• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

demondave

Rolex
Haha, underbart! Nästan värre än när jag skickade ner min BP för byte av klickring och fick tillbaka den helservad. Men servicen bjuder de väl på då utgår jag ifrån, i och med garantin.

Behövs väl knappast helservice varan för att man byter centrumvisare kan man tycka men bara att gilla läget. Tur att du har en till. :)

-Jasså, byta halvljuslampa säger du? Då måste vi helserva den inklusive kamremsbyte, ventiljustering och oljebyte i automaten. Flyter det på är den klar om ett halvår, sen ska vi bara se så att den startar också..

Typ så ;)

Men ja, som jag har förstått det ingår servicen i garantiåtgärden, så skjuter ju iaf nästa gång på framtiden. Kanske att dom styrt upp serviceavdelningen lite tills dess :D
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Lite nyfiken på hur lång tid en service skulle ta på denna. Är det samma kötider på alla modellserier? Är det väldig skillnad i faktisk tidsåtgång för servicen eller är det bara väntetid för att det finns andra klockor i kön? Inte för att det är dags på en 2-3 år eller så, men ändå...

20190109_085506.jpg
 
Senast ändrad:

demondave

Rolex
Lite nyfiken på hur lång tid en service skulle ta på denna. Är det samma kötider på alla modellserier? Är det väldig skillnad i faktisk tidsåtgång för servicen eller är det bara väntetid för att det finns andra klockor i kön? Inte för att det är dags på en 2-3 år eller så, men ändå...

20190109_085506.jpg

Ptja, ska den servas om 2-3 år är det nog dags att skicka den snart ;)
 

demondave

Rolex
Mycket vacker skapelse det där, avis!
Varför var din klocka nere hos BP?

Cheers
Tack! Helt enig ;)

Lumen på visarna var inte helt hundra, kvalitétskontrollen hade nog haft en dålig dag. Lite förvånande, mitt intryck är att BP håller en riktigt hög nivå. Alla kanske inte ens hade sett det, men what have been seen cannot be unseen osv.

Nu sitter nya visare på plats, som verkar hålla samma finishnivå som resten. Ro i själen!
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Mejlat Nymans men inte fått något svar, så jag kollar om svaret finns här istället.
Vet att det brukar kosta huggorm att komplettera med länk i efterhand, men är det någon som har koll på hur mycket länken till Fifty Fathoms 5008-1130-B52A kostar att köpa lös?
 

Ceramic

Cartier
Mejlat Nymans men inte fått något svar, så jag kollar om svaret finns här istället.
Vet att det brukar kosta huggorm att komplettera med länk i efterhand, men är det någon som har koll på hur mycket länken till Fifty Fathoms 5008-1130-B52A kostar att köpa lös?

Bjerke Oslo ville ha 50k nok för stållänken till milspec. Så räkna med att du nog må ut med en tudor i alla fall :hungover:
 
Topp