• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Steinhart-tråden

Visste inte hur jag skulle frasera mig, därav "". Svårt det där med kopia, men designen är ju 100% snodd, det är ju ingen diskussion. Men dom utger ju inte sig för att vara en Rolex, är det kopia då?
Det är väl fortfarande en kopia även om det inte är en piratkopia precis som alla andra homageklockor som plankar designen rakt av utan att för den sakens skull göra intrång på immaterialrätten (i det här fallet namn och logotyp).

Det är väl fortfarande en kopia även om det inte är en piratkopia precis som alla andra homageklockor som plankar designen rakt av utan att för den sakens skull göra intrång på immaterialrätten (i det här fallet namn och logotyp).

Möjligt, är inte helsäker på definitionen. Inte det jag ville diskutera dock så detta är det sista jag skriver i frågan.

Bumpar tråden,våga visa era Steinys :)
898EB94A-BC84-4D1A-8A67-7C4913732AEC.jpeg

Klädprovning på nyförvärvet. Fantastiskt fin klocka och jag är förvånad över kvalitén, speciellt under lupp. Tyvärr gör denna sig inte alls på bild. Bra mycket finare i verkligheten. Men nu funderar jag på att skaffa mig deras "batman" i 39mm också! Hmm... :)

IMG_0352.jpeg

IMG_0353.jpeg

IMG_0356.jpeg

IMG_0358.jpeg

IMG_0360.jpeg

IMG_0359.jpeg

Senast ändrad:
Tack tack :) Gillar att fota. Var en stor hobby innan men nu har jag sålt mina häftiga kameror. Har en fäbless för antika digitala kompaktkameror och den bilden har jag nog tagit med min Sigma DP2 Merrill. Har två Ricoh GXR och en Ricoh GRD3 också :D
Det syns att du gillar att fota ;) Men varför har man två likadana kameror ? :)

Klickade hem en Ocean 39 GMT Premium 500 i lördags. Blir nog ett trevligt tillskott när den kommer, hört mycket bra om Steinhart samtidigt som jag har hört(läst) hatet också.
Att den liknar en Rolex GMT är det ju inget snack om men skulle ändå inte kalla denna model för en homage, och framförallt inte för en kopia.

Hur som, blir trevligt med en svart/blå GMT i 39mm. Lite rädd att den ska kännas för liten dock. o_O

Senast ändrad:
Klickade hem en Ocean 39 GMT Premium 500 i lördags. Blir nog ett trevligt tillskott när den kommer, hört mycket bra om Steinhart samtidigt som jag har hört(läst) hatet också.
Att den liknar en Rolex GMT är det ju inget snack om men skulle ändå inte kalla denna model för en homage, och framförallt inte för en kopia.

Hur som, blir trevligt med en svart/blå GMT i 39mm. Lite rädd att den ska kännas för liten dock. o_O
Är ju ingen kopia om det inte står Rolex på den ;) Har ägt min första Steinhart OVM 42mm i några veckor. Positivt överraskad och gillar den skarpt.
IMG_20200301_011927_666.jpg

Är ju ingen kopia om det inte står Rolex på den ;) Har ägt min första Steinhart OVM 42mm i några veckor. Positivt överraskad och gillar den skarpt.
IMG_20200301_011927_666.jpg
Så är det ju, kallar man det kopia är man ute och cyklar lite. Homage förstår jag.

Snyggt! ETA-verk i alla Steinhart om jag förstått det rätt? Hur sköter den sig?:)

Så är det ju, kallar man det kopia är man ute och cyklar lite. Homage förstår jag.

Snyggt! ETA-verk i alla Steinhart om jag förstått det rätt? Hur sköter den sig?:)
Ja du fel man att fråga om verk :D
Jag har inte mätt upp den exakt, men känns som att den fortar sig något. Får kolla upp det någon gång :happyhappy:

Tillbaka
Topp