• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Låter som att jag hoppar detta märke. Höga servicekostnader är något jag tkr smakar beskt..
Betalar gärna för en klocka, men inga fantasisummor för att den ska bäras på sammetskudde genom hela Europa för att klockan inte får öppnas annat än i en byggnad i hela världen... :p

Mvh
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Låter som att jag hoppar detta märke. Höga servicekostnader är något jag tkr smakar beskt..
Betalar gärna för en klocka, men inga fantasisummor för att den ska bäras på sammetskudde genom hela Europa för att klockan inte får öppnas annat än i en byggnad i hela världen... :p

Mvh
Vad brukar det kosta att serva en PP Nöt då? För att jämföra lite...
 
Jag betalade 9800kr för service + en massa delar. Mindre än vad jag betalade för ett serva en gammal Rolex. Så, det beror på vilken modell du ska serva.
Ok, hade en Fifty Fathoms Bathyscaphe i tanke isåfall..
Vad brukar det kosta att serva en PP Nöt då? För att jämföra lite...
Vad jag har läst så ska det urverken och den klockan vara relativt billig att serva.
Dessutom är just DEN lite av en drömklocka och kunde kanske isåfall få kosta encaning mer, medans mkt annat av det andra jag funderar på är lite mindre drömmar, kanske tom substitut..

Mvh
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Ok, hade en Fifty Fathoms Bathyscaphe i tanke isåfall..

Vad jag har läst så ska det urverken och den klockan vara relativt billig att serva.
Dessutom är just DEN lite av en drömklocka och kunde kanske isåfall få kosta encaning mer, medans mkt annat av det andra jag funderar på är lite mindre drömmar, kanske tom substitut..

Mvh
En Patek är inte billig att serva. Inte billigare än en Blancpain att serva :D
 
En Patek är inte billig att serva. Inte billigare än en Blancpain att serva :D
Just aquanaut ska inte vara speciellt dyrt har jag förstått. Grand Complications är säkert en svidande historia dock.
Men jag vet väldigt lite om just VC, så jag berättade/ frågade om det inte var höga servicekostnader? Dessutom är just 5167 en sk "drömklocka" så det vore ok om den kostade en liten slant mer, medan vacherons klockor ofta är både fula och tråkiga (i mina ögon). Med vissa undantag naturligtvis ☺

Mvh
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Just aquanaut ska inte vara speciellt dyrt har jag förstått. Grand Complications är säkert en svidande historia dock.
Men jag vet väldigt lite om just VC, så jag berättade/ frågade om det inte var höga servicekostnader? Dessutom är just 5167 en sk "drömklocka" så det vore ok om den kostade en liten slant mer, medan vacherons klockor ofta är både fula och tråkiga (i mina ögon). Med vissa undantag naturligtvis ☺

Mvh
Fråga @Ministern hur kul det var att serva en 5167r. :D cornes de vache är ju riktigt läckert. Traditionnelle och overseas är ju vackra enligt mig men fel tråd för VC-snack.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Just aquanaut ska inte vara speciellt dyrt har jag förstått. Grand Complications är säkert en svidande historia dock.
Men jag vet väldigt lite om just VC, så jag berättade/ frågade om det inte var höga servicekostnader? Dessutom är just 5167 en sk "drömklocka" så det vore ok om den kostade en liten slant mer, medan vacherons klockor ofta är både fula och tråkiga (i mina ögon). Med vissa undantag naturligtvis ☺

Mvh
Istället för att killgissa, varsågod. Trots att det är fel tråd.
https://www.patek.com/en/retail-service/services/service-costs
 

matage

Omega
Har varit lycklig ägare av min Bathycaphe på länk och Nato i snart två år men efter att ha sett den i Sedna-gold på grönt nato har jag nu mycket oheliga tankar att sälja av det mesta i skåpet.. Satan vad vacker den är!
Till skillnad från många uppskattar jag all negative space i tavlan, tycker att bezeln är perfekt tunn och att kronan sitter som en smäck... men en hyfsat "smal" gulddykare.. Den lär ju inte bli lättflippad om det skulle krävas i framtiden men å andra sidan har jag hittills aldrig sålt en klocka...

Bilden skamlöst snodd från C24 för referens..
SednaGreen.PNG
 
Senast ändrad:

Geparden

Audemars
Har varit lycklig ägare av min Bathycaphe på länk och Nato i snart två år men efter att ha sett den i Sedona-gold på grönt nato har jag nu mycket oheliga tankar att sälja av det mesta i skåpet.. Satan vad vacker den är!
Till skillnad från många uppskattar jag all negative space i tavlan, tycker att bezeln är perfekt tunn och att kronan sitter som en smäck... men en hyfsat "smal" gulddykare.. Den lär ju inte bli lättflippad om det skulle krävas i framtiden men å andra sidan har jag hittills aldrig sålt en klocka...

Bilden skamlöst snodd från C24 för referens..
SednaGreen.PNG
Vore mäktigt! Bara ett nato med solida gulddetaljer är ju kick-ass..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har varit lycklig ägare av min Bathycaphe på länk och Nato i snart två år men efter att ha sett den i Sedna-gold på grönt nato har jag nu mycket oheliga tankar att sälja av det mesta i skåpet.. Satan vad vacker den är!
Till skillnad från många uppskattar jag all negative space i tavlan, tycker att bezeln är perfekt tunn och att kronan sitter som en smäck... men en hyfsat "smal" gulddykare.. Den lär ju inte bli lättflippad om det skulle krävas i framtiden men å andra sidan har jag hittills aldrig sålt en klocka...

Bilden skamlöst snodd från C24 för referens..
SednaGreen.PNG
Grymt cool! Kör hårt!
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Har varit lycklig ägare av min Bathycaphe på länk och Nato i snart två år men efter att ha sett den i Sedna-gold på grönt nato har jag nu mycket oheliga tankar att sälja av det mesta i skåpet.. Satan vad vacker den är!
Till skillnad från många uppskattar jag all negative space i tavlan, tycker att bezeln är perfekt tunn och att kronan sitter som en smäck... men en hyfsat "smal" gulddykare.. Den lär ju inte bli lättflippad om det skulle krävas i framtiden men å andra sidan har jag hittills aldrig sålt en klocka...

Bilden skamlöst snodd från C24 för referens..
SednaGreen.PNG
Köööööööööööör
 

Geparden

Audemars
Jag har ju lyckats bärga lite av en personlig minigraal nyss som jag förstås måste dela med mig av.
Egentligen den modell som öppnade upp ögonen för märket och kanske den klocka som legat längst tid på köplistan. Mycket skoj alltså :).

Det handlar om den moderna klassikern 7002.
IMG_6589.jpg


Så mycket som tilltalar mig med denna, allt från sitt utsökta léman-case i trevligt mått (36mm, 6.8mm) till den välbalanserade tavlan med dess karakteristiska zonindelningar. Lite lume här och där tuffar till den något och gör den mer mångsidig. Svärdvisarna är nog de bästa visarna BP producerat.
IMG_6592.jpg
IMG_6608.jpg
IMG_6610.jpg
IMG_6609.jpg


Chronometermärkningen kl 6 för intresset till innandömet och det som gjort klockan omtalad.

Inuti sitter den utsökta kalibern 64-1. I grunden ett tunt men ganska basic verk av Peseux (senare ETA) som Blancpain förvandlat till en riktig pärla.
IMG_6596.jpg
IMG_6597.jpg
IMG_6598.jpg


Finns en del skrivet om denna, sök på:
Walt Odets "The A-B-C´s of watch finish" & "SteveG 7002" så kan ni förkovra er ordentligt med texter och mycket bättre bilder.
 
Senast ändrad:

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ju lyckats bärga lite av en personlig minigraal nyss som jag förstås måste dela med mig av.
Egentligen den modell som öppnade upp ögonen för märket och kanske den klocka som legat längst tid på köplistan. Mycket skoj alltså :).

Det handlar om den moderna klassikern 7002.
IMG_6589.jpg


Så mycket som tilltalar mig med denna, allt från sitt utsökta léman-case i trevligt mått (36mm, 6.8mm) till den välbalanserade tavlan med dess karakteristiska zonindelningar. Lite lume här och där tuffar till den något och gör den mer mångsidig.
IMG_6592.jpg
IMG_6608.jpg
IMG_6609.jpg


Chronometermärkningen kl 6 för intresset till innandömet och det som gjort klockan omtalad.

Inuti sitter den utsökta kalibern 64-1. I grunden ett tunt men ganska basic verk av Peseux (senare ETA) som Blancpain förvandlat till en riktig pärla.
IMG_6596.jpg
IMG_6597.jpg
IMG_6598.jpg


Finns en del skrivet om denna, sök på "The A-B-C´s of watch finish", Walt Odets & "SteveG 7002" så kan ni förkovra er ordentligt med texter och mycket bättre bilder.

Riktigt snygg den där - grattis!!!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag har ju lyckats bärga lite av en personlig minigraal nyss som jag förstås måste dela med mig av.
Egentligen den modell som öppnade upp ögonen för märket och kanske den klocka som legat längst tid på köplistan. Mycket skoj alltså :).

Det handlar om den moderna klassikern 7002.
IMG_6589.jpg


Så mycket som tilltalar mig med denna, allt från sitt utsökta léman-case i trevligt mått (36mm, 6.8mm) till den välbalanserade tavlan med dess karakteristiska zonindelningar. Lite lume här och där tuffar till den något och gör den mer mångsidig. Svärdvisarna är nog de bästa visarna BP producerat.
IMG_6592.jpg
IMG_6608.jpg
IMG_6610.jpg
IMG_6609.jpg


Chronometermärkningen kl 6 för intresset till innandömet och det som gjort klockan omtalad.

Inuti sitter den utsökta kalibern 64-1. I grunden ett tunt men ganska basic verk av Peseux (senare ETA) som Blancpain förvandlat till en riktig pärla.
IMG_6596.jpg
IMG_6597.jpg
IMG_6598.jpg


Finns en del skrivet om denna, sök på:
Walt Odets "The A-B-C´s of watch finish" & "SteveG 7002" så kan ni förkovra er ordentligt med texter och mycket bättre bilder.

Jäkligt mysig och stort grattis! Måste kännas extra bra efter att ha jagat länge :)
 

Geparden

Audemars
Riktigt snygg den där - grattis!!!


Jäkligt mysig och stort grattis! Måste kännas extra bra efter att ha jagat länge :)
Tack! Känns mycket bra och även som om jag är ”klar” med märket för en tid iaf. Riktig fina klockor är det och tycker det är märkligt att det inte är mer populära här. Köper man begagnat så försvinner prisargumentet totalt. Som jag ser det så är min trio vs t.ex 1st Daytona inte ens värd att betänkas.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Jag har ju lyckats bärga lite av en personlig minigraal nyss som jag förstås måste dela med mig av.
Egentligen den modell som öppnade upp ögonen för märket och kanske den klocka som legat längst tid på köplistan. Mycket skoj alltså :).

Det handlar om den moderna klassikern 7002.
IMG_6589.jpg


Så mycket som tilltalar mig med denna, allt från sitt utsökta léman-case i trevligt mått (36mm, 6.8mm) till den välbalanserade tavlan med dess karakteristiska zonindelningar. Lite lume här och där tuffar till den något och gör den mer mångsidig. Svärdvisarna är nog de bästa visarna BP producerat.
IMG_6592.jpg
IMG_6608.jpg
IMG_6610.jpg
IMG_6609.jpg


Chronometermärkningen kl 6 för intresset till innandömet och det som gjort klockan omtalad.

Inuti sitter den utsökta kalibern 64-1. I grunden ett tunt men ganska basic verk av Peseux (senare ETA) som Blancpain förvandlat till en riktig pärla.
IMG_6596.jpg
IMG_6597.jpg
IMG_6598.jpg


Finns en del skrivet om denna, sök på:
Walt Odets "The A-B-C´s of watch finish" & "SteveG 7002" så kan ni förkovra er ordentligt med texter och mycket bättre bilder.
Den vita tavlan var fin, grattis :)
 

demondave

Rolex
Tack! Känns mycket bra och även som om jag är ”klar” med märket för en tid iaf. Riktig fina klockor är det och tycker det är märkligt att det inte är mer populära här. Köper man begagnat så försvinner prisargumentet totalt. Som jag ser det så är min trio vs t.ex 1st Daytona inte ens värd att betänkas.

Hear hear! Sportat Mil-Specen idag, känslan mot när jag hade Kermit-Sub går inte jämföra. Så mycket mer känsla i en BP :)

Med stålsportrolex på priserna som gäller idag är valet lätt.
 
Topp