• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Penna + klocka

Gelmax

Cartier
Inget roligt teams-möte på jobbet? - Plocka isär din penna och lek lite med mobilkameran!

DFFD85A6-CEAB-412A-BC8C-1CA252E9D5C8.jpeg
 
Senast ändrad:

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Har levt väldigt enkelt de senaste halvåret.. sprungit runt med en rotring 500 men nu jäklar nu är det dags igen.. tre favoriter utvalda och ska preppas inför morgondagen och bläcken från 2021 års diamine kalender, någon som har en favorit färg därifrån? Har själv inte hunnit testa någon..
20230405_173907.jpg
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Gav mig in i Platinum-träsket i våras och började köra Preppys och Plaisir istället för Pelikan M200 på jobbet (Ville åt något jag är mindre rädd om och som hade finare spets). Så nu var jag ju ”tvungen” att testa en #3776 att ha hemma också!

Fin penna och en något annorlunda känsla med en hel del feedback! Lite tunnare spets än jag kanske hade hoppats men den fungerar väldigt bra.

_DSC1610.jpeg

_DSC1612.jpeg
 

Psykel

Patek
Gav mig in i Platinum-träsket i våras och började köra Preppys och Plaisir istället för Pelikan M200 på jobbet (Ville åt något jag är mindre rädd om och som hade finare spets). Så nu var jag ju ”tvungen” att testa en #3776 att ha hemma också!

Fin penna och en något annorlunda känsla med en hel del feedback! Lite tunnare spets än jag kanske hade hoppats men den fungerar väldigt bra.

_DSC1610.jpeg

_DSC1612.jpeg
Grym! Tänkte köpa mig en själv, men föredrar Platinums M-spetsar.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Grym! Tänkte köpa mig en själv, men föredrar Platinums M-spetsar.
Är nöjd med mitt köp, men kan ärligt säga att jag inte testat en Platinum M! Kan vara så att det egentligen passar mig bättre som kör en hel del Pelikan F och TWSBI F annars som verkar vara med av en Platinum B i jämförelse.

Den är ganska torr också har jag märkt, men de gör inte så mycket när jag t.ex. vill kunna skriva på lite sämre papper.
Slog till på lite nya bläck i helgen också bara för att! Har inte köpt något nytt bläck på nästan 10 år tror jag....

edit
Japp, kollade när jag senaste köpte ett bläck. De va Pelikan Garnet när de kom ut, 2014. :oldman:
 

Psykel

Patek
Är nöjd med mitt köp, men kan ärligt säga att jag inte testat en Platinum M! Kan vara så att det egentligen passar mig bättre som kör en hel del Pelikan F och TWSBI F annars som verkar vara med av en Platinum B i jämförelse.

Den är ganska torr också har jag märkt, men de gör inte så mycket när jag t.ex. vill kunna skriva på lite sämre papper.
Slog till på lite nya bläck i helgen också bara för att! Har inte köpt något nytt bläck på nästan 10 år tror jag....

edit
Japp, kollade när jag senaste köpte ett bläck. De va Pelikan Garnet när de kom ut, 2014. :oldman:
Mina Preppy i M skriver sjukt mjukt för stålspets. Värt att testa!
Sen skriver jag mest för nöjes skull och vill kunna se nyansskiftningar och glans i bläcket. Då är M klart trevligare än F.
Kör F på jobbet. Skrivs inte jättemycket där dock.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Mina Preppy i M skriver sjukt mjukt för stålspets. Värt att testa!
Sen skriver jag mest för nöjes skull och vill kunna se nyansskiftningar och glans i bläcket. Då är M klart trevligare än F.
Kör F på jobbet. Skrivs inte jättemycket där dock.
Kör Preppy F och Plaisir F på jobbet. Har en Preppy M också men den är ju nästan en BB asså! Trevlig men rejält stubbig!

IMG_1621.jpeg
 

Psykel

Patek
Då var dagen här, och jag ”fick” öppna min present!
Det blev en Platinum Century i vitt! Grymt classy!
IMG_6583.jpeg

Mediumspets, ’cause that’s how I roll.
IMG_6584.jpeg

Laddade med min favorit-blå, Pilot Iroshizuku Tsuki-yo. Pennan skriver lite finare (än så länge, får se hur den utvecklar sig) än mina Preppy M. Skiftningarna i bläcket kommer fram fint, dock!
IMG_6587.jpeg

Laddade en preppy med Platinum Chou Kuro (”väldigt svart” på Japanska).
Helt klart väldigt svart!
IMG_6588.jpeg

Här i jämförelse med Pilot Iroshizuku Take-sumi.
IMG_6589.jpeg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Mitt favoritbläck har de naturligtvis slutat med. Iroshizuku tsuya-kusa. Av alla färger de har skulle de förstås ta bort just den:(

Annars har jag numera hitta e favorit i TWSBI reservoarer. Kostar några få hundringar, skriver bättre än de flesta, kan ligga i nån månad och startar direkt ändå. Bra känsla i dem. Har två stycken, båda lika bra. En Eco och en swipe.


PoK1.jpg



PoK10.jpg
 

AndyK

Cartier
Då var dagen här, och jag ”fick” öppna min present!
Det blev en Platinum Century i vitt! Grymt classy!
Mediumspets, ’cause that’s how I roll.
IMG_6584.jpeg

Laddade med min favorit-blå, Pilot Iroshizuku Tsuki-yo. Pennan skriver lite finare (än så länge, får se hur den utvecklar sig) än mina Preppy M. Skiftningarna i bläcket kommer fram fint, dock!
IMG_6587.jpeg

Laddade en preppy med Platinum Chou Kuro (”väldigt svart” på Japanska).
Helt klart väldigt svart!
IMG_6588.jpeg

Här i jämförelse med Pilot Iroshizuku Take-sumi.
IMG_6589.jpeg
Var har du köpt de där bläcktestarkorten?
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Första dagen tillbaka på jobbet efter semestern.
Pennorna rengjorda och laddade (lamy crystal topaz som jag försöker skriva slut på i svarta safarin och TWSBI Diamond mini, Lamy lila i vista), nyss påbörjat sista av de böcker jag vill bli av med - Leuchtturm red dot limited edition.
Klockan är sommarens impulsköp. Casio ”twin graph” reissue LF-20W.
IMG_5282.jpeg
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Dyker in och kollar om nån har ett hum om andrahandsvärde på pennan nedan? Aldrig använd. Är ganska novis i pennvärlden :)
 

Bilagor

  • IMG_5502.jpeg
    IMG_5502.jpeg
    879.4 KB · Visningar: 14
  • IMG_5500.jpeg
    IMG_5500.jpeg
    949.4 KB · Visningar: 15
Topp