• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Ceramic

Cartier
Har för mig att det är 50mm men inte helt hundra
@yonsson @Oscaro har helt rätt 50 ish mm
image.jpeg

image.jpeg
 

matage

Omega
Har börjat fönstershoppa lite allvarligare efter en Bathyscaphe på sistone och om alla puzzelbitar faller på plats i sommar ska jag nog belöna mig med en sån.
Tyvärr kan jag inte motivera att handla lokalt med tanke på de priser man ser på Chrono24 från Schweiz/Italien.

Är det Chrono24 som gäller eller har någon tips på andra prisvänliga källor för Blancpain? Flygplatser?
 

demondave

Rolex
Har börjat fönstershoppa lite allvarligare efter en Bathyscaphe på sistone och om alla puzzelbitar faller på plats i sommar ska jag nog belöna mig med en sån.
Tyvärr kan jag inte motivera att handla lokalt med tanke på de priser man ser på Chrono24 från Schweiz/Italien.

Är det Chrono24 som gäller eller har någon tips på andra prisvänliga källor för Blancpain? Flygplatser?

Har du kollat pris med Nymans på lite mer seriös köpnivå? Värt att kolla innan du köper utomlands. Schweiz är väl +moms, Italien är ju EU. Sen återstår att se om den italienska handlaren faktiskt kan leverera det som annonseras, råkade ut för ett par fall av motsatsen nyligen på en betydligt billigare klocka. Hjälpte inte att vara billigast på c24 då.
 

matage

Omega
Har du kollat pris med Nymans på lite mer seriös köpnivå? Värt att kolla innan du köper utomlands. Schweiz är väl +moms, Italien är ju EU. Sen återstår att se om den italienska handlaren faktiskt kan leverera det som annonseras, råkade ut för ett par fall av motsatsen nyligen på en betydligt billigare klocka. Hjälpte inte att vara billigast på c24 då.
Nej jag har inte gått all in på förhandling på Nymans än, men där listar den över 90 medan det ligger ju flertalet inom EU (även Tyskland) för under 70 (och jag kan även tänka mig lätt beggat).
Så även om jag brukar försöka stödja lokala handlare i det mesta så har den viljan också en prislapp tyvärr :/
 

demondave

Rolex
Nej jag har inte gått all in på förhandling på Nymans än, men där listar den över 90 medan det ligger ju flertalet inom EU (även Tyskland) för under 70 (och jag kan även tänka mig lätt beggat).
Så även om jag brukar försöka stödja lokala handlare i det mesta så har den viljan också en prislapp tyvärr :/

Testa! Jag köpte på Nymans, inte missnöjd.
 
Instämmer icke. :)
Tycker den ser plojig ut medan de vanliga känns som logiska uppdateringar.

Smaken är ju olika förstås men det jag gillar och tycker är bättre än den vanliga varianten är de runda indexarna, datumet kl. 3 samt minutmarkeringar runt hela vridringen. Mer toolwatch och mindre deskdiver :) Sedan kan man tycka vad man vill om No Radiations-märket men jag tycker det är koolt, har en historia och ger en klick färg till urtavlan...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jäklar så snyggt - nästan så jag börjar vackla i övertygelsen om en Bathy ;)
Smaksak men jag tycker denna är klart coolare, annars hade jag ju köpt en Bathyscape. Bathy-chronon är cool men jag tycker fortfarande att de är lite för kantiga och jag gillar verkligen det bulliga stuket på denna. :)
 

Ceramic

Cartier
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

https://klocksnack.se/threads/paketöppning-blancpain-fifty-fathoms.56073/

Äntligen! Känns klockrent!

Jäkla små hexskruvar dock, blir inte så sugen på att pilla på dem. Imorgon blir det trycktest!
@Ceramic , vet du vad det är för size på insexnycklarna? Och vet du om skruvarna sitter med loc tite?

Så jävla bra :) grattis till dykarn över alla andra.
0,9mm tror jag dom är. Ingen loc tite hos mig men kanske smart och be Nymans göra det första gången. Jobbigt och slita sönder skruvarna.. :facepalm:

image.jpeg
 
Topp