• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Ceramic

Cartier
Snyggare än med Pokémon/badbollen.

Pris?

Pokémon är bra skit ;)
2F791003-377B-4059-8C9B-EF870783A303.jpeg


17 100 $ HODINKEE har en fin hands on här
 

Pentann

Cartier
2-Faktor
Hej allesammans!

Är i tankarna att köpa en Blancpain fifty fathoms den äldre modellen trilogy.
Är det någon på forumet som äger/ ägt en och kan dela med sig av sina erfarenheter hur den bärs och upplevs. Service vad ligger en sådan på? Den jag är intresserad av drar sig 8-10sek/ dag enligt handlaren.
8C3DE3EE-3381-4D66-A4F8-4C19E6D10D7C.jpeg
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
@Pentann Jag har en i ”tvåton”. Komposit ("rubber" kallar BP materialet men det är hårt) och stål. Jag betalade 9800kr för service men då ingick några delar också så jag antar att det är några hundralappar billigare med endast service. Jag har länk i annat material än stål så klockan är lätt och bekväm att bära.

Edit: En till sak - Service kan tyvärr ta flera månader. Bra att tänka på ifall att du tänker skicka den på service direkt.

26FB8CE0-C088-4C52-9BC3-E0D532D57F9D.jpeg
 

Ceramic

Cartier
E58495F0-D250-49B9-91E9-233E70E8E572.jpeg
BDAD3BEA-AD00-44AD-95A5-B5B10CE77748.jpeg
75048BD0-39BC-488F-AADC-12DD5F429838.jpeg


Då har natot kommit! Grymt, jäkligt nöjd att jag valde det som komplement till länken. Den är riktigt bra, men det är kul att kunna byta lite.

Sailcloth och nato till Bathyscaphen, nato och länk till Mil-Specen. Vore väl fan om jag tröttnade :)

Natot är grymt. Men funkar även bra på perlon. Köpte nyligen ett omega Nato på krons jag tänkte testa samt har ett phenomenom på ingång.
0342250E-E248-474B-B186-D8EA9D2A7F9C.jpeg

B7D7965F-217B-49A0-8F02-68B97F9688A4.jpeg

D7543AE3-9495-4D48-9CE3-BE8DBF5F2B4E.jpeg
 

Mister

Breitling
Hej

I januari besökte jag Blancpains flagskeppsbutik på Manhattan i New York. Jag ville specifikt se och känna på stållänken till Bathyscaphe. I mitt tycke är den helt unik i sitt slag och jag blev inte besviken efter mitt besök. Och för någon månad sedan slog jag till.

B1.jpg
B2.png
B3.png
 

demondave

Rolex
Hej

I januari besökte jag Blancpains flagskeppsbutik på Manhattan i New York. Jag ville specifikt se och känna på stållänken till Bathyscaphe. I mitt tycke är den helt unik i sitt slag och jag blev inte besviken efter mitt besök. Och för någon månad sedan slog jag till.

B1.jpg
B2.png
B3.png

Var skeptisk mot länken på bild, sen testade jag den i Blancpains Londonbutik. Magisk!

Skulle lätt kunna tänka mig en, men den länken listar ju typ som en Black Bay.. på länk. Svårt avis!

Hittar någon en lös länk till salu för under huggorm är det bara att hojta till!
 

mega

Rolex
Hej

I januari besökte jag Blancpains flagskeppsbutik på Manhattan i New York. Jag ville specifikt se och känna på stållänken till Bathyscaphe. I mitt tycke är den helt unik i sitt slag och jag blev inte besviken efter mitt besök. Och för någon månad sedan slog jag till.

B1.jpg
B2.png
B3.png
Länken är vansinnigt snygg, för att inte tala om klockan...
Förutom utseendet, är den bekväm utöver det vanliga? Har den microjustering?
BP:s hemsida måste ju vara den absolut sämsta klockhemsidan ever förresten...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Länken är vansinnigt snygg, för att inte tala om klockan...
Förutom utseendet, är den bekväm utöver det vanliga? Har den microjustering?
BP:s hemsida måste ju vara den absolut sämsta klockhemsidan ever förresten...
Hela märket verkar skötas med vänsterhanden. Deras ”press-avdelning” är lika kass som hemsidan och de bemödar sig inte ens med att maila ut pressreleaser.
 

Mister

Breitling
Länken är vansinnigt snygg, för att inte tala om klockan...
Förutom utseendet, är den bekväm utöver det vanliga? Har den microjustering?
BP:s hemsida måste ju vara den absolut sämsta klockhemsidan ever förresten...

Jag tycker absolut att länken sitter mycket bra på handleden och är bekväm, men det bör tilläggas att den adderar lite tyngd. Själv upplever jag det dock inte som något problem men det går inte att komma ifrån att den är rätt maskulin. Tyvärr saknar länken microjustering, utan har enbart byte av hel- eller halvlänkar där just halvlänken är snarare 2/3 delar i storlek. Jag bytte några gånger innan jag hittade rätt. Sommarvärmen fetar dock på mina handleder något så jag behöver nog lägga till en halvlänk ändå.

För att byta och lossa länkarna behöver du två stycken insexnycklar med diameter 1,18 mm. Självklart är detta inte ett standardmått men jag hittade 1,19 mm på Ebay som passar perfekt:
https://www.ebay.co.uk/itm/Allen-Ke...T-911-B-/142420241177?&_trksid=p2056016.l4276

OBS. Det går även att använda två stycken T4 torxmejslar till bytet.
 

mega

Rolex
Jag tycker absolut att länken sitter mycket bra på handleden och är bekväm, men det bör tilläggas att den adderar lite tyngd. Själv upplever jag det dock inte som något problem men det går inte att komma ifrån att den är rätt maskulin. Tyvärr saknar länken microjustering, utan har enbart byte av hel- eller halvlänkar där just halvlänken är snarare 2/3 delar i storlek. Jag bytte några gånger innan jag hittade rätt. Sommarvärmen fetar dock på mina handleder något så jag behöver nog lägga till en halvlänk ändå.

För att byta och lossa länkarna behöver du två stycken insexnycklar med diameter 1,18 mm. Självklart är detta inte ett standardmått men jag hittade 1,19 mm på Ebay som passar perfekt:
https://www.ebay.co.uk/itm/Allen-Ke...T-911-B-/142420241177?&_trksid=p2056016.l4276

OBS. Det går även att använda två stycken T4 torxmejslar till bytet.
Intressant, tack för det detaljerade inlägget!
 
Topp