• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Steinhart-tråden

Dagens klocka.
Steinhart Ocean 39 ”Hulk”.
DBBDBEA0-5B06-4660-BC1D-0F36AE48F982.jpeg

Senast ändrad:
Den är så sjukt bra!
Ja det tycker jag också, den är faktiskt väldigt anpassningsbar och funkar i de flesta lägen. I soljus ser den ut som en hulk och i dämpad belysning eller i vissa vinklar som en kermit :) Sen att det är prisvärda dinkor behöver man ju inte predika här inne, för det vet vi ju.
Sen kanske inte glasbaksida hör hemma på en 300m dykare egentligen, men jag tycker om det. 😍
2020-11-05 08.41.09.jpg

Ångrar så hårt att jag inte knep en OVM 39 från Gnomon när den fanns i lager förra veckan. Någon här som klickade hem den?

Är det någon här inne som har en annan 38mm klocka som har lust att ta en jämförelse bild med er 39 mm Steinhart?
Vin se hur mycket skillnad det är på denna lilla millimetern

Nyinköpt 39mm. Måste erkänna att jag är väldigt nöjd med klockan. Dessutom helt ny till "curved" gummiband men älskar looken. Någon i tråden som har bilder på Steinharts 39mm mother of pearl modeller? Blå, grön eller rosa? Stod mellan någon av dem och denna när jag skulle köpa examenspresent åt mig själv och är lite nyfiken på om man gjorde rätt val.....

Stabil tråd för övrigt. Hoppas man får lite fart på den då många av er bilder va riktigt snygga. Hoppas på fler :D
IMG_20210808_123608187.jpg

Bilagor

• IMG_20210818_112517635.jpg
    IMG_20210818_112517635.jpg
    285.7 KB · Visningar: 38
  • IMG_20210818_112653803.jpg
    IMG_20210818_112653803.jpg
    327.9 KB · Visningar: 37
Senast ändrad:
Nyinköpt 39mm. Måste erkänna att jag är väldigt nöjd med klockan. Dessutom helt ny till "curved" gummiband men älskar looken. Någon i tråden som har bilder på Steinharts 39mm mother of pearl modeller? Blå, grön eller rosa? Stod mellan någon av dem och denna när jag skulle köpa examenspresent åt mig själv och är lite nyfiken på om man gjorde rätt val.....

Stabil tråd för övrigt. Hoppas man får lite fart på den då många av er bilder va riktigt snygga. Hoppas på fler :D
Riktigt snygg 😀

Om nån är sugen på lite tillbehör till sin Steiny har jag den här annonsen ute nu:

Säg till om intresse finns! /Svenne

Jösses vad snygg

Någon i tråden som har provat att ta bort cyclopen på sin steinhart? Tycker personligen att den är väldigt oimponerande (till skillnad från resten av kvaliten man får i en Steinhart) så har eventuellt tänkt ta bort den. Har kollat lite på youtube men tänkte kolla om nån här har provat på just en Steinhart som kan dela med sig?

Ta hand om er!

Hur känns det? Jag tycker personligen det är litet, men man vänjer sig. Finns ju inga rätt och fel, bara egna känslor och vad man är bekväm med
Jag gillar den skarpt och har både oyster och jubileelänk, endast testat den på jubileelänken. Men även om jag gillar den, är känslan att den är 1-3mm för liten ständigt närvarande, och kanske bättre att sälja den och köpa en Seiko Turtle som jag "vet" sitter bra istället.. Tills dess ska jag utvärdera lite till

• Like
Reactions: Jox
Fick idag hem min första Steinhart. Finishen är i toppklass och färgerna är helt underbara på denna modell. Jag valde en 39mm storlek trots att jag gillar 42mm bättre. Detta p.g.a. de platta skänklarna som Steinhart är kända och kritiserade av många för. Det funkar bra på min 17cm handled och jag funderar på om ca 3mm längre avstånd, som 42mm storleken har mellan skänklarna, också skulle fungera. Hursomhelst är jag mycket nöjd så långt.

20211005_174640.jpg

Jag gillar den skarpt och har både oyster och jubileelänk, endast testat den på jubileelänken. Men även om jag gillar den, är känslan att den är 1-3mm för liten ständigt närvarande, och kanske bättre att sälja den och köpa en Seiko Turtle som jag "vet" sitter bra istället.. Tills dess ska jag utvärdera lite till
Hej,
Om du bestämmer dig för att sälja den så skicka gärna ett pm:)
Mvh

Tillbaka
Topp