Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen!Hejs,
Är helt novis på det här med klockor samt i detta, som det verkar, utomordentligt trevliga forum.
Försöker i alla fall med en liten presentation nedan.
Är en motorintresserad civilingenjör boendes på Teg i Umeå med fabless för klassiska saker och innehar för närvarande en Chevrolet Camaro från 1969, en ganska ovanlig Chris Craft XK-19 från 1972, min fars gamla Rexoped Fleetline från 1956 samt numera även en Pierce Automatic Super Compressor 200m från 1968 samt en helt nyinköpt Heuer Camaro 73443 Dato med exotic dial från runt 1970.
Bilder på samtlig föremål bifogas nedan!
Heuer Camaron införskaffades av förklarliga skäl då den de fakto är en direkt hyllning till min egen bils historia! Finns mer att läsa i den Heuer Camaro-tråd jag tydligen skapat här, https://klocksnack.se/threads/heuer-camaro-egen-tråd.123237/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tackar!Välkommen!
Du skulle ju visa bil, moped och klockor också, men av någon anledning syns de inte?
![]()
Mmm, men de syns inte i (den mentala) skuggan av BÅTEN!!Tackar!
Verkligen skumt, då jag ser alla bilderna både på dator och i paddan..!?
Hahahaha, fan där fick du mig duuktigt!Mmm, men de syns inte i (den mentala) skuggan av BÅTEN!!
Fiiiin somf-n!
Shit vad härligt. Jag är svag för ”muskelbåtar”. Och kul att de målade motorn blå, lär ha retat en och annan chevakille.Hahahaha, fan där fick du mig duuktigt!
Ja, den är rätt frän faktiskt och är matching number vilket är rätt ovanligt i båtsammanhang!
Originalmotorn är direkt hämtas från Corvette från samma år och lämnar 320 vilda hästar! Notera Corvettens klassiska crossed flags på den Chris Craft-målade ventilkåpan i aluminium!
![]()
Tänkte just på att blåmåla en chevaspis, oavsett nyans. Härlig båt, och välkommen igen!Den använde flera motortillverkare och chriscraftade dem blåa..även f**d fins representerade och det retar nog oss Cheva-folk mer!
Rätt onödig och därför rätt rolig båt med raka rör så att det hörs vem som kommer på besök...
Lite motorljud och rörelse i dessa klipp....
Är själv 18 år och lutar mot en SKX007 som min första klocka. Skönt med lite rasslande på handledenHej!
Jag har just signat upp här på klocksnack men har gästat med jämna mellanrum innan detta. Kände att det var på tiden att interagera med er andra nördar och entusiaster också! Jag är själv en nybörjare men som varit intresserad av detta ämne en längre tid. Intresset började väll i 18 års ålder då min svärfar sade till mig "kvinnor har allt möjligt: smycken, väskor och fina kläder... Men vad har vi män egentligen? -va!?.. -Jo klockan, det är vad vi har!" (Säger han något triumferande)
Så efter detta började jag spekulera i vad som var så jäkla najs med klockor egentligen.. jag började rota i historian, började söka runt på Youtube, Instagram osv. Jag insåg såklart att automatiskt verkade vara lite tufft och "the way to go".. köpte mig en Seiko skx007 efter mycket spekulerande och research. Än idag som 23-åring är just denna klocka min favorit. Skx ska enligt mig bäras rassligt på medföljande Jubilee-länk. Då gör den sig bäst!![]()
Wow, fantastiske "kjöretöy", den båten er magisk!Hejs,
Är helt novis på det här med klockor samt i detta, som det verkar, utomordentligt trevliga forum.
Försöker i alla fall med en liten presentation nedan.
Är en motorintresserad civilingenjör boendes på Teg i Umeå med fabless för klassiska saker och innehar för närvarande en Chevrolet Camaro från 1969, en ganska ovanlig Chris Craft XK-19 från 1972, min fars gamla Rexoped Fleetline från 1956 samt numera även en Pierce Automatic Super Compressor 200m från 1968 samt en helt nyinköpt Heuer Camaro 73443 Dato med exotic dial från runt 1970.
Bilder på samtlig föremål bifogas nedan!
Heuer Camaron införskaffades av förklarliga skäl då den de fakto är en direkt hyllning till min egen bils historia! Finns mer att läsa i den Heuer Camaro-tråd jag tydligen skapat här, https://klocksnack.se/threads/heuer-camaro-egen-tråd.123237/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Haha, vad kul att du med gillar den!Wow, fantastiske "kjöretöy", den båten er magisk!
Jeg syns moppen er nesten i samme liga, utrolig bra renovering!Haha, vad kul att du med gillar den!![]()
Tackar och bugar!Jeg syns moppen er nesten i samme liga, utrolig bra renovering!
Original jubileelänk som kommer på SKX007K2 är riktigt skräp om du frågar mig. Rasslar det gör den... Jag rekommenderar starkt att du byter till Strapcodes jubilee. Som dag och natt!Är själv 18 år och lutar mot en SKX007 som min första klocka. Skönt med lite rasslande på handleden![]()
Hej!
För något år sedan skulle jag bara skaffa en ny klocka då jag sedan länge tröttnat på min gamla Tissot PR100 som går i två toner, stål och guld. Tänkte mig något i bara stål. Efter att ha lyft blicken något upptäckte jag en värld av fjäderdrivna klockor av alla de slag och kände att dessa var långt mer intressanta. Det blev en övermäktig uppgift att fundera ut vilken klocka jag egentligen ville ha. Kanske jag skulle prova någon av varje sort innan jag hittade rätt? Först införskaffade jag en trevlig klocklåda med plats för tio klockor och sen var det väl bara att börja någonstans. Är en dykarklocka något för mig? Inte uteslutet men en av de första varianterna fick bli en modern stilistisk tolkning av ett flygarur, 39 mm och indexmarkeringar: Sinn 556i.
Jakten fortsätter!
![]()