Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag brukar förespråka att köpa länk och komplettera med nato men i detta fallet säger jag nato. Tycker varken länken är skön eller snygg i h klockan gör sig jäkligt bra på nato.
Kommer du köra på standardversionen eller chrono ?
Jag hade inte gjort det.Inte en FF men väl en Blancpain! Står i valet och kvalet ifall jag ska låta polera min villeret. Den har aldrig blivit polerad innan men tänker att det kan vara härligt att ha den helt utan repor och dings eftersom jag ändå aldrig kommer sälja den. Vad tycker ni? Är också sugen på att köpa ett nytt band, men osäker på vad som funkar bra till gulguld?
Ja, rätt enkelt. Lite svårt att se att det är just en BP dock och lär kosta skjortan att få komplett. Kul dock.Nån som läste på OF om detta fynd?
En bp 3h dail för 50€
Fick denna bild Att gå på , på aktionen
, hittar ni bpn?
Perfekt !! Sjukt snygg.
Hitta denna gamla Bettan igår på Instagram!
Galet fynd för 50 euro men som du sa insertet lär inte va lätt att hittaJa, rätt enkelt. Lite svårt att se att det är just en BP dock och lär kosta skjortan att få komplett. Kul dock.
Ska tydligen finnas en till rolig tysk militär dinka med i bilden men kan inte avgöra vilken?Ja, rätt enkelt. Lite svårt att se att det är just en BP dock och lär kosta skjortan att få komplett. Kul dock.
Den på Bund strap antar jag?Ska tydligen finnas en till rolig tysk militär dinka med i bilden men kan inte avgöra vilken?
Något du kan luska ?
Fundera med på de men har faktiskt ingen aning ?Den på Bund strap antar jag?
Jag tycker länken är snygg, gillar när dom "ser tunga ut". Förstår iof våndan när den kostar som den gör. Hade jag haft ekonomin hade jag helt klart lagt länken i varukorgen.Länk eller ej?
Har äntligen kommit till skott att bestämma mig så inom närmsta månaderna kommer jag äntligen slå till på en Bathy i stål och grå tavla.
Jag var helt klar över att det var Nato som gällde men testade den (förvisso Chrono) på länk i NYC häromveckan och då var beslutet inte lika lätt längre... Jäklar vad skönt den satt!
Länken skulle jag väl klassa som fulsnygg men jag tycker den synkar bra med klockans design i övrigt och den är underbart tung.
Jag är helt säker på att jag kommer ha ett Nato också men.... beslutsvåndan om länken håller mig vaken om natten..
Länken kostar väl i runda slängar 25-30 KSEK att köpa aftermarket medan om man kollar på kompletta klockor så finns det ex på ca 17-20KSEK diff mellan länk/nato...
Så inte för att jag tror det nödvändigtvis hjälper men jag vänder mig därför till den här tråden för smakråd:
Skitsnygg på länk!Länk eller ej?
Har äntligen kommit till skott att bestämma mig så inom närmsta månaderna kommer jag äntligen slå till på en Bathy i stål och grå tavla.
Jag var helt klar över att det var Nato som gällde men testade den (förvisso Chrono) på länk i NYC häromveckan och då var beslutet inte lika lätt längre... Jäklar vad skönt den satt!
Länken skulle jag väl klassa som fulsnygg men jag tycker den synkar bra med klockans design i övrigt och den är underbart tung.
Jag är helt säker på att jag kommer ha ett Nato också men.... beslutsvåndan om länken håller mig vaken om natten..
Länken kostar väl i runda slängar 25-30 KSEK att köpa aftermarket medan om man kollar på kompletta klockor så finns det ex på ca 17-20KSEK diff mellan länk/nato...
Så inte för att jag tror det nödvändigtvis hjälper men jag vänder mig därför till den här tråden för smakråd:
Jag har bara testat snabbt men jag tyckte den satt kass. Väldigt mycket vassa kanter på länk och boett= dålig kombo.- Sitter den verkligen skönt på armen? Bandhornen ser inte bekväma ut och är så skarpa i sina vinklar.
Jag har testat den hyfsat ordentligt (så länge jag vågade utan att bli tillsagd att ta av klockan ) och på min arm satt den kanon.- Sitter den verkligen skönt på armen? Bandhornen ser inte bekväma ut och är så skarpa i sina vinklar.
Vilken av de keramiska Bathyscaphe-modellerna provade du. Den gamla med svart tavla, eller den nya med blå tavla?Filmklippet får vänta, måste fixa lite inställningar.
Kikade förbi Blancpainboutiquen i London. Rekommenderas varmt, trevliga, kunniga och väldigt intresserade av att visa upp produkterna. Tydligen störst lager av alla, testat keramisk Bathyscaphe, guldditon och lite uppvisning av det lite ekivokare ovan.
Vilken av de keramiska Bathyscaphe-modellerna provade du. Den gamla med svart tavla, eller den nya med blå tavla?
Länken ser långt bättre ut IRL, och är sjuuuukt stabil och tung.
Skönt att se att jag inte är den enda som är svag för länken. Och jag reagerade också på den underbara oväntade tyngden.
Det säger ju ingenting eftersom vi inte vet storleken på hennes handled.Till er som funderar på hur stort fifty bär. Här med xs sail cloth på armen till tjejen.
Det säger ju ingenting eftersom vi inte vet storleken på hennes handled.
Min personliga åsikt är att min BP FF ser ut som en 45mm klocka i dagsljus, som en 50mm klocka i totalt mörker men sitter lika skönt som en 42-43mm klocka.
Förstår det men vissa har ju fruar som är större än de själva, alla följer inte normen du vet...Hon bär normalt en milgaus med alla länkar borta. 170 ish, size 36. Skor 38/39. Kan självklart kolla omkrets på handleden om det är viktigt. Men poängen här var att den bär mindre än 45mm.
133 timmar och tickar fortfarande...Sökte lite på bandbyten till BP FF och hamnade på massa fakesidor. Det finns tydligen fake Fifty Fathoms som är ruskigt lika original så jag blev lite nojig (trots att jag har full set), så jag drog igång ett kraftreservtest.
Fakeklockorna har kinesiska ETA-kloner med 40 timmars kraftreserv och FF har 120 timmar. Om 4 timmar är jag uppe i 120 timmar. Jäkligt segt att ha klockan liggande och inte använda den men nu har det ju gått så lång tid så nu får den gå tills den stannar.
Var egentligen inte orolig men det skadar ju inte att testa kraftreserven.
133 timmar och tickar fortfarande...