Om jag förstår det hela rätt så är de två rapporterna i mitten före och efter, dvs hur gick den vid mottagandet 22/12 och hur går den efter service 11/1. Om det stämmer så går den faktiskt mycket bättre nu, även om ditt användningsmönster gör att den avviker mer från +/-0.Är dessa värden acceptabla?
Jag fick precis tillbaka min Omega Seamaster Diver 300 (2019 årsmodell) efter att ha haft hos The Swatch Group i Stockholm. Jag lämnade in den där efter en mindre olyckshändelse med klockan. Dom gjorde en komplett service med vad allt det innebär. Dom bifogade kvitton på avvikelsen, men med tanke på att avvikelsen var 1-2 sek + per månad (!) innan så tycker jag att dessa resultat inte verkar vara något vidare. Jag är dock medveten om att de nuvarande resultaten ligger inom Master Chronometer certifieringen.
Vad tycker ni? Borde man inte lyckats kalibrera den bättre? Eller är det acceptabelt?![]()
Testa om du kan hitta ett läge att vila den på nattetid som kompenserar för avdrift vid användning.