• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Steinhart-tråden

Sonko

Omega
Blir mycket inlägg nu med nya dinkan men tycker den har sin plats i den här tråden iaf :)
Riktigt trevlig so far!
IMG_1797.JPEG
IMG_1799.JPEG
För jävla fin. Är det din första Steinhart? :)
 

Oktogon

Panerai
Köpte denna på forumet. Min första erfarenhet gällande steinhart. Jag förstår att det är en homage, men det jag inte förstår är varför folk hatar på märket. Det är ett vettigt märke i Seiko prisklasser :) Jag är supernöjd!
IMG_20200328_094235.jpg
För att man snott designen i princip rakt av från ett annat märke och satt sitt egna namn på det. En hommage är ju en hyllning eller tribut. Inte snyltande på annans design.
 
  • Like
Reactions: gab

frasse

Cartier
För att man snott designen i princip rakt av från ett annat märke och satt sitt egna namn på det. En hommage är ju en hyllning eller tribut. Inte snyltande på annans design.

Känns som du är i fel tråd pojk.
Folk vill inte betala massa pengar för ett märke utan vill ha en snygg klocka som ett företag designade för 70år sedan där man snodde design från andra klockor som redan fanns eller trodde du vridringen inte fanns sedan innan.

Trött på alla butthurts som dampar över skitsaker seså tillbaka till nån tråd där ni köper gummiremmar för 2000kr som får en annan stämpel än de som kostar 150kr.
 

KaiHaj

Omega
För att man snott designen i princip rakt av från ett annat märke och satt sitt egna namn på det. En hommage är ju en hyllning eller tribut. Inte snyltande på annans design.

Så bara för att jag aldrig kommer få råd med en Rolex Sub så får jag inte bära en homage?
Visst, jag köper delvis ditt argument men jag personligen är medveten om vad jag gillar och inte gillar. Ditt argument är rent utav lika efterblivet som barnet som skulle dyka upp om dina kusiner låg med varandra.
Köp du din rolex du. Men vissa vet att vi antagligen aldrig kommer få uppleva erfarenheten om vi inte vinner på lotto. Jag flashar inte Och försöker beskriva mig själv som en person som jag inte är.
 
Senast ändrad:

Oktogon

Panerai
Så bara för att jag aldrig kommer få råd med en Rolex Sub så får jag inte bära en homage?
Visst, jag köper delvis ditt argument men jag personligen är medveten om vad jag gillar och inte gillar. Ditt argument är rent utav lika efterblivet som barnet som skulle dyka upp efter att dina kusiner låg med varandra.
Köp du din rolex du. Men vissa vet att vi antagligen aldrig kommer få uppleva erfarenheten om vi inte vinner på lotto. Jag flashar inte Och försöker beskriva mig själv som en person som jag inte är.
Skön attityd du har och trevligt med personangrepp :)

Jag svarade bara på din fråga om ”varför folk hatar på märket”. Ställ inte frågor du inte vill ha svar på om du ska bli så aggressiv.
 

frasse

Cartier
Hur är kvalitén på Steinhart i längden, någon som haft en i flera år?

Min är från 2014 levt ett hårt liv :woot:.
Haft den sen 2016. Nu efter 6 år saktar den sig 20sek per dygn har gått inom Cosc i 3år men nu börjar det bli dags för en service.


Kvalitén är kalas utsatt för hårda dag på gym badat i havet alla somrar och pool även bastu (vilket ska vara brutalt hårt för den ) förvarets ksp58 har skakat den med tusentals patroners rekyl.

Även varit en sväng i Afrika en längre tid med förra ägaren.

Den ska användas och klarat alt jag utsatt den för tappad massa smälld i dörrsidor ( klumpig av mig)


Får högsta betyg av mig.
 
Senast ändrad:

escozez

Omega
Den Ocean one vintage som jag har är från 2017 och går bra. Det sitter en elabore verk i den vilket är deras mellan gradering men om jag ska vara ärlig så går den som en topp.
Sist jag kollade så gick den 30-40 sekunder före på mer än en månad, dock har jag upplevt att svängningar i tiden kan variera beroende på hur den t.ex sitter i viloläge när jag inte har den på mig.
Då jag inte äger fler klockor så är den på mig hela tiden och då håller den de ovannämnda.

Kan nämna att jag hade en Ocean one innan som var beggagnad och höll tiden mycket sämre, 2-5 sek per dag vilket sägs vara normalt för automatiska klockor. Jag trodde att det var fel på den och sålde den billigt ;(
 

M1cke

Omega
2-Faktor
Sitter och väntar på att en ebay-auktion ska löpa klart på en ocean 39 gmt ceramic pepsi.
OERHÖRT jobbig väntan.

Någon i denna tråden som köpt en Steinhart och sedan ångrat sig av en eller annan anledning? Det är ju en osedd klocka man köper oavsett hur man går tillväga. Jag har varit sugen länge nu, men börjar fundera på om jag kommer ångra mig när den väl landar på handleden.
 

Pastorius

Omega
Sitter och väntar på att en ebay-auktion ska löpa klart på en ocean 39 gmt ceramic pepsi.
OERHÖRT jobbig väntan.

Någon i denna tråden som köpt en Steinhart och sedan ångrat sig av en eller annan anledning? Det är ju en osedd klocka man köper oavsett hur man går tillväga. Jag har varit sugen länge nu, men börjar fundera på om jag kommer ångra mig när den väl landar på handleden.
Hej,
Du kommer sannolikt inte ångra dig. Jag har två och de är
väldigt bra med tanke på vad de kostar. Två ocean one, en 39 mm
och en 42 mm. Den mindre har blå lume och den större grön.
Båda har ETA-verk 2824-2. Det är utmärkta urverk.

Är lite sugen på deras nya chronograf med ETA Valjoux 7750
premium. Den kostar 1040 euro, vilket i princip är utan konkurrens
vad gäller pris i förhållande vad man får för pengarna. Möjligen
är den kanske en smula stor. Står och väger mellan en dylik
eller en Sinn 356. Det är dock en dubbelt så dyr klocka.
Den är väl bättre på ett antal punkter, men som sagt dyrare.

/P

Lycka till med köpet!

/P
 

M1cke

Omega
2-Faktor
Hej,
Du kommer sannolikt inte ångra dig. Jag har två och de är
väldigt bra med tanke på vad de kostar. Två ocean one, en 39 mm
och en 42 mm. Den mindre har blå lume och den större grön.
Båda har ETA-verk 2824-2. Det är utmärkta urverk.

Är lite sugen på deras nya chronograf med ETA Valjoux 7750
premium. Den kostar 1040 euro, vilket i princip är utan konkurrens
vad gäller pris i förhållande vad man får för pengarna. Möjligen
är den kanske en smula stor. Står och väger mellan en dylik
eller en Sinn 356. Det är dock en dubbelt så dyr klocka.
Den är väl bättre på ett antal punkter, men som sagt dyrare.

/P

Lycka till med köpet!

/P
Det blev inget. Någon snipade klockan precis innan auktionen löpte ut. Köpte en snabb Orient mako 2 som tröst tills nästa vettiga steinhart dyker upp på Ebay igen. :) Återkommer när jag bärgat hem en.
 

Pastorius

Omega
Den här lockar en hel del:

Steinhart Flighttimer vintage.

Eller en Sinn 356 S:a ska det vara förstås.
Vill ha ett 7750 eller ett SW500-verk.
 

Bilagor

  • 3CB39B53-A80F-4095-BF93-DDD1DA588E2C.jpeg
    3CB39B53-A80F-4095-BF93-DDD1DA588E2C.jpeg
    62 KB · Visningar: 13
  • 111FA537-D6FA-4EAB-962D-AF94B5E90F20.jpeg
    111FA537-D6FA-4EAB-962D-AF94B5E90F20.jpeg
    118.4 KB · Visningar: 20
Senast ändrad:
Topp