Aa kragen gillar jag! Kavajen är 100% ullHyfsad krage
Vad är det för tyg i kavajen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aa kragen gillar jag! Kavajen är 100% ullHyfsad krage
Vad är det för tyg i kavajen?
Hämtade ut lite grejer hos skräddaren:
Klubba från Rose and Born som fått ärmarna nedlagda, skjorta från John Henric. Byxorna har jag stulit ur farsgubbens garderob, skräddasydda på typ 80talet, och utlagda lite i midjan, notera de triple pleats
All Blues armband?Inget arbete = lediga kläder
Overshirt: American Eagle
Pike: OJ
Byxor: C.O.F M1slim
Väska: second hand
Nej faktiskt inte. Har turen att ha en silversmed till pappa fick armbandet för några år sedanAll Blues armband?
Snyggt!Gårdagens
Stekigt med trippla pleatsBrooks Brothers/EThomas
Polo RL
Allen Edmonds
DBramante1928
Tar mig friheten att svara. East West från Brothers.Snyggt!
vad är det för märke på overshirten?
Fler = bättre har jag hört.Stekigt med trippla pleats
Mycket bra! Trevligt att för omväxlings skull se ett par byxor som inte har anorektisk fotvidd!På tal om att sno farsans kläder. Hittade dessa brallor i hans garderob häromdagen.
Såg det på instagram, tvärgrymma!På tal om att sno farsans kläder. Hittade dessa brallor i hans garderob häromdagen.
Som Skåning känner jag mig mycket motvillig till att benämna sånt här som STHLM-stuket.
Blugiallo
Blugiallo
Saman
Calzedonia
Edward Green
A.k.a. STHLM-stuket
Haha, som dalkarl håller jag med men man får rätta sig efter forumets överhuvudSom Skåning känner jag mig mycket motvillig till att benämna sånt här som STHLM-stuket.
Grymt snyggt, verkligen.
Mäktig kavaj. Snyggt!
Blugiallo
Blugiallo
Saman
Calzedonia
Edward Green
A.k.a. STHLM-stuket
Vad tycker du om blugiallo vs saman? Lika bra passform?
Blugiallo
Blugiallo
Saman
Calzedonia
Edward Green
A.k.a. STHLM-stuket
Blev riktigt nöjd med den! Tack!Mäktig kavaj. Snyggt!
Bra fråga! Jag skrev lite kort om det här: https://klocksnack.se/threads/kläderna-gör-mannen.14731/page-472#post-2760138Vad tycker du om blugiallo vs saman? Lika bra passform?
Snyggt.Påväg till skumpafrulle innan Valborgsfirande.
Rose and Born
No-name
H&M
Tack. Yes! De vita finns inte att köpa längre, men de finns i beige, grått och svart. Jag gick upp två storlekar när jag köpte dem.Snyggt.
HM-byxor med så hög midja? Skulle behöva något billigare par sommarbyxor, finns ju tillfällen när man vill vara uppklädd men barnen är med
Snyggt.
HM-byxor med så hög midja? Skulle behöva något billigare par sommarbyxor, finns ju tillfällen när man vill vara uppklädd men barnen är med
Tack, men dom såg inte så bra ut. Har ett par rena linnebyxor från bläck men dom är så jäkla tajta att jag knappt kan böja mig ner, samt att sidospännena åker upp hela tiden.Jag hittade ett par från mango..
https://shop.mango.com/se/herr/byxo...1&s=prendas_he.familia;131.pantalones131;Lino
Men kommer nog skicka tillbaka dom... duger väl egentligen fint för ändamålet och att man inte behöver vara rädd om dom men kändes inte som någon vidare kvalitet.
Tack, men dom såg inte så bra ut. Har ett par rena linnebyxor från bläck men dom är så jäkla tajta att jag knappt kan böja mig ner, samt att sidospännena åker upp hela tiden.
Snyggt.
Det är ju inget STHLM-stuk men ändå helt OK!
Aspesi
LBM
Eton
PT01
Church’s
A.k.a det trökiga Gbg-stuket
Kände att det var lika bra att lägga sig platt direkt. Är ändå inte i närheten av det åtråvärda STHLM-stuketDet är ju inget STHLM-stuk men ändå helt OK!