• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

Fabian

Patek
2-Faktor
Hämtade ut lite grejer hos skräddaren:
Klubba från Rose and Born som fått ärmarna nedlagda, skjorta från John Henric. Byxorna har jag stulit ur farsgubbens garderob, skräddasydda på typ 80talet, och utlagda lite i midjan, notera de triple pleats :D
DA9D6576-1B5B-4753-86E6-C1C9570A27AA.jpeg
1062A8CB-96BE-4F7B-9BC2-BDCBD720D2DD.jpeg

På tal om att sno farsans kläder. Hittade dessa brallor i hans garderob häromdagen.

C626722F-A33A-442B-A7BD-33D41265EDC5.jpeg
 
Mäktig kavaj. Snyggt!
Blev riktigt nöjd med den! Tack! :)
Vad tycker du om blugiallo vs saman? Lika bra passform?
Bra fråga! Jag skrev lite kort om det här: https://klocksnack.se/threads/kläderna-gör-mannen.14731/page-472#post-2760138
Ska jag tillägga något så är det väl att det tog något plagg innan vi verkligen hittade rätt med måtten hos Blugiallo medan Saman satt som handen i handsken i princip direkt, förvisso så kör de ju en avprovning först vilket alltid är önskvärt och gör en avsevärd skillnad. I mitt tycke är Saman svårslagna, så otroligt bekväma och rymliga plagg ”inifrån” samtidigt som de upplevs välsittande, klippt och skurna efter ens egna kroppslinjer ”utifrån”, där når inte Blugiallo upp i samma nivå men prisbilden är ju samtidigt en helt annan.
Jag är väldigt nöjd med båda tjänsterna utifrån deras olika utgångspunkter.

Men för att kort och enkelt försöka svara på din fråga: Nej, passformen är inte lika bra men med prisskillnaden och allt som den innebär i beaktande så är jag väldigt nöjd.
 

Yfront

Omega

PIC

Cartier
2-Faktor
Jag hittade ett par från mango..
https://shop.mango.com/se/herr/byxo...1&s=prendas_he.familia;131.pantalones131;Lino

Men kommer nog skicka tillbaka dom... duger väl egentligen fint för ändamålet och att man inte behöver vara rädd om dom men kändes inte som någon vidare kvalitet.
Tack, men dom såg inte så bra ut. Har ett par rena linnebyxor från bläck men dom är så jäkla tajta att jag knappt kan böja mig ner, samt att sidospännena åker upp hela tiden.
 

Yfront

Omega
Tack, men dom såg inte så bra ut. Har ett par rena linnebyxor från bläck men dom är så jäkla tajta att jag knappt kan böja mig ner, samt att sidospännena åker upp hela tiden.

Nu kanske vi är i skriver i feltråd men låt gå :)

Dessa var absolut inte tajta, går som regular och det stämde väl tycker ja.
 
  • Like
Reactions: PIC

Jockinho

Patek
2-Faktor
Snyggt.
HM-byxor med så hög midja? Skulle behöva något billigare par sommarbyxor, finns ju tillfällen när man vill vara uppklädd men barnen är med :)

Också köpt dem, var dock för långa för mig så ska läggas upp eller ev göra slag (om det gick) trots kortare modell. Annars trevliga för priset :)
 
  • Like
Reactions: PIC
Topp