• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 328 51.8%
  • Hesalit

    Röster: 305 48.2%

  • Totala väljare
    633

Bozz

Panerai
2-Faktor
Länge sedan sist men idag har den suttit på armen hela dagen.
659CEC78-EACA-49C8-9694-6D06C37B5984.jpeg
 
Har inte kollat med min lokala men de hade inte den i Göteborg, en kompis kollade hos en AD i USA och de lyckades inte skaka fram en på 2v .. jag har inte bråttom egentligen, skulle vilja ha en i grönt med guld egentligen
 

JBL

Omega
2-Faktor
Har inte kollat med min lokala men de hade inte den i Göteborg, en kompis kollade hos en AD i USA och de lyckades inte skaka fram en på 2v .. jag har inte bråttom egentligen, skulle vilja ha en i grönt med guld egentligen
Ok! Guld och grönt låter som en trevlig kombo 🤑 Speedyn i grönt och guld är inte fel heller.
 

JBL

Omega
2-Faktor
Har boken Moonwatch Only och är riktigt nöjd med den. Är det någon som känner till om det finns en liknande för Seamasters, dvs en bok dedikerad olika Seamaster referenser genom tiden? Har sökt utan större framgång... tänkte om någon här kan tipsa.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Har boken Moonwatch Only och är riktigt nöjd med den. Är det någon som känner till om det finns en liknande för Seamasters, dvs en bok dedikerad olika Seamaster referenser genom tiden? Har sökt utan större framgång... tänkte om någon här kan tipsa.
Finns ”From Seamaster to Seamaster”

Vet inte så mycket om den dvs hur lik den är Moonwatch only men du kan läsa mer här:
 
  • Like
Reactions: JBL

JBL

Omega
2-Faktor
Finns ”From Seamaster to Seamaster”

Vet inte så mycket om den dvs hur lik den är Moonwatch only men du kan läsa mer här:
Tack! Har kikat lite på den, verkar vara lite svårt att få tag i bara. Ska göra ett lite mer seriöst försök :)
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Har kikat lite på den, verkar vara lite svårt att få tag i bara. Ska göra ett lite mer seriöst försök :)
För ett år sedan fanns den inne i NKs klockhörna, till försäljning vad jag minns. Har dock för mig att den var rätt dyr, typ ett lax? Men jag kanske pratar i nattmössan nu... 😄
 
  • Like
Reactions: JBL

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Har haft denna på armen sen i tisdags - dygnet runt. Funkar förvånansvärt bra. Hade den varit 3 millimeter tunnare och 50 gram lättare hade jag kanske inte ens haft nån annan klocka.. men det är ju lätt att säga eftersom det inte existerar en sådan PO. :)
FFEAABA1-CE50-49BB-866F-0EC7622D2E4D.jpeg
 

Man

Rolex
Har haft denna på armen sen i tisdags - dygnet runt. Funkar förvånansvärt bra. Hade den varit 3 millimeter tunnare och 50 gram lättare hade jag kanske inte ens haft nån annan klocka.. men det är ju lätt att säga eftersom det inte existerar en sådan PO. :)
FFEAABA1-CE50-49BB-866F-0EC7622D2E4D.jpeg
Kanonfin!! Tänk vad jag velade länge mellan en sån där och den blå. Det blev den blå till slut i mitt fall. Tyckte även den där du har såg grym ut på det där svart-orangea gummit! Till den blå finns tydligen inte motsvarande typ av original-gummi. När jag frågade om priset på det de hade som låg närmast, dvs kombinerat läder/gummi, fick jag lite av en chock. 8300kr. Även om det har ett viklåsspänne (som även det svart-orangea har), så kändes det som huggormspris. Blev annat fabrikat för ca 150kr istället..
 
Topp