• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Postnord

Tråkigt som fasen att höra!

Får man fråga om klockans värde översteg de 50k som Postnord Värde försäkrar upp till?
Frågan har ju diskuterats tidigare - vore intressant att höra hur PostNord hanterar ärendet om innehållet nu skulle överstiga det - såsom det faktiskt brukar vara här dagligen då man skickar och tar emot klockor för en bra bit över 50k.

Jag köpte försäkrad leverans av en klocka som gick sönder på väg till Tyskland. Postnord vägrade ersätta. Bråkade med dem i säkert en månad.
Hade bara tur att mottagaren kände en urmakare som kunde fixa det gratis.
Postnord är sämst i världen.

Tråkigt som fasen att höra!

Får man fråga om klockans värde översteg de 50k som Postnord Värde försäkrar upp till?
Frågan har ju diskuterats tidigare - vore intressant att höra hur PostNord hanterar ärendet om innehållet nu skulle överstiga det - såsom det faktiskt brukar vara här dagligen då man skickar och tar emot klockor för en bra bit över 50k.
Man får 0kr i ersättning om värdet överstiger 50k enligt deras avtal. Men det är väl alltid värt att försöka oavsett.

För första gången någonsin har ett värde försvunnit för mig. Någon på företagscentret verkar ha norpat det. Skickades den 11 november och är spårlöst borta sedan dess. Så var försiktiga med att skicka klockor för 50k med värde. Skit kan hända...

Var värdet 50k så får du i alla fall pengarna tillbaka på försäkringen via värdefrakt.

Jag köpte försäkrad leverans av en klocka som gick sönder på väg till Tyskland. Postnord vägrade ersätta. Bråkade med dem i säkert en månad.
Hade bara tur att mottagaren kände en urmakare som kunde fixa det gratis.
Postnord är sämst i världen.
Om paketet inte blev överkört och platt så har du packat för dåligt. Småpengar i sammanhanget men ack vad dåligt folk packar klockor. Gärna oskyddat inuti sin låda.

Om paketet inte blev överkört och platt så har du packat för dåligt. Småpengar i sammanhanget men ack vad dåligt folk packar klockor. Gärna oskyddat inuti sin låda.
Det är väl ganska låga odds på att den bara blev magnetiserad också. Att urmakaren fixade det gratis talar för det tycker jag.

Tillbaka
Topp