• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Instämmer i det. Är det möjligt är det absolut det bästa. I fallet med Nymans ur, är jag förvånad att de inte gör en funktionskontroll innan uret lämnas till kund.
Det vanligaste är väl ändå att man som AD inte gör det. Hela vitsen med att skicka vidare klockan försvinner ju om man som AD själv måste dubbelkolla så problemet är löst.

Senast ändrad:
Det vanligaste är väl ändrat man som AD inte gör det. Hela vitsen med att skicka vidare klockan försvinner ju om man som AD själv måste dubbelkolla så problemet är löst.

Håller till viss del med dig, blir krångligt att fullt ut funktionstesta alla åtgärder och reperationer som utförs av annan aktör. Men samtidigt är det ganska enkelt att kolla just detta fel då det är synligt med blotta ögat och endast krävs några varv med kronan för att bekräfta.

Tur att det finns viktigare saker att lägga energi på, kvällens match tex.

Nu håller vi tummarna

Håller till viss del med dig, blir krångligt att fullt ut funktionstesta alla åtgärder och reperationer som utförs av annan aktör. Men samtidigt är det ganska enkelt att kolla just detta fel då det är synligt med blotta ögat och endast krävs några varv med kronan för att bekräfta.

Tur att det finns viktigare saker att lägga energi på, kvällens match tex.

Nu håller vi tummarna
När jag körde mina vändor med JLCn så pratade jag med den som var servicechef flertalet gånger. Han lovade mig en bra kompensation och sa att kunderna brukade bli glada efter det trots strulet. Jag fick inte ett skit, det enda jag fick var ett tråkigt serviceetui och ett löfte om att eventuellt strul med klockan även efter utgången garanti skulle lösas som garanti.

Så förvänta dig inte allt för mycket om du mailar och gnäller.

När jag körde mina vändor med JLCn så pratade jag med den som var servicechef flertalet gånger. Han lovade mig en bra kompensation och sa att kunderna brukade bli glada efter det trots strulet. Jag fick inte ett skit, det enda jag fick var ett tråkigt serviceetui och ett löfte om att eventuellt strul med klockan även efter utgången garanti skulle lösas som garanti.

Tråkigt att det ska behöva vara så. Om jag ska vara ärlig så förväntar jag mig inte ens ett svar... men hoppas kan man ju alltid

Hahahah han kanske ansåg att JLC:s serviceetui är guds gåva till mänskligheten :D jäklar vad snålt ändå.

Hahahah han kanske ansåg att JLC:s serviceetui är guds gåva till mänskligheten :D jäklar vad snålt ändå.
Speciellt med tanke på att de redan hade skickat med etui vid de tidigare vändorna. Jag borde nog sälja de där, lär aldrig köpa en JLC igen.

Det är ju det som blir resultatet precis som Micke säger; man tappar förtroendet även om det kanske inte är fullt berättigat.

Speciellt med tanke på att de redan hade skickat med etui vid de tidigare vändorna. Jag borde nog sälja de där, lär aldrig köpa en JLC igen.

Det är ju det som blir resultatet precis som Micke säger; man tappar förtroendet även om det kanske inte är fullt berättigat.
Det gäller ju som företag att förstå vad good will är och värdet av bemötandet. Hade de typ skickat med en goodiebag med JLC-grejer hade det förmodligen vägt upp den negativa känslan för dig utan att kosta särskilt mycket för JLC. Nu förstärktes ju istället den negativa känslan genom att du blev negligerad.

Blir bandskifte när kidsa somna :)
IMG_3962.JPG

Hej, ska göra debut i den här fina tråden ikväll och skulle ödmjukast vilja fråga er om lite hjälp - är det någon som vet ref på den här klockan?

IMG-20171115-WA0003.jpg

Var jag otrevlig? Slänger in lite smileys nästa gång, tjura du om det känns bra. :)

Inte alls, du har alltid ett supert trevligt sätt att fråga om saker på.

Ser inte ut som om stiften går in i boetten som de ska...? Jag har testat Rolex-stift, passar inte, så vad är det för stift och hur sitter de?

"Ser och ser". Vad är det för stift? Eftersom du säger att de passar fint. Jag hade också gärna bytt till vanliga stift. Och hur tjocka är de? Jag fick ju inte ens dit 1,5mm stift på ett bra sätt, de kom för nära boetten.

Varför svarar du inte på frågan om bandstift?

Är det någon som har koll på hur många halvlänkar som kommer med i original från Blancpain? Har sett länkar med upp till 3st sådana monterat.

Tillbaka
Topp