• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Writer136

Panerai
NÄgra nyheter som jag hitade pÄ wus...


1.jpg






2.jpg



3.jpg

Hoppas armbandet till gst dÀr gÄr att bestÀlla löst :D
 

carlanton

Audemars
Tack, jag fÄr vÀl ge den mer tid och slÀnga ut den utomhus imorgon och se vad som hÀnder. Trodde faktiskt, bl.a. efter att ha lÀst om det hÀr pÄ forumet, att lampor skulle ladda bÀttre Àn sÄ.
Jag kan inte minnas att jag har sett den pÄ nÄgot annat Àn hög laddning under dom senaste Ären och har anvÀnt den typ lika hela tiden, dÀrav funderingen.

Man tÀnker att det ska vara rÀtt smart med en klocka som laddas med solcell, men jag bor rÀtt lÄngt norrut sÄ vi vi har polarnatt ett par mÄnader varje vinter. Min G-shock la av helt redan i december, sen var det bara att vÀnta tills solen dök upp igen innan jag kunde anvÀnda den. Radisoynk kan man ocksÄ glömma om man bor norr om polcirkeln! Men den laddade relativt snabbt i fönstret, jag lÀt den ligga i ett par dagar sedan fungerade den fint igen.
 

Hubbatix

Cartier
Man tÀnker att det ska vara rÀtt smart med en klocka som laddas med solcell, men jag bor rÀtt lÄngt norrut sÄ vi vi har polarnatt ett par mÄnader varje vinter. Min G-shock la av helt redan i december, sen var det bara att vÀnta tills solen dök upp igen innan jag kunde anvÀnda den. Radisoynk kan man ocksÄ glömma om man bor norr om polcirkeln! Men den laddade relativt snabbt i fönstret, jag lÀt den ligga i ett par dagar sedan fungerade den fint igen.
Du fÄr köra klassisk sovjetisk UV-terapi med klockan!
31TuR.jpg
 

Sorubim

Audemars
Man tÀnker att det ska vara rÀtt smart med en klocka som laddas med solcell, men jag bor rÀtt lÄngt norrut sÄ vi vi har polarnatt ett par mÄnader varje vinter. Min G-shock la av helt redan i december, sen var det bara att vÀnta tills solen dök upp igen innan jag kunde anvÀnda den. Radisoynk kan man ocksÄ glömma om man bor norr om polcirkeln! Men den laddade relativt snabbt i fönstret, jag lÀt den ligga i ett par dagar sedan fungerade den fint igen.
Om din klocka har Power Save funktion sÄ kan det vara en idé att aktivera det (om du inte har gjort det redan). Det "vÀrsta" som kan hÀnda Àr att klockan kan rÄka somna pÄ armen om man sitter stilla i ett mörkt rum sent pÄ kvÀllen, men den vaknar ju direkt om man vinklar upp handleden, sÄ inga problem.
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Är sjĂ€lv ev inne pĂ„ en multiband men vill helst ha en stealth variant. Hur upplever du den negativa displayen, hört frĂ„n annat hĂ„ll att den Ă€r svĂ„rlĂ€st dagtid?
Jag upplever inte den negativa displayen som sÄ svÄravlÀst faktiskt, eller har inte reflekterat över det iallafall, sÄ det Àr vÀl ett gott tecken. PÄ min bild Àr den betydligt mörkare Àn den upplevs irl. Sen Àr det ju klart att den "vanliga" displayen Àr betydligt tydligare :).
Men svart Àr coolt, stealth Àr coolt.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Är sjĂ€lv ev inne pĂ„ en multiband men vill helst ha en stealth variant. Hur upplever du den negativa displayen, hört frĂ„n annat hĂ„ll att den Ă€r svĂ„rlĂ€st dagtid?
Ska du ha en negativ sÄ tycker jag att dom icke laddningsbara varianterna Àr bÀttre. BÀttre display. BÀttre skÀrpa.
 

El Guapo

Cartier
Är sjĂ€lv ev inne pĂ„ en multiband men vill helst ha en stealth variant. Hur upplever du den negativa displayen, hört frĂ„n annat hĂ„ll att den Ă€r svĂ„rlĂ€st dagtid?
Tycker att om man ska ha neg disp sÄ skall den ha AEL, dvs att den lyser upp automatiskt nÀr man vinklar handleden. Annars blir det en hel del kisande o vridande o vÀndande gör att hitta rÀtt vinkel.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Snacka om sjuka skillnader pÄ priset gÀllande
GWG-1000-1A3 enligt prisjakt.
FrÄn 5495kr-10800kr.
Sen Àr det klart att vissa har mer utgifter Àn andra tex butik o sÄ.
 

parasec

Rolex
2-Faktor

Fujoor

Patek
2-Faktor
StÀmmer det verkligen att 3421-modulen har WT? Hittar följande manual: http://support.casio.com/storage/en/manual/pdf/EN/009/qw3229.pdf dÀr 3229 och 3421 Àr likadana (fÄr samma svar om jag söker pÄ andra sidor). 3421 Àr vÀl samma modul som t.ex. sitter i DW-5030C.
Det stÀmmer nog inte nej. StÄr det sÄ i manialen?
Edit: stÄr inte i manualen. Vart fick du det ifrÄn? PÄ nÄgon sida eller?
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Det stÀmmer nog inte nej. StÄr det sÄ i manialen?
Edit: stÄr inte i manualen. Vart fick du det ifrÄn? PÄ nÄgon sida eller?
StÄr bl.a. i den bilden du klippte in:
https://klocksnack.se/threads/officiella-g-shocktrÄden.24037/page-116#post-2238803
Även andra har lĂ€nkat till liknande info att det ska vara WT:
https://shop.topperjewelers.com/collections/all-watches/products/g-shock-dw5035d-1b

PÄ bÄda stÀllen nÀmns 3421 som modul.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
SÀkert klippt och klistrat fel info :) undrar nÀr dom slÀpps. Vissa sÀger slutet av mars, vissa mitten av april.

Ska du köpa?
 

parasec

Rolex
2-Faktor
SÀkert klippt och klistrat fel info :) undrar nÀr dom slÀpps. Vissa sÀger slutet av mars, vissa mitten av april.

Ska du köpa?
Kanske. Kan inte bestÀmma mig för om den Àr snyggare Àn DW-5030C.
Vilken info Àr rÀtt dÄ? Det Àr vÀl mer troligt att det blir 3421-modul och dÀrmed ingen WT?
SjÀlv dÄ?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Kanske. Kan inte bestÀmma mig för om den Àr snyggare Àn DW-5030C.
Vilken info Àr rÀtt dÄ? Det Àr vÀl mer troligt att det blir 3421-modul och dÀrmed ingen WT?
SjÀlv dÄ?
Jag vill ha bĂ€gge tvĂ„. BĂ„de 5035 och 5735. Är helt sĂ€ker pĂ„ att det Ă€r standard modulen utan wt vilket jag föredrar. DĂ„ har den tid i alla lĂ€gen.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Jag vill ha bĂ€gge tvĂ„. BĂ„de 5035 och 5735. Är helt sĂ€ker pĂ„ att det Ă€r standard modulen utan wt vilket jag föredrar. DĂ„ har den tid i alla lĂ€gen.
Ja, WT Àr överskattat. Det kan man ÀndÄ i huvudet ;-)
Har inte du en DW-5030C? Jag kanske gillar fÀrgen pÄ den bÀttre.
 
Topp