Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool, är det en ny, eller är det som designen kan antyda, en 1990 eller tidig 2000 tals modell?Testar Citizen tech med denna Attesa.
Tack, den är inte ny. Jag tycker också att designen känns 90/00-tals. Serienumret börjar på 5. 2005 kanske? Har inte lyckats hitta så mycket info på nätet, förutom några bilder på en variant med blå tavla och instruktionen för verket (E760).Cool, är det en ny, eller är det som designen kan antyda, en 1990 eller tidig 2000 tals modell?
Om jag också skulle gissa säger jag 2005. Utifrån andra Citizen jag har så har dom exempelvis använt 15 för att beskriva 2015. Antagligen för att markera tiotalet på det nya decenniet. Jag tror dessutom att själva Duratectmärkningen kom under 2000 talet, även om det fanns modeller med behandlingen innan så har jag för mig att det bara stod "base metal"...Tack, den är inte ny. Jag tycker också att designen känns 90/00-tals. Serienumret börjar på 5. 2005 kanske? Har inte lyckats hitta så mycket info på nätet, förutom några bilder på en variant med blå tavla och instruktionen för verket (E760).
Gruppköp, kanske? Finns det fler som är intresserade, så är jag på!Nu har ur och penn 3 för 2 på hela sortimentet. Ex. Citizen one (2x18k så får man 3 = 12000 styck)
Gå ihop och slå till. UrP var redan billigast i världen på ONE, men 12k är nästan en teedjedel av vad priset var i JapanNu har ur och penn 3 för 2 på hela sortimentet. Ex. Citizen one (2x18k så får man 3 = 12000 styck)
Gå ihop och slå till. UrP var redan billigast i världen på ONE, men 12k är nästan en teedjedel av priset i Japan
Hur stora är de där?
På ur och penn står det 40 mm, men kikar man på bilden med mått ser det snarare ut som 36 mm?
Grym klocka! Synd att den inte är något mindre, då hade jag varit riktigt sugen. Känns som ett sjukt bra pris.Gruppköp, kanske? Finns det fler som är intresserade, så är jag på!
Ja, boetten mäter ganska precis 39mm. Urtavlan är dock ”bara” 28mm, så det optiska intrycket är välbalanserat tycker jag. Här bredvid ett syskon med 37mm boett och 28mm tavla39mm brukar det stå lite överallt @Lilavati får mäta sin och kolla. (Har för mig han har en)
Oj, bra deal! @Lilavati vet du vad längden är "lug-to-lug"?Ja, boetten mäter ganska precis 39mm. Urtavlan är dock ”bara” 28mm, så det optiska intrycket är välbalanserat tycker jag. Här bredvid ett syskon med 37mm boett och 28mm tavla
Och här bredvid Longines 38mm med 34mm tavla
Jag kan konstatera att det optiska intrycket tavelstorleken ger trollar bort mer än den millimeter den är större
*jag ser att låångisen fortfarande visar sommartid får ta tag i det
Det borde fungera på min 17 cm handled. Jag är intresserad att hänga på ett gruppköp.
Hmmmm....... Verkar dock inte gå att beställa 3 st. på U&Ps hemsida. Men blir vi en till i gruppen, kan jag prova att ringaDet borde fungera på min 17 cm handled. Jag är intresserad att hänga på ett gruppköp.
De kanske har ett maxbelopp för köp på nätet. Hoppas vi hittar en till som vill haka påHmmmm....... Verkar dock inte gå att beställa 3 st. på U&Ps hemsida. Men blir vi en till i gruppen, kan jag prova att ringa
Jag får det till 45mm över lug-till-lug. 19mm mellan om man som jag vill variera med ett läder. Jag beställde ett Hirsch London i 19/14mm av KM Fältöversten då det begav sig. Samma band som sitter på JLC Reverso originalOj, bra deal! @Lilavati vet du vad längden är "lug-to-lug"?
Jag tror att man kanske måste ta sig till den butiken som har 3st hemma, annars kanske den hamnar under "beställningsvara" som verkar vara undantaget kampanjen?
*Eller så ringer @Oron och styr upp
Det kan jag absolut! Väntar bara på att nummer tre skall vakna....... Verkar trött idag
Jag tror att man kanske måste ta sig till den butiken som har 3st hemma, annars kanske den hamnar under "beställningsvara" som verkar vara undantaget kampanjen?
*Eller så ringer @Oron och styr upp
Jag kan inte svara på om det går att kombinera olika rabatter, men jag lät dottern köpa min ena med en studentrabattDen vita Citizen one verkar inte finnas i någon butik utan bara ett ex online. Den svarta finns i två butiker i Sverige och ett ex online så det borde gå att lösa tycker jag.
undrar om det går att kombinera med erbjudandet om 10% om man blir medlem? Då är man nere på 10800/st
Sålde en Bratte på Tradera i morse och får jag bara betalt för den så hakar jag på. Inte fått besked om att betalningen är gjord ännu.
Jag är på för en vit, är det någon som är villig att köra beställningen? Kanske urppenn skakar fram flera vita om det nu bara finns en vit och fler vill ha..Det kan jag absolut! Väntar bara på att nummer tre skall vakna....... Verkar trött idag
Jag vill ha en av dom svartaSå där, ja! 2 svarta, 1 vit bokad i butiken Stockholm! Är vi fler än tre nu? Dom är färdiga för avhämtning..... Hur gör vi? Vilka ÄR vi?