Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För att parafrasera Ace Ventura: ”Some watches play hard to get. I play hard to want.”Dagens nykommling
Jag kommer bara på exempel som är ana-digi. Stänger man av display:n räknas de kanske som two handers? T.ex. Breitling Aerospace eller vissa neo-vintage ana-digimodeller från Swatch Group. Lumen är inte särskild effektiv längre på de äldre modellerna, men en hyfsad modern Aeropace kanske?Har ni tips på nån 2hander med reko lume och kvartsverk?
Spot om Men smaken är som baken i supposeFör att parafrasera Ace Ventura: ”Some watches play hard to get. I play hard to want.”
Men grattis till en keeper
Kanske lite udda kombination då bra lysmassa brukar vara jämställt med sportig klocka, och endast tvåhandare brukar vara mer åt det dressade hållet… Vad exakt är det du är ute efter?Har ni tips på nån 2hander med reko lume och kvartsverk?
Ja men sportigt är väl ok. Samtidigt blir det så rent och fint utan sekund. Kanske inte så noga med lysmassan egentligen heller, men det är fint att se vad klockan är när lillen vaknat på natten. Den här från annan tråd väckte lite känslor, men tänkte den kunde nästan lika gärna varit kvarts!Kanske lite udda kombination då bra lysmassa brukar vara jämställt med sportig klocka, och endast tvåhandare brukar vara mer åt det dressade hållet… Vad exakt är det du är ute efter?
Så clean! Älskar att den inte har sekundvisare. Vet du om den finns i stål också?Ca. 2000kr inkl. Frakt, tull, moms. 4,7mm tjock. (Som kontakten på ett USB)
Citizen AR3076
AR3071 i stål men med svart tavla, jag tror de flesta Stiletto är två-handareSå clean! Älskar att den inte har sekundvisare. Vet du om den finns i stål också?
Tack!AR3071 i stål men med svart tavla, jag tror de flesta Stiletto är två-handare
Det var en rejäl scooter-olycka. Hoppas att allt fungerar som det ska igen nu!
Första dagen tillbaka på jobbet efter sjukskrivning och behöver passa färjetider. Då får en av de punktligaste tjänstgöra
Finns en AR3070 i stål med blå tavla också. Brukar vara dyrare dock.Så clean! Älskar att den inte har sekundvisare. Vet du om den finns i stål också?
Det kan man lugnt säga. Elsparkcykeln som rammade mig låg nästan i 50km/h, så jag var en enkel måltavla sittandes på VespanDet var en rejäl scooter-olycka. Hoppas att allt fungerar som det ska igen nu!
StenhårtInleder min vecka med bara Quartz klockor med Certina DS Cascadeur
Kul, ser framemot resten av veckanDag två på Quartzveckan AMBT100
Jag har roat mig med ett försök att få igång några gamla quartzare. Efter ett tips om en "quartz-motionerare" från @Lord_tito88 i en annan tråd.
Först ut var en Citizen ana-digi som jag fick med ett läckande batteri i. Jag har försökt skrapa bort batterigeggan, men den verkar vara död. Sensorn som testar kretskortet gav inget utslag. Jag ska försöka rengöra den lite grundligare och göra ett nytt försök senare.
Nästa: en MR-G 120 i stål. Den tickade igång när jag stoppade in ett nytt batteri för några månader sedan, men stannade efter 30 minuter. Sedan dess har den inte fungerat. IC-testet var positivt, lampan blinkade varje sekund. Visarna gick också runt när jag körde det mekaniska testet. Jag motionerade visarna rätt så länge i olika hastigheter och värmde upp klockan, men än så länge hoppar den inte i gång. Jag har inte gett hoppet helt än och ska ge det ett försök till.
Sist ut var en gammal Swatch. Och, yes den hoppade igång efter lite motionerande av visarna! Inte min finaste klocka, men det är en av de första Swatcherna, med serienummer B83. De såldes på en testmarknad 1983, innan varumärket lanserades stort. Känns bra att ha fått igång denna historiska pjäs .