”Explorer-tolkning”?Kopia va..
Gud vad fyndig du är!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet du vad en kopia är?”Explorer-tolkning”?Kopia va..
Det är väl fortfarande en kopia även om det inte är en piratkopia precis som alla andra homageklockor som plankar designen rakt av utan att för den sakens skull göra intrång på immaterialrätten (i det här fallet namn och logotyp).Visste inte hur jag skulle frasera mig, därav "". Svårt det där med kopia, men designen är ju 100% snodd, det är ju ingen diskussion. Men dom utger ju inte sig för att vara en Rolex, är det kopia då?
Det är väl fortfarande en kopia även om det inte är en piratkopia precis som alla andra homageklockor som plankar designen rakt av utan att för den sakens skull göra intrång på immaterialrätten (i det här fallet namn och logotyp).
Klädprovning på nyförvärvet. Fantastiskt fin klocka och jag är förvånad över kvalitén, speciellt under lupp. Tyvärr gör denna sig inte alls på bild. Bra mycket finare i verkligheten. Men nu funderar jag på att skaffa mig deras "batman" i 39mm också! Hmm...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SnyggtDen ser ju otroligt fin ut.
@Aarrgghh
Kul med bandbyte![]()
![]()
![]()
@Aarrgghh
Snyggt
Och kul att du är nöjd och håller med den gör sig så mkt bättre i verkligheten.
![]()
![]()
Snyggt
Och kul att du är nöjd och håller med den gör sig så mkt bättre i verkligheten.
Toksnygg bild! Vad fotar du med ?Dagens Steinhart... Bat... person
![]()
Tack tackToksnygg bild! Vad fotar du med ?![]()
Det syns att du gillar att fotaTack tackGillar att fota. Var en stor hobby innan men nu har jag sålt mina häftiga kameror. Har en fäbless för antika digitala kompaktkameror och den bilden har jag nog tagit med min Sigma DP2 Merrill. Har två Ricoh GXR och en Ricoh GRD3 också
![]()
Finns många duktiga här, betydligt vassare än jagDet syns att du gillar att fotaMen varför har man två likadana kameror ?
![]()
Då är jag medFinns många duktiga här, betydligt vassare än jagRicoh GXR är ju kult! Det är ju ett system och kör man t.ex en zoom på ena huset och och en fast 33a på andra
![]()
Lyxigt vet jag inte. Tre av kamerorna är 11år gamla och en är 8årDå är jag medHar själv noll koll på fotografering därför tyckte jag det var lite lyxigt med två likadana
![]()
Är ju ingen kopia om det inte står Rolex på denKlickade hem en Ocean 39 GMT Premium 500 i lördags. Blir nog ett trevligt tillskott när den kommer, hört mycket bra om Steinhart samtidigt som jag har hört(läst) hatet också.
Att den liknar en Rolex GMT är det ju inget snack om men skulle ändå inte kalla denna model för en homage, och framförallt inte för en kopia.
Hur som, blir trevligt med en svart/blå GMT i 39mm. Lite rädd att den ska kännas för liten dock.![]()
Så är det ju, kallar man det kopia är man ute och cyklar lite. Homage förstår jag.Är ju ingen kopia om det inte står Rolex på denHar ägt min första Steinhart OVM 42mm i några veckor. Positivt överraskad och gillar den skarpt.
![]()
Ja du fel man att fråga om verkSå är det ju, kallar man det kopia är man ute och cyklar lite. Homage förstår jag.
Snyggt! ETA-verk i alla Steinhart om jag förstått det rätt? Hur sköter den sig?![]()