• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 336 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 309 47.9%

  • Totala väljare
    645
Äntligen ägare av senaste generationens at :)

IMG_5219.jpg
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Någon som har en svart Omega Seamaster SMPC i fint skick (den första keramiska, utan vågor på tavlan) till salu? Gärna så ny som möjligt (typ 2016 och framåt). 🤩
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tack!
Så 9600kr + eventuella delar? Finns lista på delar också?
Priset är väl inkl dom delar som alltid skall bytas vid service? Men kolla runt, det där är Omegas rekommenderade priser och inget tvång att följa dessa för certifierade urmakare. Har ett exempel på service i hyfsat närtid (sent 2022) av en SMPc, kostade 7500:- hos Ahléns i Örebro och kan visa dom delar som byttes. Ser packningar, klickfjäder, krona, kronhals, heliumventil samt vad jag tror är ett par hjul till rotorn.
IMG_3092.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Priset är väl inkl dom delar som alltid skall bytas vid service? Men kolla runt, det där är Omegas rekommenderade priser och inget tvång att följa dessa för certifierade urmakare. Har ett exempel på service i hyfsat närtid (sent 2022) av en SMPc, kostade 7500:- hos Ahléns i Örebro och kan visa dom delar som byttes. Ser packningar, klickfjäder, krona, kronhals, heliumventil samt vad jag tror är ett par hjul till rotorn.
IMG_3092.jpeg
Det är väl skillnad på priset beroende på verk, eller? Tänker urverket på SMPc:n är ganska likt ETA 2824..
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Det är väl skillnad på priset beroende på verk, eller? Tänker urverket på SMPc:n är ganska likt ETA 2824..
2500 är modifierat ETA 2892-A2. Förstår att man gärna vill tro att 8500 kostar mer än 2500 att serva men jag tror faktiskt inte det, arbetet är ju den stora kostnaden och det är ju liksom samma. Komplikationer plussar ju på förstås, kronograf, GMT, annual calendar...
 

totte757

Breitling
Hej!

Ett tag sedan jag var inne. Förra inlägget blev raderat för att jag inte la det i ”omegatråden”. Har en speedy 3570.5000 som jag vill piffa upp lite. Sett det finns en velcro nasa strap som ser trevlig ut, men som kanske är lite väl skrikig. Men har också sett att det finns kopior på amazon. Någon som vet hur stor skillnaden är?

om jag ska köpa något orginal har någon tips på vart man ska beställa, så det verkligen blir original? Posta gärna länk😊 tack på förhand
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Kom på att jag också kan vara med och leka i den här tråden nu! Jag har en stark förkärlek för tooliga och diskreta klockor, så just Railmaster är en modell jag funderat på fram och tillbaka i flera år. I Omegas digra utbud är det den som lockat mig mest, så jag tänkte att jag får passa på att hämta ut en sådan innan de försvinner helt från hyllorna.

1000006106.jpg
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Har min SMPc inne på service sen maj förra året, varje gång jag ringer lokala urmakaren för att stämma av läget så är det alltid samma svar "strular, är inte riktigt nöjd med den".

Dem ovan nämda service priserna hos Omega hade jag lätt kunnat betala det dubbla nu, bara för att få hem klockan efter rimlig tid.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Har min SMPc inne på service sen maj förra året, varje gång jag ringer lokala urmakaren för att stämma av läget så är det alltid samma svar "strular, är inte riktigt nöjd med den".

Dem ovan nämda service priserna hos Omega hade jag lätt kunnat betala det dubbla nu, bara för att få hem klockan efter rimlig tid.
Låter helt orimligt att vänta mer än ett halvår för en service. Hade aldrig accepterat det:confused:
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Låter helt orimligt att vänta mer än ett halvår för en service. Hade aldrig accepterat det:confused:
Ringde igår, tror inte ens att han jobbar med klockan. Handlar om en brygga som skulle bytas ut, han hade beställt och fått hem delen redan förra sommaren.
Förstår dig, känner samma sak men nu sitter man redan i skiten.
 

Chronk

Breitling
2-Faktor
Tjena, någon som har några bra tips på vart man kan få tag i länkbitar förutom från återförsäljare? Söker specifikt omega Aqua terra 30mm med det mer ”kantiga bandet”. Har sökt på nätet men dåligt utbud och det jag hittat än enstaka länkar som blir dyrt med frakt och import.
 

Arsius11

Cartier
2-Faktor
Ringde igår, tror inte ens att han jobbar med klockan. Handlar om en brygga som skulle bytas ut, han hade beställt och fått hem delen redan förra sommaren.
Förstår dig, känner samma sak men nu sitter man redan i skiten.
Förlåt för min eventuella miss och okunskap, men kanske något för Hiss/Diss-tråden i så fall? Är väldigt orimligt kan jag tycka med den servicen.
 

dcc83

Breitling
Prutmån?
Ska snart göra slag i saken och köpa mig en ny Omega Speedmaster Moonwatch. När jag köpte min Aqua Terra för 10 år sedan var det fullt möjligt att få ett annat pris än det som står på skylten. Hur är det nu för tiden? Någon skillnad om man köper av NK i Stockholm eller i Omega-butiken på Biblioteksgatan?
 

Zelot

Omega
Simmade förbi omega och fastnade för en Speedmaster 38. Någon som vet vad ”hålet” på sidan är till för?
 

Bilagor

  • IMG_1701.jpeg
    IMG_1701.jpeg
    77.7 KB · Visningar: 11
  • IMG_1699.jpeg
    IMG_1699.jpeg
    272.1 KB · Visningar: 10
Topp