• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

niclashill

Cartier
IMG_20190607_121313-01.jpeg
Perfekt sommarklocka
+++++
 

Mauritz

Rolex
Någon som testat 126600 och 116660? det skiljer 1 mm på dia, sen är väl 116660 tjockare hur påverkar det hur de bärs? Måste man ha handleder som stockar för att bära dessa?
 

Sunken

Breitling
2-Faktor
Hej! Är tyvärr inte en riktig medlem i Sea-Dweller klubben men är på jakt :) tänkte passa på att fråga här bland de som kan. Tritium användes som jag förstår det fram till 1998. Är ute efter en 1985:a, däremot har den Luminova. Är det folk som skrapar bort tritium och målat om dem då? Är det relativt vanligt?
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej! Är tyvärr inte en riktig medlem i Sea-Dweller klubben men är på jakt :) tänkte passa på att fråga här bland de som kan. Tritium användes som jag förstår det fram till 1998. Är ute efter en 1985:a, däremot har den Luminova. Är det folk som skrapar bort tritium och målat om dem då? Är det relativt vanligt?
Tavlan har blivit utbytt och är vanligt vid service, inget jag hade gjort dock :)
 
Topp