• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Låter som att de kommer passa mig fint då ;) jag söker något med lite högre midja för att det ska passa bättre med kavaj. Vad innebär shrink-to-fit? Krymper när man tvättar?
Yes. Cirka 10 %. Skicka ett pm om du vill du storlekshjälp. Jag har gått i många fallgropar och kan ge tips längs vägen. Shrink-to-fit är imponerande bekvämt om det görs på rätt sätt. Tight midja och rymligt för lår och stuss. Slutprodukten skiljer sig väldigt mycket passformsmässigt i jämförelse med Levi’s övriga jeans som är sanforized (färdigkrympta, se nedan). Läs mer om shrink-to-fit här:

https://www.heddels.com/2013/08/levis-501-shrink-to-fit-stf-denim-the-ultimate-guide

Sanforized är shrink-to-fits antonym. Den tekniken användes först på 60-talet av Levi’s.
  1. Sanforized (of cotton or other fabrics) pre-shrunk by a controlled compressive process; meeting certain standards of washing shrinkage.”

 

Floffen

Panerai
Manolo x Ströms i två olika kombos

3E93A1D6-DD47-49E8-BAD6-EE80E59F24C2.jpeg
31A14D0C-11CE-44C5-AC8A-2233B49CE0D9.jpeg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Finns Manolo x Ströms byxorna i butik fortfarande i både bomull och flanell-utförande? Och finns de isf både i STHLM och GBG?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
För allas information går det att beställa och få skickat. Det var bara att ringa enligt ströms.

Googlade lite och kom också fram till det! Grymt ju!

...vad är storleksskalan på dem? Alltså är det tum-storlekar? Så man vet vad man skall fråga efter.

Och de säljs väl i rålängd? La de upp dem till dig innan skeppning?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Googlade lite och kom också fram till det! Grymt ju!

...vad är storleksskalan på dem? Alltså är det tum-storlekar? Så man vet vad man skall fråga efter.

Och de säljs väl i rålängd? La de upp dem till dig innan skeppning?
Upplägg ingick. Jag köpte i butik, men frågade om det gick att få skickat. Storlekarna är angivna i europa 46, 48, 50, 52 osv. Jag själv är storlek 54. True-to-size skulle jag säga.
 

Frele

Cartier
Jag tycker också det här lät klart intressant! Finns det justeringsmån på bomullsbrallorna? Jag skulle vilja påstå att jag ligger mellan 50 och 52, antagligen närmare 50.
 
Snygg, denna gillar jag. Var köpte du den?

Tror inte jag behöver en dock, vädret är ganska milt.
Här var det -26 imorse, tro om man skulle flyttat till sydligare breddgrader, känns lättare att klä sig lite stiligare under vinterhalvåret då :rolleyes:

Ser att jag är i fel tråd och skriver nu, blev nog vilseledd av allt annat pladder. Jag upprepar återigen trådstartens syfte: Bilder. Bilder kan quotas så att kommentarer kan postas i klädtråden så får man svara och diskutera mer ingående där. Enklare kommentarer går bra! :)
 
Topp