar, detta är ett klock forum och diskussionen om vilka samhälls aktörer som står för den betydande delen av brotten kan säkert diskuteras i något annat forum..

6. Sonnyboy

Sonnyboy Rebel soldier

Absolut! Jag håller verkligen med dig på den punkten! Det är skit helt enkelt.

7. marw

marw Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Vet inte vad min avatar har med detta att göra. Jag får intrycket av att du försöker flyta fokus från min fråga. Varför förklarar du inte bara vad du menar istället för att undvika detta gång på gång.

8. Cristian

Cristian X-Wing Pilot

Politik kan diskuteras på flashback. Vi är flera med invandrarbakgrund här på forumet som varken är intresserade av @Apansson 's politiska åsikter eller intresserade av att stjäla någons klocka. Med det sagt så är det som har hänt dessa personer tragiskt.

@Guskleto hoppas du kan hålla kvar vid din hobby/intresse och att du i fortsättningen njuter av den.

Frech, gruby, mrMyagi och 17 andra gillar detta.
  9. Davvan

Davvan C-3PO

Från:
    Fettefleur......
    Touch'e........

10. Forsberg

Forsberg Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    Vill bara påpeka och förtydliga att det faktiskt inte är polisen som ger mängdrabatt på straff. Polisen griper folk och anmäler gripandet till en åklagare. Därefter är det andra aktörer i rättskedjan som styr ärendet fram till fällande eller friande dom. Och tro mig, -det finns INGA som är så besvikna och förbannade över låga straff, uteblivna straff, åtalsunderlåtelser och ungdomsrabatter m.m. som just poliser.

Leafvalley, Sorubim, Chris11453 och 5 andra gillar detta.
  11. leben

leben Oola

snoozarn, galácticon, Jakobb och 3 andra gillar detta.
  12. BOTL

BOTL Y-Wing pilot

Från:
    Gefle
    Jag har inget som helst intresse att prata politik här. Dock kommer varenda försök att göra det rumsrent med rasism att få mothugg från mig. Man behöver inte förnedra genom kränkande uttryck som sandapor eller skäggbarn, trist att så många sitter tyst och låter detta hat växa. Gick ju bra sist en farbror med mustasch spred samma dynga.

Josef B, gruby, Dennta och 10 andra gillar detta.
  13. Fjmo

Fjmo Rebel soldier

https://sv.wikipedia.org/wiki/Godwins_lag

Där kom Hitler-jämförelsen! :D

URlakad, Dixie, Laurentius och 7 andra gillar detta.
  14. marmot

marmot Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    https://kit.se/2017/06/16/88686/del-3-tank-om-det-sitter-i-generna/

15. Cristian

Cristian X-Wing Pilot

...och där kommer förlöjligandet....
    Bidrar den här tråden med något mer än dålig stämning?

Josef B och kruka gillar detta.
  16. TCB

TCB Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Exceptionellt vidrigt! Jag kokade i hela kroppen när jag läste Niklas text. Visst är vi alla medvetna om att det är en risk att bära en dyrgrip på armen i det offentliga men i sitt hem (!) Obeskrivligt.
    @Guskleto , hoppas att du låter ilskan lägga sig och inte tar några förhastade beslut. Det blir vardag igen. Din reaktion är förståelig och högst normal. Jag känner flera som resonerat på liknande sätt efter de utsatts för personrån.

17. Wheelie

Wheelie Rebel soldier

Japp trist !

Och den som förstörde den var BOTL som skördade hela växten av det onödiga fröet som apansson sådde. Guldstjärna och klapp på axeln till BOTL som i sin infantila iver också lyckades få in ÄNNU MER av fula ord i godhetens tecken. Lite som en förälder som uppfostrar sina barn genom att säga "Ni får inte säga fan i helvete".

Vi vuxna gjorde som man skulle, ignorerade en tråkig kommentar och lät moderatorena ta hand om den så den inte fick växa till sig, BOTL vattnade den dock DUKTIGT och förstörde allt...............GRATTIS BOTL du vinner första pris i kategorin "Jag vill så väl......men det blir alltid så fel" !

BOTL borde verkligen läsa FJMO:s länk om Godwins lag och ta till sig innehållet för att undvika fler fadäser i framtiden !

SGB, ironcastle och PCB gillar detta.
  18. Cristian

Cristian X-Wing Pilot

Jag håller inte med. Vuxna ska inte ignorera en tråkig kommentar. Tvärtom, det är bra att @BOTL säger ifrån. Det som är trist är att du hellre ger dig på den som säger ifrån än den som har sjuk världsbild.

Den här tråden har blivit ett skämt och bidrar inte på ngt sätt till forumet mer än dålig stämning. Kanske dags att flytta den till lifestyle eller stänga den.

nöt, Alexander, Frech och 8 andra gillar detta.
  19. Sebran

Sebran Stormtrooper

Håller helt med! J*****t tråkigt att andra sitter tysta. Självklart är det bedrövligt att det hänt dig Apansson, men att uttrycka dig på det sättet du gjort tycker jag (och hoppas många andra) inte är ok. Man blir fan äcklad!

Alexander, Leafvalley, Dennta och 5 andra gillar detta.
  20. Fjmo

Fjmo Rebel soldier

Jag ville bara påtala det komiska i att godwins lag så ofta får rätt. Inga anklagelser eller "förlöjliganden" avsedda.

Wheelie och Cristian gillar detta.
  21. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Blev påhoppad av tre skurkar när jag var på väg till bussen en decembermorgon för ca fyra år sedan. Det var klockan de ville ha men istället för att hota mig så blev det "brottning" direkt och efter kort stund stannade bilar och bussen kom. Förövarna la benen på ryggen och jag fick behålla klockan :)

Sedan dess tittar jag en gång extra över axeln och kan rycka till överdrivet om någon överraskar mig med sin närvaro i offentliga miljöer.

Josef B, eriksson850, Moffan och 6 andra gillar detta.
  22. azcii

azcii X-Wing Pilot

Från:
    City 17
    Skummade igenom tråden lite snabbt... Jag är för yttrandefrihet och emot nästan all form av censur, men man blir fan mörkrädd när man läser vissa kommentarer här. En artikel om rasbiologi - really?

För övrigt förstår jag dig @Guskleto - men låt inte svinen "vinna" säger jag.

sherwan och Joseph gillar detta.
  23. URsinne

URsinne Y-Wing pilot

Från:
    URskogen
    Tycker inte det märks av nån större känslighet för "tråkiga kommentarer" avsedda att försöka förnedra andra annars BOTL?

Men visst är det väldigt dumt att uttrycka sig på vissa generaliserade sätt. Det kan jag instämma i.

24. Lund

Lund Stormtrooper

@Guskleto sjukt tråkigt att du skall sluta att samla och en sådan tråkig anledning för att göra det också. Jag hoppas du hittar tillbaka och får upp intresset igen.

25. Götlaborg
    Trådstartare

Götlaborg Tie Fighter pilot

Från:
    Götlaborg
    Sjöstedt och Jimbo gå och lägg er.

26. Oscaro

Oscaro X-Wing Pilot

Den här tråden har kanske gjort sitt, men känner att även jag måste ventilera lite.
    Det är obeskrivligt hemskt det som @Niklas och hans familj blev utsatt för, och skrämmande för oss alla. Det finns hemska människor där ute som inte bryr sig om att skada andra människor. Med det sagt så anser jag att en del av jargongen och de åsikter som vädrats I samband med detta är fundamentalt fel enligt mig. Att sluta lägga upp bilder, eller sluta med hela intresset, är för mig väldigt likt när skuld lagts på kvinnor I övergreppsfall. "Ifall hon har en kort kjol är hon ute efter det..." "Hon borde tagit en taxi hem" etc. Skuld och ansvarsbörda bör aldrig ligga på offret.
    Samtidigt blir den här frågan svårare då det handlar om ens familj, jag har Inga barn så kan inte tala för det, men jag vet att jag skulle hellre dö än att se min familj fara illa, än mindre för något som jag "orsakat".
    Att sluta med klockor på grund av en sån här sak tycker jag dock fortfarande är helt fel, vi kan aldrig låta skurkarna vinna även om det finns en viss risk kopplat till det. Som manga ganger tidigare I historien, är det viktigt att vi står upp för våra ideal, och står upp för för vår rätt att leva livet som vi vill. Jag kan inte ens börja att föreställa mig hur världen sett ut ifall de före oss inte gjort det.
    Alla är fria att göra sina egna val, men jag kommer fortfarande dela med mig här på klocksnack, och kommer aldrig låta någon annan bestämma över mitt liv.

Kiddy, INSANE och koze gillar detta.
  27. koze

koze Stormtrooper

Som någon redan påpekat i Niklas tråd så kanske det är dags för en guide med lite basic säkerhetstänk. Jag har ingen samling av värde, men skulle ändå tänka mig för både en och två ggr om jag hade riktigt profilbild, namn och visade upp en samling för miljoner på instagram eller här. Man förtjänar det aldrig, men det finns för många idioter i världen för att det ska vara värt det..

28. Per

Per Björklövens finest

Hur väl ni än vill så hade daviden redan agerat på det ni nu vill älta. Det var done och tråden hade kunnat leva vidare.

Chris11453, vikgul, Jakobb och 3 andra gillar detta.
  29. Götlaborg
    Trådstartare

Götlaborg Tie Fighter pilot

Från:
    Götlaborg
    Precis! Och tråden handlar trots allt om att tänka till både en och två gånger. Man kan aldrig vara säker nog i sitt tänk när det kommer till dyra leksaker.

Cryssarn och Wheelie gillar detta.
  30. Cristian

Cristian X-Wing Pilot

"Vi" vill inget annat än att diskutera @Guskleto 's första kommentar så jag förstår inte riktigt när du säger "det 'ni' nu vill älta" och ja, daviden har agerat, men diskussionen har ändå varit på det ämnet.

@Guskleto jag håller med. Tyvärr har händelserna som tas upp i forumet fått iaf mig att tänka om lite. Jag tror att det är bra med en mer anonym instagram mm om man nu ska ha det alls.

BOTL gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.