• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Steinhart-tråden

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag tycker om båda klockorna. Bra med Steinhart att man inte behöver vara lika rädd om klockan. Rolex är 40mm och Steinhart är 42mm.
Armbandet är är större på Steinhart. Uppfattar Rolexen som ett tyngre huvud, kanske för armbandet är smalare. Har haft Rolexen sedan -94 och en Steinhart i ca: 2år. Rolex är fortfarande favoriten. Men det är roligt att ha flera klockor att byta med.
20190519_160655.jpg
20190519_160722.jpg
20190519_160613.jpg
20190519_160556.jpg
Fördelen med att ha flera klockor är just variationen. Fast dina tre ser typ likadana ut ;)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag behöver lite hjälp med mina två steinhart. På båda mina har bezeln sluta funka. På den ena, som jag har haft och badat med i saltvatten så har bezeln blivit trög, det kan jag själv förstå varför (om än konstigt). Men den andra, en GMT har fungerat felfritt i 6 månader, jag har inte utsatt den för något vatten, inte utsatt den för några slag eller motsvarande, men i dag så bara satte den sig. Den går att vrida på om jag tar i mycket, men absolut inte utan friktion. Känns som att den liksom fått ett konstant motstånd, som att O-ringen helt plötsligt lagt sig fel. Någon som har erfarenhet eller tipps?
Under bezel sitter ett par små stålkulor som är fjäderbelastade, det kan ha kommit smuts som sitter i vägen eller fjädern kan ha gått sönder. Det bästa är om du tar loss den och kollar.
 

frasse

Cartier
IMG_20190602_183502422_HDR.jpg
Vad gör man när man allergisk mot stålklockor och säljer sin steinhart pgr detta. Jo köper tillbaka den några månader efter påtryckningar (tjat) mot nya ägaren :)


Sätter bunt strap på allergi be gone. :cigar:

Nu redo att likt nathan drake eller indiana jones ut på äventyr.
 

frasse

Cartier
Ser bra ut. Var köper jag snygga bunt?
Måste säga att bundt är mkt bekvämare att bära än vad jag trodde och man blir inte varm eller svettig som jag trodde. Klockan sitter stabilt och åker inte runt nånting som det kan göra ibland specielt om det blir svettigt på länk eller även med armband då baksidan är metall.

Rekomderas sen ser det fränt ut.
 

frasse

Cartier
Ser bra ut. Var köper jag snygga bunt?
Måste säga att bundt är mkt bekvämare att bära än vad jag trodde och man blir inte varm eller svettig som jag trodde. Klockan sitter stabilt och åker inte runt nånting som det kan göra ibland specielt om det blir svettigt på länk eller även med armband då baksidan är metall.

Rekomenderas sen ser det fränt ut.
 

Ingenting

Breitling
Har kollat runt och är riktigt sugen på en Steinhart
Är det någon här som har någon att sälja?
Vänligen skicka ett PM!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Underförstått hos AD och samma dag som man går in i butiken. I stål då. 130 sidor tråd om väntelistor talar för att det inte är supersimpelt.
Vill du köpa en sprillans hos AD får du vänta. Det betyder inte att det är svårt att få tag på en stålsub om du vill ha en.
Det kryllar av subs där ute.
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Tolkade "new" som i att modellen var ny, kanske fel av mig? Den är ju kanske lite väl lik en annan modell, men samtidigt så kommer man väl aldrig i sitt liv att få äga den andra. Är det någon som provat just denna "Explorer"-tolkningen?

Modellen har funnits i några år, och jag tror de gjort den i några olika utföranden, därför jag undrade vad som är nytt denna gången :)
 
Topp