• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Loake Badminton 7,5G. Väldigt fint skick. Observera att jag satt in tunna hälkappor, men som jag inte tycker påverkar storleksmässigt.
Kommer i dust bags. Skickar med Schenker. Ingen retur. Pris: 1600 kr.
Märket frampå vänster sko är inget permanent utan går att få bort med skokräm och puts. Uppkommit efter senaste genomgång.
DSC_0341.jpg

--
Vit button down skjorta från Gants Yale-serie. Storlek: medium. Passform: fitted.
Bilden är föga förvånande snodd. Kan ta bild på skjortan vid intresse, men den är i fint skick. Pris: 350 kr med frakt.
Yale-Coop-Gant-oxfords.jpg

Ganska väldigt OT, men jag har en landsvägscykel till salu.
En Specialized Tarmac Sport från 2014 i storlek 54cm (är 184cm och cyklar utan problem på den, även om Specialized rekommenderar längder mellan 168 och 178) med Shimano 105 är det som gäller :)
Slänger upp en bild från nätet på hur den ser ut och fixar bilder på min ifall någon är intresserad.

Utöver original spec så sitter ett nytt par hjul på cykeln nu, men båda följer med såklart. Även ett par SPD-SL-pedaler följer med :)
Har även ett styre från BBB i kolfiber som kan hänga med vid köp.
Hjulen i fråga är dessa:
http://www.prime-cycling.se/products/novatec-jetfly-clincher

specialized-tarmac-sport-2013-road-bike-EV175522-9999-1.jpg

Brakes: Tektro Axis DC 1.0
Cassette: Shimano Tiagra 10-speed (bytt)
Chain: KMC X10 CP (bytt)
Cranks: FSA Gossamer BB30 52/36
Fork: monocoque FACT carbon fork with tapered steerer tube
Frame Material: FACT IS 8r carbon frame with tapered head tube and elliptical seatstays
Front Derailleur: Shimano 105
Handlebar: Specialized Comp shallow drop bar, 6061 alloy
Rear Derailleur: Shimano 105
Rims: DT Axis 2.0 (bytt)
Saddle: Specialized Toupé
Shifters: Shimano 105
Stem: Specialized elite-Set
Weight (kg): 8.81 (min väger nu 8.0kg)

Tänkte mig 15.000kr för den :)

Edit: Även kassett, kedja och styrlinda är bytt

Säljer ett par jeans från Dondup köpta på Zgander i Helsingborg för ett halvår sedan ungefär. Säljer då de inte används och är tänkte att finansiera ett par andra jeans:p Storleken är 32, modellen heter Ramones. Använda ett fåtal gånger och ej tvättade. Nypris var runt 2500-3000 så sätter därför priset till 1250kr exkl. frakt. Referenser finnes: https://klocksnack.se/threads/bikinigubben.42346/
IMG_9075.JPG

IMG_9076.JPG
Bumpar dessa till 1100kr exkl. frakt.

2 st Ralph Lauren tröjor, en orange och en röd. För stora för mig och inte använda många gånger.

Finns i GBG, men kan skickas på köparens bekostnad.
Storlek: L
400 kr/st

Orange SÅLD.

9gEy771.jpg

2 st oanvända pikéer, en rosa från Henri Lloyd (strl M) och en vit från Fred Perry (strl L)

Finns i GBG, men kan skickas på köparens bekostnad.
250 kr/st

PDNj98l.jpg

Min älskade Sony Z3 compact kommer bli inaktiv nästa tisdag då jag fått en bra deal på samsung S7 via jobbet. så jag tänkte se om det finns intresse för telefonen här.
Telefonen är köpt typ 15 mars förra året, så inte ens ett år gammal. Alltid legat i min ficka, både i jobbet som Soldat och som lagerslav. bytt både skärm och baksida två eller tre gånger. Vart på service fyra. allt via AD (Delta tror jag). 3.5mm pluggen är lite trött, ett problem som är vanligt på sonys telefonen som jag förtstått det hela, men den fungerar. Ingår gör telefonen, lådan (om jag hittar den), svart gummiskal samt en sån där magnetladdare, så man slipper öppna upp luckorna för att ladda aset. Helst f2f i sthlm, men den går självklart att skicka på din bekostnad också=)
Tråd om telefonen i fråga finns här https://klocksnack.se/threads/ot-sonys-telefoner.42894/

Pris? Två rödingar? En bra whisky? fem kameler? Din grannes snygga syster? Jag är flexibel. Don't be a stranger!

Senast ändrad:
Bump! Öppen för bud på alla grejer, jag orkar inte med Blocket...
Fortsätter min städning av garderoben som går väldigt långsamt, haha.
Jacka Emporio Armani, känns som mocka typ men är lite osäker på material. Vågar inte säga exakt hur gammal den är men skulle tippa på 5 år, sparsamt använd. Dock har en knapp lossnat (har den kvar) och tråden har fransat sig på en av knapparna, se bild för båda. Annars är den i mycket bra skick. Nypris vill jag minnas var runt 9000. Storlek 54. Jag tänkte mig runt 500 + frakt.
2016-02-29 21.37.32.jpg

2016-02-29 21.37.43.jpg

2016-02-29 21.38.05.jpg

Här ovan är knappen som är loss och tråden som fransat sig. Lätt fixat hos skräddare eller för den händige.

Skärp Emporio Armani. Lite osäker på hur man mäter längden på skärp men från där spännet fäster till yttersta spetsen är det ca 108 cm. Använts en hel del men är fortfarande i bra skick. Nypris runt 1500-2000 kr, jag tänkte mig runt 300 + frakt.
2016-02-29 21.36.27.jpg

Ett par Emporio Armani skor i storlek 43. De har stått i garderoben i typ 4 år. Har använt dem 5-6 gånger totalt så de är i mycket bra skick.
300 kr + frakt så är de dina.
2016-02-29 21.39.48.jpg

PMa om fler bilder önskas. Vill bli av med grejerna så kom med bud så kan vi säkert komma överens.

Tack för annonsplatsen!

Slänger ut det här, just in case :)

Säljer mitt 12-32/3.5-5.6 objektiv till M4/3 då jag knappt använder och nu har jag införskaffat ett 12-35/2.8.

Tyvärr finns ingen kartong(bulk)
Inköpt 23:e feb 2015 ifrån Cyberphoto

Pris:1200kr
Bor i Bromma, stockholm. Inga problem att skicka (vi delar på frakten :))

IMG_20160304_104448.JPG
IMG_20160304_104501.JPG

Jackan finns i Övre Soppero men leverans inom Stockholmsområdet kan ordnas på 15 min med Lloyden! Kaffe ingår!

Vår bil som användes som övningskörningsbil för sambon till salu
Subaru Impreza - 97
Fem-dörrars bensinare, elhissar fram och bak. Nya sommardäck som gått 50 mil kanske ( obs ej på fälg )
Klocksnackpris 4000:- ( kan diskuteras )
Så lågt pris eftersom den ska besiktigas innan mars är slut och troligen pga ålder går den väl inte igenom och behöver lite vård.
Letar man efter en bil att övningsköra med eller köra fram och tillbaka till Ikea så funkar den väldigt bra. Pendling 3 km till jobb har också funkat fint under vinterhalvåret.

Vet ej om det är okej men länkar också till vår blocketannons.
http://www.blocket.se/malmo/Subaru_Impreza_2_0_GL_4w_65494373.htm?ca=23_11&w=1

DSC00508.JPG DSC00509.JPG DSC00510.JPG DSC00511.JPG

Loake Badminton 7,5G. Väldigt fint skick. Observera att jag satt in tunna hälkappor, men som jag inte tycker påverkar storleksmässigt.
Märket frampå vänster sko är inget permanent utan går att få bort med skokräm och puts. Uppkommit efter senaste genomgång.
DSC_0341.jpg

--
Vit button down skjorta från Gants Yale-serie. Storlek: medium. Passform: fitted.
Bilden är föga förvånande snodd. Kan ta bild på skjortan vid intresse, men den är i fint skick. Pris: 350 kr med frakt.
1350 kr för skorna.
Skjortan kvar. En sådan:
20151125054620110_fv_pimcore_352000_crmodel.jpg

GöteborgsVarvet startintyg säljes/bytes. Numera kan man ändra om namn så att man springer som sig själv. 850ish kr.
Byter mot stålars eller nåt kul i klockväg (typ vad som...)

DSC_0341.jpg

--

Skjortan såld!
--
Mer eller mindre ny ullkavaj från Tiger of Sweden med balanserade slag och slimmad passform. Storleken är 46. Ytterligare mått kan tas vid intresse. Näsduken som sitter i bröstfickan ingår ej.
Nypris ca 4.000 kr. Pris: 1200 kr.
DSC_0347.jpg
DSC_0348.jpg

Min älskade Sony Z3 compact kommer bli inaktiv nästa tisdag då jag fått en bra deal på samsung S7 via jobbet. så jag tänkte se om det finns intresse för telefonen här.
Telefonen är köpt typ 15 mars förra året, så inte ens ett år gammal. Alltid legat i min ficka, både i jobbet som Soldat och som lagerslav. bytt både skärm och baksida två eller tre gånger. Vart på service fyra. allt via AD (Delta tror jag). 3.5mm pluggen är lite trött, ett problem som är vanligt på sonys telefonen som jag förtstått det hela, men den fungerar. Ingår gör telefonen, lådan (om jag hittar den), svart gummiskal samt en sån där magnetladdare, så man slipper öppna upp luckorna för att ladda aset. Helst f2f i sthlm, men den går självklart att skicka på din bekostnad också=)
Tråd om telefonen i fråga finns här https://klocksnack.se/threads/ot-sonys-telefoner.42894/

Pris? Två rödingar? En bra whisky? fem kameler? Din grannes snygga syster? Jag är flexibel. Don't be a stranger!
Bumpelibump

Det visar sig att jag inte kommer att kunna springa Göteborgsvarvet i år och därför säljer jag nu mitt startbevis. Alla platser till årets lopp är slutsålda.

Ordinarie pris är 795:- men jag säljer min startplats för 500:-. Dock tillkommer en överlåtelseavgift på 250:- som köparen också betalar.

Det visar sig att jag inte kommer att kunna springa Göteborgsvarvet i år och därför säljer jag nu mitt startbevis. Alla platser till årets lopp är slutsålda.

Ordinarie pris är 795:- men jag säljer min startplats för 500:-. Dock tillkommer en överlåtelseavgift på 250:- som köparen också betalar.
Någon speciell startgrupp eller hur funkar det?

Köpes: Letar IPAD air eller annan IPAD med retina skärm, 16Gb wifi version funkar fint...skcka PM...ev byte nån klocka.. /Tack

image.jpeg

Brompton 3vxl i ok skick. Har några år på nacken men funkar bra.
Nya sulor som bara rullat några mil.
IMG_20150705_110229.jpg
4000kr skickas ej.
Grillen kan följa med som stöd men då blir priset högre.
om ni inte vet vad brompton är för cyklar så går det att vika ihop dom till
fickstorlek(nästan) och när man fäller ut den blir det en cykel som är helt ok att cykla på.
Nu är den såld..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp