• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Steinhart-tråden

Slänger in ett par bilder på min gmt Coke för dom som gillar det. Övriga kanske kan titta bort ett tag så det inte blir något tjafs om homage eller kopior nåt mer. Väl medveten om vad den liknar men oavsett det så är den riktigt bra för pengen den kostar.
PSX_20180816_135043.jpg
PSX_20180814_132512.jpg

Slänger in ett par bilder på min gmt Coke för dom som gillar det. Övriga kanske kan titta bort ett tag så det inte blir något tjafs om homage eller kopior nåt mer. Väl medveten om vad den liknar men oavsett det så är den riktigt bra för pengen den kostar.
PSX_20180816_135043.jpg
PSX_20180814_132512.jpg
Ja det är prima kvalitet för pengen inget snack om saken. Klart märkesfanatiker blir kanske sura men Vem bryr sig

I've been looking at steinhart for awhile now, but a question remains unanswered; say one we're to perhaps buy an ocean one GMT (the 39mm one), and want to install the 20mm jubilee bracelet.

Is it possible? Or am I wishing for too much?

PSX_20180816_135043.jpg
PSX_20180814_132512.jpg
Den är jag riktigt sugen på :rolleyes:

Är väldigt nöjd med min Ocean One GMT. Håller sig stabilt på +4s per dygn, tål stryk och är precis lagom på handleden. Enda nackdelen skulle väl vara att gmt-visaren går en minut för snabbt, men det felet verkar både vara vanligt och lätt fixat om jag bara orkar gå till en urmakare. Är sugen på att utöka med en vintage modell till sommaren, men det finns ju så mycket annat fint också :)

Vad tycker ni om den här modden? En blå Ocean One fast med bezeln från Titanium 500. Det postades en liknande mockup i Baseltråden som alla verkade hata men jag tycker faktiskt att den blå tavlan gör sig riktigt bra med svart bezel/insert.

Bilder skamlöst stulna från WUS.

20190321_013518.jpg
20190321_013531.jpg
20190321_013542.jpg

Har tittat på en ocean one ett tag nu men kan inte bestämma mig för 39mm eller 42mm. Min handled mäter 17,5 cm eller 7 inch.
Idag har jag en Orient Ray 2 som mäter 41,5mm och tycker den är ganska lagom på min handled. Är rädd för att 39an ska kännas för liten och att 42an ska kännas för stor.
Vad hade du köpt?

Har tittat på en ocean one ett tag nu men kan inte bestämma mig för 39mm eller 42mm. Min handled mäter 17,5 cm eller 7 inch.
Idag har jag en Orient Ray 2 som mäter 41,5mm och tycker den är ganska lagom på min handled. Är rädd för att 39an ska kännas för liten och att 42an ska kännas för stor.
Vad hade du köpt?
Jag har också ungefär 17,5 och har haft en 42:a som passade utmärkt. En av mina söner har en 39:a som även den sitter fint. Det blir ju lite mer "vintage" känsla med den mindre kanske man kan säga. Ingen av dom är fel :)

Jag behöver lite hjälp med mina två steinhart. På båda mina har bezeln sluta funka. På den ena, som jag har haft och badat med i saltvatten så har bezeln blivit trög, det kan jag själv förstå varför (om än konstigt). Men den andra, en GMT har fungerat felfritt i 6 månader, jag har inte utsatt den för något vatten, inte utsatt den för några slag eller motsvarande, men i dag så bara satte den sig. Den går att vrida på om jag tar i mycket, men absolut inte utan friktion. Känns som att den liksom fått ett konstant motstånd, som att O-ringen helt plötsligt lagt sig fel. Någon som har erfarenhet eller tipps?

Du som nu har bägge, vad upplever du för skillnad mellan de båda?
Jag tycker om båda klockorna. Bra med Steinhart att man inte behöver vara lika rädd om klockan. Rolex är 40mm och Steinhart är 42mm.
Armbandet är är större på Steinhart. Uppfattar Rolexen som ett tyngre huvud, kanske för armbandet är smalare. Har haft Rolexen sedan -94 och en Steinhart i ca: 2år. Rolex är fortfarande favoriten. Men det är roligt att ha flera klockor att byta med.
20190519_160655.jpg
20190519_160722.jpg
20190519_160613.jpg
20190519_160556.jpg

Tillbaka
Topp