Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det är prima kvalitet för pengen inget snack om saken. Klart märkesfanatiker blir kanske sura men Vem bryr sigSlänger in ett par bilder på min gmt Coke för dom som gillar det. Övriga kanske kan titta bort ett tag så det inte blir något tjafs om homage eller kopior nåt mer. Väl medveten om vad den liknar men oavsett det så är den riktigt bra för pengen den kostar.![]()
![]()
If you are looking at the original one from Steinhart, just send them a e-mail and ask. It looks like this will fit https://www.steinhartwatches.de/en/...freihig-fuer-ocean-39-inkl-bandanstoesse.htmlI've been looking at steinhart for awhile now, but a question remains unanswered; say one we're to perhaps buy an ocean one GMT (the 39mm one), and want to install the 20mm jubilee bracelet.
Is it possible? Or am I wishing for too much?
Den är jag riktigt sugen påSlänger in ett par bilder på min gmt Coke för dom som gillar det. Övriga kanske kan titta bort ett tag så det inte blir något tjafs om homage eller kopior nåt mer. Väl medveten om vad den liknar men oavsett det så är den riktigt bra för pengen den kostar.![]()
![]()
Har tyvärr inte min kvar, vilket jag ångrar.Den är jag riktigt sugen på![]()
Har förstått det efter lite påläsningHar tyvärr inte min kvar, vilket jag ångrar.
Fantastisk finish och mycket klocka i förhållande till vad den kostar. Bara köp.
Snyggt,den har jag vart sugen på länge,klockan alltså
Satte först kaffet i halsen då jag trodde att du postat i Rolex GMT-tråden. Tänkte kort att snart inträffar den stora skitstormen.
Tack själv. En kanonklocka som jag saknar emellanåt
Rolex vs Steinhart![]()
![]()
Jag har också ungefär 17,5 och har haft en 42:a som passade utmärkt. En av mina söner har en 39:a som även den sitter fint. Det blir ju lite mer "vintage" känsla med den mindre kanske man kan säga. Ingen av dom är felHar tittat på en ocean one ett tag nu men kan inte bestämma mig för 39mm eller 42mm. Min handled mäter 17,5 cm eller 7 inch.
Idag har jag en Orient Ray 2 som mäter 41,5mm och tycker den är ganska lagom på min handled. Är rädd för att 39an ska kännas för liten och att 42an ska kännas för stor.
Vad hade du köpt?
Nope vi kör gran canaria , bahia felizLanzarote?![]()
Nope vi kör gran canaria , bahia feliz
de där känner man igen![]()
Standardglas och klinker på öarna![]()
Väntar denna på posten i veckan, ser riktigt fint ut!Slänger in ett par bilder på min gmt Coke för dom som gillar det. Övriga kanske kan titta bort ett tag så det inte blir något tjafs om homage eller kopior nåt mer. Väl medveten om vad den liknar men oavsett det så är den riktigt bra för pengen den kostar.![]()
![]()
Du som nu har bägge, vad upplever du för skillnad mellan de båda?Idag är det mer Rolex när man är ledig![]()
Jag tycker om båda klockorna. Bra med Steinhart att man inte behöver vara lika rädd om klockan. Rolex är 40mm och Steinhart är 42mm.Du som nu har bägge, vad upplever du för skillnad mellan de båda?