Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har kikat lite på en casio oceanus ocw-s100-1ajf som jag tycker ser fin ut.
Men efter lite allmänt surfande så dök det upp en citizen Atessa atd53 på skärmen som ser ut att vara misstänkt lik Oceanusen i både funktion och knapplayout. Är det rent av samma innehåll?
Någon som vet? Om det är samma, vem är det som gör dom, egentligen?
Det låter bra.Det är garanterat inte samma. Två helt olika tillverkare. Tror dessutom bara Atessa synkar mot japan och fungerar således inte här. Köp OCW-S100-1AJF och skriv en liten recension, är själv sugen på en sådan.
Grym! Gillar verkligen utseendet på Rangeman. Någon som provat nya Mudmaster? Får väl ses som en analog version av Rangeman på steroider även om namnet antyder att den är en vidareutveckling på Mudman.
Grymt!Veckans fynd. Fick hem en helt oanvänd (NOS eller LBNIB eller BNIB eller vad man ska kalla det) Casio C-801 från 1980! Casios första miniräknarklocka som satte den ikoniska looken för följande modeller och copycats. Den har kallats "The Grandfather of Nerd Watches" och Michael J Fox har en senare modell (CA-50) i "Tillbaka till framtiden" (1985) och uppföljarna.
Inte en endaste skråma på klockan eller länken och den funkar precis som den ska. Intressant att kalendern inte går så långt som till 2015 så jag var tvungen att ställa in ett tidigare år för att få rätt veckodag på rätt datum. Den tror för tillfället att det är 1981... Back to the future! eller vad man ska säga . Det medföljde också original hangtag och en cool displaybox. Man kan ju få en nerdgasm för mindre!
Bryter av lite med en tillbakablick. Här ser ni Casios första lcd-ur från 1974. Casio Casiotron 02-504 !
Ganska intressant video från G-Shockfabriken. Tyvärr på ryska...
Haha dagens räknat med att den höll
Mätte nu och blev förvånad hur pass stor den är. 39 mm i diameter och 44 mm i längd totalt.Hur stor, eller liten är en sådan?
Jim
Mätte nu och blev förvånad hur pass stor den är. 39 mm i diameter och 44 mm i längd totalt.
Vilken tycker ni är den coolaste G-Shocken just nu? Det har ju släppts en hel del nya modeller sista tiden.
Har lånat ut min, blir kul att höra om låntagaren delar din uppfattning.
Min GSTS 110D-1A (snart!) och din!
Min GWN-1000 Gulfmaster!Vilken tycker ni är den coolaste G-Shocken just nu? Det har ju släppts en hel del nya modeller sista tiden.
Väldigt få bilder på den så svårt att bilda sig en uppfattning.Min GWN-1000 Gulfmaster!
Precis skaffat mig en iPhone 6s, så min kamera har blivit uppgraderad.Väldigt få bilder på den så svårt att bilda sig en uppfattning.
Vilken tycker ni är den coolaste G-Shocken just nu? Det har ju släppts en hel del nya modeller sista tiden.
Det är ju för fan samma bild som du redan postat.Precis skaffat mig en iPhone 6s, så min kamera har blivit uppgraderad.
Ska se till att knäppa lite bilder under helgen.
Håll till godo med denna så länge:
Såg en med negativ display på insta som var sjukt cool. Har blivit lite sugen på en Rangeman (sjukt snygg) men tror den skulle bli bortprioriterad i klocklådan från och med nästa vecka.Inte precis en nysläppt modell, men "Black Helios" Frogman GW-200BC-1JF är ju så cool att man flyger av stolen...
(lånad bild)
Såg en med negativ display på insta som var sjukt cool. Har blivit lite sugen på en Rangeman (sjukt snygg) men tror den skulle bli bortprioriterad i klocklådan från och med nästa vecka.