• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

demondave

Rolex
50CB5541-12E6-494D-A182-AAD4013CDFC6.jpeg


Konstigt kvällsljus. Passa på att använda den lite, snart ska den hem till födelseorten för lite omvårdnad. En visare med liiiite ojämn lume, men det där med what have been seen can’t be unseen osv. BP’s rep på Watchout kikade på den, klart det skulle fixas. Ville bara vänta lite så att jag inte blir helt Blancpainlös.
 
Får jag fråga, har du "många" andra sk "lyxklockor" av kända märken? Och så undrar jag hur mkt handledstid denna får, jämfört med fina andra klockor?
Fy får gärna berätta vilka andra klockor du har, så jag vet vad du väger den mot, när du väljer klocka för dagen.
Du får gärna skriva ett om om du inte vill svara öppet i tråden. (Och vill du inte berätta vilka fler ur du besitter, så förstår jag det också.
Men det vore intressant att få höra lite av er (du och Alf?) Som äger en sådan här.

Jag skulle VERKLIGEN vilja ha en sån här, men tyvärr är de för dyra för mig.. :(
Kanske om nån hörde av sig och ville byta bort sin "otroligt tråkiga och skitfula BP mil spec, mot en Omega), eller om jag vann på hästar. Annars får den nog förbli en dröm, om den inte faller i värde nåt otroligt, av nån märklig anledning.

Mvh Roffe
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
50CB5541-12E6-494D-A182-AAD4013CDFC6.jpeg


Konstigt kvällsljus. Passa på att använda den lite, snart ska den hem till födelseorten för lite omvårdnad. En visare med liiiite ojämn lume, men det där med what have been seen can’t be unseen osv. BP’s rep på Watchout kikade på den, klart det skulle fixas. Ville bara vänta lite så att jag inte blir helt Blancpainlös.
Så ett års väntan är snart över?
 

demondave

Rolex
Kul! Men ge ett utlåtande nu då! 150 papp och ett år senare, var det värt det?

Är lumen perfekt på visarna? Är det vita på fuktindikatorn helt 100% vitt osv? :D ;)

Än sålänge vet jag mest att M2 är en bullrig men ändå kul långfärdare. Om bara E18 kunde varit kurvigare :D

Var lite tvek ett tag nu innan, på ett år hinner man ju få mycket klockidéer. Men det gick över lika fort som plasten åkte av. Suttit och sneglat en hel del på klockan i kvällssolen under färden, när trafiken medgett det. Den är ruggigt bra! Länkens blandning av polerat och borstat, som jag var lite skeptiskt till på bild, är grymt i verkligheten när man slänger en blick på handleden.

Inte vågat kolla visarna än, tar väl säkert ett halvår eller två innan jag ser chronon igen ;)
 

Ceramic

Cartier
Snyggt med grönt sailcloth, BP?

Lite härmapig, beställde på länk och väntar på natot. Utan tvekan bästa kombinationen! Länken är ju löjligt bra, men alltid kul att kunna byta lite. Hade du bytt till fjädrande bandstift?

Hirsch Arne band. Enig om natot. Riktigt bra :)
Yes. Byter ju band dagligen :bored: så kör på fjädrande bandstift. Använder bara originalen när jag har länken på.

2h på badland med kido. Jobbat hårt för en röd fuktindikator idag.. men inget ännu :)
811A8702-5F29-4BEF-A94B-E99C8069B25C.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Geparden

Audemars
Någon här som har gjort någon fullservice på sin BP-kronograf? Behöver få någon form av prisuppfattning, tack.
 
Topp