• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 336 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 308 47.8%

  • Totala väljare
    644

mattias_o

Omega
20221128_212518.jpg
Köpte min första Omega idag!🥳🥳
Inte sett grå urtavla förut. Mycket snygg!!!
Stort grattis!!!!!!
 

Samio2

Breitling
Står på väntelista för en Seamaster diver 300 grön, fick höra av ADn att de inte har fått in en enda sen Omega kom ut med nyheten. Är någon annan på forumet i väntelistan eller har någon hört något annat gällande tillgänglighet för den här klockan?
Någon som har fått tilldelning?
Får väldigt Rolex väntelista vibbar av detta....



yesilin-en-guzel-tonu-omega-seamaster-diver-300m-green-video-kapak.jpg
 

mattias_o

Omega
Står på väntelista för en Seamaster diver 300 grön, fick höra av ADn att de inte har fått in en enda sen Omega kom ut med nyheten. Är någon annan på forumet i väntelistan eller har någon hört något annat gällande tillgänglighet för den här klockan?
Någon som har fått tilldelning?
Får väldigt Rolex väntelista vibbar av detta....



yesilin-en-guzel-tonu-omega-seamaster-diver-300m-green-video-kapak.jpg
Snygg!!
 

Bjornens

Omega
Står på väntelista för en Seamaster diver 300 grön, fick höra av ADn att de inte har fått in en enda sen Omega kom ut med nyheten. Är någon annan på forumet i väntelistan eller har någon hört något annat gällande tillgänglighet för den här klockan?
Någon som har fått tilldelning?
Får väldigt Rolex väntelista vibbar av detta....



yesilin-en-guzel-tonu-omega-seamaster-diver-300m-green-video-kapak.jpg
Fanns att köpa på NK när jag var där senast. Provade den och imponerandes av den snygga mörkgröna färgen de fått till, och som inte gör sig rättvis på bild.
 

Albinthuresson

Breitling
Min drömklocka var från början Speedmastern men med många år och massa olika seikos och liknande förstod jag att det är en dykare som passar mig bäst.

Men de är klart, en Speedy måste man ju ha någon gång!
Jag var var ganska insnöad på en speedmaster men tillslut blev det en Tag Heuer som första riktiga klocka. Nästa skall bli en Omega tänker jag
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Står på väntelista för en Seamaster diver 300 grön, fick höra av ADn att de inte har fått in en enda sen Omega kom ut med nyheten. Är någon annan på forumet i väntelistan eller har någon hört något annat gällande tillgänglighet för den här klockan?
Någon som har fått tilldelning?
Får väldigt Rolex väntelista vibbar av detta....



yesilin-en-guzel-tonu-omega-seamaster-diver-300m-green-video-kapak.jpg
ligger väl en till salu typ ouppackad här också :)
 

Zagato

Breitling
Första inlägget här. Efter många års funderande (och budande på Kaplans) var tanken att äntligen göra slag i saken och köpa en Speedmaster. Lokala handlaren hade ingen inne när jag kom dit, men däremot en Aqua Terra med grön tavla som satt som en smäck och dessutom med en bra rabatt. Så det blev en sån istället. Välplanerat men ändå spontant köp :)

Hur som helst fantastiskt nöjd med klockan!
Och stort tack för ett mycket trevligt forum.
F453216F-DC81-43ED-A748-9DB8BB8F9EF5.jpeg
 

Tobbeap

Omega
2-Faktor
Har en Seamaster 300m från 2019 som jag upplever har lite dålig gångreserv. Tog av klockan cirka 21 iförrgår och den slutade ticka 17:50 igår. Har windat klockan för fullt utan något resultat.
Någon som har något tips? Är det dags för en sväng till AD?
 
Senast ändrad:

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har en Seamaster 300m från 2019 som jag upplever har lite dålig gångreserv. Tog av klockan cirka 21 iförrgår och den slutade ticka 17:50 igår. Har windat klockan för fullt utan något resultat.
Någon som har något tips? Är det dags för en sväng till AD?
Låter onekligen så, men testa att dra den manuellt så den verkligen är helt uppdragen först.
Jag har haft klockor som stannat under natten när jag bilat i Europa för att den inte dragits upp nog mycket, så säkerställ att den är helt uppdragen och gör en ny mätning.
Tråkigt att lämna ifrån sig klockan nån vecka för att få tillbaka den testad felfri.
 

Tobbeap

Omega
2-Faktor
Låter onekligen så, men testa att dra den manuellt så den verkligen är helt uppdragen först.
Jag har haft klockor som stannat under natten när jag bilat i Europa för att den inte dragits upp nog mycket, så säkerställ att den är helt uppdragen och gör en ny mätning.
Tråkigt att lämna ifrån sig klockan nån vecka för att få tillbaka den testad felfri.
Håller med, men om det fortfarande inte funkar efter jag vridit upp den manuellt en extra gång så måste det bli en sväng till AD. Ska ju inte behöva ha på mig Omegan varje dag (även fast jag gärna hade haft det) då andra klockor ska få luftas lite också.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Håller med, men om det fortfarande inte funkar efter jag vridit upp den manuellt en extra gång så måste det bli en sväng till AD. Ska ju inte behöva ha på mig Omegan varje dag (även fast jag gärna hade haft det) då andra klockor ska få luftas lite också.
Från din beskrivning är den inte frisk. Gjorde en gång en test på en 2019 SMP med 8800, att reda ut om den nådde fullt uppdrag under en arbetsdag med skrivbordsarbete. Skakade igång den på morgonen helt utan manuellt uppdrag, åkte till jobbet, lade undan den när jag kom hem vid kanske 18-tiden. Tickade därefter på fint och höll tiden i över 60 timmar.
 

Tobbeap

Omega
2-Faktor
Från din beskrivning är den inte frisk. Gjorde en gång en test på en 2019 SMP med 8800, att reda ut om den nådde fullt uppdrag under en arbetsdag med skrivbordsarbete. Skakade igång den på morgonen helt utan manuellt uppdrag, åkte till jobbet, lade undan den när jag kom hem vid kanske 18-tiden. Tickade därefter på fint och höll tiden i över 60 timmar.
Den låter inte helt frisk heller. När den dras igång skramlar det från urverket. Svårt att förklara, men ett besök till AD är planerat idag iaf. Förhoppningsvis går det under garantin.
 
Topp