• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Tack men samtidigt faaan, där rök ju den ursäkten till att släppa tanken..

Och inte blir det lättare när genierna på Blancpain på den nya modellen, ref 6654, har flyttat quick-setplupparna, från sidan på caset till undersidan, inbyggda i bandhornen... :woot::woot::woot:


upload_2018-11-26_21-30-53.png

Kolla 1:50 in i videon:
 

KTS69

Omega
Jeg har kjøpt lenke til FF Ocean Commitment III-en min, men lurer på om noen vet hvordan jeg fjerner ledd fra lenken? Jeg får ut de to bittesmå hex-skruene, men så er det vel en sylinder igjen i midten. Hvordan får jeg ut den?
IMG_5140.JPG
 

Geparden

Audemars
Jeg har kjøpt lenke til FF Ocean Commitment III-en min, men lurer på om noen vet hvordan jeg fjerner ledd fra lenken? Jeg får ut de to bittesmå hex-skruene, men så er det vel en sylinder igjen i midten. Hvordan får jeg ut den?
IMG_5140.JPG
Det är en ganska omständig länk att korta/förlänga. Du måste skruva ut ytterligare två skruvar för att lossa ”ytterbitarna” helt sen kan du plocka bort mittenbiten. Det blir en massa skruvande alltså.

Edit. Här är en tutorial http://home.pipeline.com/~shootzw2/bp/bplink/bplink.htm
 
Senast ändrad:

KTS69

Omega

WHU

Panerai
2-Faktor
Här verkar det finnas oändlig kunskap om Blancpain.
Vad är det beräknade serviceintervallet på en Bp FF Tribute to Mil-Spec?
Finns det någon indikation på vad en normalservice kostar?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blir ju service i samband med det, så under året blir nog kämpigt! Första svängen ner gick ju faktiskt fort, men då byttes ju heller inga visare :D Premiumupplevelsen är viktigt!
Hmmmm, nu har jag nog missat något. Trodde den åkte ner under garantitiden för visarbyte eftersom lyspastan var lite knas på en visare?
 

demondave

Rolex
Hmmmm, nu har ag nog missat något. Trodde den åkte ner under garantitiden för visarbyte eftersom lyspastan var lite knas på en visare?

Yes, helt rätt! Kom upp igen misstänkt fort, utan bytta visare såklart. Hämtade aldrig ut den, den fick gå i retur. What have been seen osv :) Men vilket år som helst nu borde den dyka upp igen. Det är något med premiummärken och kundservice, klocknördar måste vara masochister.

Service pga urverket måste ur och så, verkligen inget fel på tidshållning eller nåt på den ska understrykas.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Yes, helt rätt! Kom upp igen misstänkt fort, utan bytta visare såklart. Hämtade aldrig ut den, den fick gå i retur. What have been seen osv :) Men vilket år som helst nu borde den dyka upp igen. Det är något med premiummärken och kundservice, klocknördar måste vara masochister.

Service pga urverket måste ur och så, verkligen inget fel på tidshållning eller nåt på den ska understrykas.
Haha, underbart! Nästan värre än när jag skickade ner min BP för byte av klickring och fick tillbaka den helservad. Men servicen bjuder de väl på då utgår jag ifrån, i och med garantin.

Behövs väl knappast helservice varan för att man byter centrumvisare kan man tycka men bara att gilla läget. Tur att du har en till. :)
 
Topp