Om Rolex var ok med detta kunde dom väl lika gärna skippa listpriserna?
Fast vänta lite nu, blanda inte ihop gråhandlare och vanliga kunder som byter in en klocka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om Rolex var ok med detta kunde dom väl lika gärna skippa listpriserna?
Som jag sa så är den begränsningen inte ett tal, utan snarare om ngn på moderskeppet skulle misstycka.
För att vi är skapade att kategorisera folk och jag tyckte min indelning var korrekt. Resten av din text förstår jag inget av.Varför överhuvudtaget kalla varandra hatare, kverulanter eller vad som? Diskutera sakfrågan istället så slipper det ens riskera att bli personligt och komma bort från ämnet. Om det nu är irrationella känslomänniskor borde det dessutom vara tämligen enkelt att komma ut på topp i diskussionen enbart med argument.
Har jag ifrågasatt dig i sak tidigare i tråden? Nu snurrar du nog till det själv och blandar ihop mig med någon annan.
Nymans har fått ok av Rolex - fakta. De har också fått en begränsning att inte sätta det i system - fakta. Stålrolex är överpriset och oförklarligt populärt - fakta
Utöver det är det självklart känsloyttringar som blir åsikter som blir argument. Precis som i vilken diskussion som helst. Det har precis varit en valrörelse där väldigt få argument är 100% faktabaserade, trots det blir det relevanta diskussioner. Jag har skrivit vad jag tycker att Nymans gör för fel, sen att du inte ser det som giltiga åsikter är en annan sak.
EDIT: Nu tar jag kväll från den här diskussionen
Ja, visst är det så precis som att det knappast kom som en överraskning från moderskeppet att Rob skeppade mängder av klockor över havet. Men någonstans drar man gränsen även om Nymans självklart inte ligger i närheten av någon farozon. Det är ju faktiskt bara tre klockor som det handlar om, det gör inte principen mindre intressant att diskutera.
Varför då? Hur bidrar detta till kundvärde eller kundnytta?Jag tycker hela idén med pre-owned är svår, just med anledning av att marknadsvärdet svänger och att denna typ av frågeställningar kommer upp. Av den anledningen kanske AD inte ska pyssla med sånt här utan hänvisa till typ LW (5 min därifrån) och välkomna kunden tillbaka när klockan blivit såld.
Att skeppa 100 plus klockor i månaden är lite skillnad mot att sälja beg klockor i butik kan jag tycka.
Läste du texten jag citerade?Fast vänta lite nu, blanda inte ihop gråhandlare och vanliga kunder som byter in en klocka.
Vad spelar det för roll? Klockorna säljs ju ändå inte för listpris till vanliga kunder. Antingen tvingas du köpa en massa annan skrot för att få en klocka eller så säljer AD klockorna direkt till gråhandlarna utan att ens ta in dem i butiken.Om Rolex var ok med detta kunde dom väl lika gärna skippa listpriserna?
Varför då? Hur bidrar detta till kundvärde eller kundnytta?
Jag fattar, nymans ska undvika att skapa affärsidéer som skapar kundvärde och kundnytta. Solklart.Inte alls, såklart.
Vilket ältande om ”kundvärde och kundnytta”Jag fattar, nymans ska undvika att skapa affärsidéer som skapar kundvärde och kundnytta. Solklart.
Är inte så mycket ältande. Tänker att det kunden erhåller är viktigare än vad någon känner, antar eller för all del insinuerar på KS. Personligen tycker jag denna tråd mest består av vad olika personer känner inför nymans affärsidé.Vilket ältande om ”kundvärde och kundnytta”
Ja och det var ju det trådskaparen frågade om man ska hålla topic.Är inte så mycket ältande. Tänker att det kunden erhåller är viktigare än vad någon känner, antar eller för all del insinuerar på KS. Personligen tycker jag denna tråd mest består av vad olika personer känner inför nymans affärsidé.
Nej trådskaparen frågade efter vad folk tycker i frågan, inte ”känner”. En tråd utvecklas också så det gäller att hänga med i svängningarna.Ja och det var ju det trådskaparen frågade om man ska hålla topic.
Oseriöst och osmakligt inlägg. ”Känns”, nu igen, som mitt förtroende för dig är skadat. Vi får se hur det utvecklar sig.Oseriöst och osmakligt. Känns som mitt förtroende för dem är skadat. Vi får se hur det utvecklas.
Nu igen? Vad är problemet?Oseriöst och osmakligt inlägg. ”Känns”, nu igen, som mitt förtroende för dig är skadat. Vi får se hur det utvecklar sig.
Håll dig till ämnet, han har rätt till sin åsikt.Oseriöst och osmakligt inlägg. ”Känns”, nu igen, som mitt förtroende för dig är skadat. Vi får se hur det utvecklar sig.
Ditt inlägg givetvis.Nu igen? Vad är problemet?
Det var en smula ironi. Du läste väl vad jag citerade?Håll dig till ämnet, han har rätt till sin åsikt.
Din kommentar tillför inte ett skit
Det förstod jag. Men du skrev "nu igen"? Har du lust att sluta tramsa och utveckla?Ditt inlägg givetvis.
Då kan du, istället för att själv tramsa dig, motivera det i tråden. Tack för din generella ursäkt.Jag pudlar på nu igen. Mina ödmjuka ursäkter till alla. Dock är min åsikt att denna tråd är trams. Kan inte någon utveckla hur det ska gå till när jag ska byta min hulk mot ny dinka på nymans? Förslagen lyser med sin frånvaro, förutom ett som vi tidigare gått igenom.