Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bisarr prissättning. Det är dessutom bara 9K guld i Omegas Bronze Gold.
9K? Ok. Det gjør det ikke bedre.Bisarr prissättning. Det är dessutom bara 9K guld i Omegas Bronze Gold.
Måste ändå säga att den är snygg! På gummi påminner den en del om YM i Everose tycker jag och det är inte en dålig sak.9K? Ok. Det gjør det ikke bedre.
Gitt at denne modellen ikke har datofunksjon, ikke har keramisk insert ei heller urskive i keramikk, gjør jo at value proposition blir enda dårligere, sammenlignet med de forutgående modellene av Seamster. Omega has lost the plot her.
Skal man ha en Seamaster, må jo de tidligere og moderne utgavene av modellen være VFM.
Eller kanske en Peter Blake?![]()
Omegor genom åren. En AT skulle jag absolut kunna tänka mig igen någon gång. Kronografer är nog inte min grej riktigt och PO:n som jag förvisso älskade var lite väl tung. Dock skulle en 42mm planet ocean av den tidigare referensen mer 2500-verket va kul att testa![]()
Ja men kanske. Ballaste seamastern av äldre referenser helt klart!Eller kanske en Peter Blake?![]()
Inga dåliga val!![]()
Omegor genom åren. En AT skulle jag absolut kunna tänka mig igen någon gång. Kronografer är nog inte min grej riktigt och PO:n som jag förvisso älskade var lite väl tung. Dock skulle en 42mm planet ocean av den tidigare referensen mer 2500-verket va kul att testa![]()
Grym klocka som jag funderat på många gånger men den är tyvärr för stor på mig.Mitt senaste förvärv!
Kanske den bästa worldtimern på marknaden. Den lasergraverade vyn över nordpolen är fantastisk och ger en bra överblick och förståelse om vad klockan är runt om i världen.
På gränsen till för stor, dock. Jag har bifogat två närbilder och en genom en spegel och man ser tydligt skillnaden när man kommer längre i från. Vad tycker ni?
Ett riktigt monster, garanterat den snyggaste Omeganklockan iaf!Mitt senaste förvärv!
Kanske den bästa worldtimern på marknaden. Den lasergraverade vyn över nordpolen är fantastisk och ger en bra överblick och förståelse om vad klockan är runt om i världen.
På gränsen till för stor, dock. Jag har bifogat två närbilder och en genom en spegel och man ser tydligt skillnaden när man kommer längre i från. Vad tycker ni?
Jag förmodar att det är vidvinkeloptiken hos kameran som förvränger klockans storlek i närbilder. Den ser nog inte så stor ut i verkligheten på nära håll.I spegelbilden tycker jag du kommer undan med det medans det ser på gränsen till för stort ut på närbilderna.
Tack, ja den är i största laget på närbilderna, men jag ska prova ett tag och känna.Grym klocka som jag funderat på många gånger men den är tyvärr för stor på mig.
I spegelbilden tycker jag du kommer undan med det medans det ser på gränsen till för stort ut på närbilderna.
Nej, det är avståndet. Närbilderna är på max halva avståndet från ögat - skulle man knäppa tillräckligt nära försvinner handleden bakom. I verkligheten (framför allt för andra) ser den nog mer ut som på bilden genom spegeln och den är väl acceptabel.Jag förmodar att det är vidvinkeloptiken hos kameran som förvränger klockans storlek i närbilder. Den ser nog inte så stor ut i verkligheten på nära håll.
Det är precis det jag menar. Kameran har vidvinkeloptik, så du måste hålla den nära motivet. Om din kamera har ett tele-läge kan du testa om det ger mindre förvrängning.Nej, det är avståndet. Närbilderna är på max halva avståndet från ögat - skulle man knäppa tillräckligt nära försvinner handleden bakom. I verkligheten (framför allt för andra) ser den nog mer ut som på bilden genom spegeln och den är väl acceptabel.
Ok. Jag ska kolla om det går att ställa om nåt i kameran, det går väl mycket på automatik annars. Tack.Det är precis det jag menar. Kameran har vidvinkeloptik, så du måste hålla den nära motivet. Om din kamera har ett tele-läge kan du testa om det ger mindre förvrängning.
Om det är en mobilkamera går det väl att zooma in med fingrarna på skärmen i kamera-appen och sedan flytta kameran längre från motivet.Ok. Jag ska kolla om det går att ställa om nåt i kameran, det går väl mycket på automatik annars. Tack.
Den där är riktigt fin! Om den bara varit ett par mm mindre. Jag har en AT GMT som också är 43mm och de är inte små. Worldtimerns tavla gör dock att den visuellt ser mindre ut än min GMT.Mitt senaste förvärv!
Jo, lite mindre hade nog inte skadat. Jag vet inte om din ser större ut. Kanske. Min Speedmaster månfas 44,25x50,0 mm. tycker jag ser mindre ut än WTn, men det beror nog på att urtavlan är mindre.Den där är riktigt fin! Om den bara varit ett par mm mindre. Jag har en AT GMT som också är 43mm och de är inte små. Worldtimerns tavla gör dock att den visuellt ser mindre ut än min GMT.
![]()
På GMTn blir det rätt mycket tom, svart, urtavla. IOFS med lite siffror. Men där tycker jag WTn blir "mindre" med en mer intressant urtavla...Jo, lite mindre hade nog inte skadat. Jag vet inte om din ser större ut. Kanske. Min Speedmaster månfas 44,25x50,0 mm. tycker jag ser mindre ut än WTn, men det beror nog på att urtavlan är mindre.
Grattis till en grym klocka ! För stor? Äh, Tim Mosso tycker den bärs bra på 16cm och rekommenderar den från 15cm och uppåt...Mitt senaste förvärv!
Att zooma med fingrarna ändrar oftast bara hur bilden cropas och inte brännvidd på objektivet.Om det är en mobilkamera går det väl att zooma in med fingrarna på skärmen i kamera-appen och sedan flytta kameran längre från motivet.
Ja, sånt kan ju påverka.På GMTn blir det rätt mycket tom, svart, urtavla. IOFS med lite siffror. Men där tycker jag WTn blir "mindre" med en mer intressant urtavla...
Men AT 43mm är en rejäl klocka helt klart. Har kört min på band (canvas, läder, etc) och då tycker jag den bärs mindre.
Det där har jag aldrig förstått. Jag säger inte att alla har fel och jag har rätt, för det är en väldigt vanlig uppfattning, men det är verkligen inte min upplevelse. Snarare tycker jag att en länk hjälper till att balansera upp en större klocka på längden, så att bredden ser mer proportionerlig ut på handleden. Jag har försökt men aldrig lyckats få en klocka på länk att se mindre ut genom att sätta på ett armband i gummi/läder/textil. Är jag ensam?Jag har hört andra rekommendera gummi istf länk för att den ska bäras mindre.
Tack så mycket!Grattis till en grym klocka ! För stor? Äh, Tim Mosso tycker den bärs bra på 16cm och rekommenderar den från 15cm och uppåt...