• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pre-Owned

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Som jag sa så är den begränsningen inte ett tal, utan snarare om ngn på moderskeppet skulle misstycka.

Ja, visst är det så precis som att det knappast kom som en överraskning från moderskeppet att Rob skeppade mängder av klockor över havet. Men någonstans drar man gränsen även om Nymans självklart inte ligger i närheten av någon farozon. Det är ju faktiskt bara tre klockor som det handlar om, det gör inte principen mindre intressant att diskutera.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Denna tråd handlar väldigt mycket om ”hur det känns”. Respekterar att det kan kännas lite hur som helst men det betyder ju inte mer än att det känns just så. Själv känns det som jag är sugen på en kall öl och en god middag. Knappast nymans ansvar eller fel. Jag löser det på egen hand.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Varför överhuvudtaget kalla varandra hatare, kverulanter eller vad som? Diskutera sakfrågan istället så slipper det ens riskera att bli personligt och komma bort från ämnet. Om det nu är irrationella känslomänniskor borde det dessutom vara tämligen enkelt att komma ut på topp i diskussionen enbart med argument.

Har jag ifrågasatt dig i sak tidigare i tråden? Nu snurrar du nog till det själv och blandar ihop mig med någon annan.

Nymans har fått ok av Rolex - fakta. De har också fått en begränsning att inte sätta det i system - fakta. Stålrolex är överpriset och oförklarligt populärt - fakta ;)

Utöver det är det självklart känsloyttringar som blir åsikter som blir argument. Precis som i vilken diskussion som helst. Det har precis varit en valrörelse där väldigt få argument är 100% faktabaserade, trots det blir det relevanta diskussioner. Jag har skrivit vad jag tycker att Nymans gör för fel, sen att du inte ser det som giltiga åsikter är en annan sak.

EDIT: Nu tar jag kväll från den här diskussionen :)
För att vi är skapade att kategorisera folk och jag tyckte min indelning var korrekt. Resten av din text förstår jag inget av.

God afton!
 

Floffen

Panerai
Jag tycker hela idén med pre-owned är svår, just med anledning av att marknadsvärdet svänger och att denna typ av frågeställningar kommer upp. Av den anledningen kanske AD inte ska pyssla med sånt här utan hänvisa till typ LW (5 min därifrån) och välkomna kunden tillbaka när klockan blivit såld.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ja, visst är det så precis som att det knappast kom som en överraskning från moderskeppet att Rob skeppade mängder av klockor över havet. Men någonstans drar man gränsen även om Nymans självklart inte ligger i närheten av någon farozon. Det är ju faktiskt bara tre klockor som det handlar om, det gör inte principen mindre intressant att diskutera.

Att skeppa 100 plus klockor i månaden är lite skillnad mot att sälja beg klockor i butik kan jag tycka.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Jag tycker hela idén med pre-owned är svår, just med anledning av att marknadsvärdet svänger och att denna typ av frågeställningar kommer upp. Av den anledningen kanske AD inte ska pyssla med sånt här utan hänvisa till typ LW (5 min därifrån) och välkomna kunden tillbaka när klockan blivit såld.
Varför då? Hur bidrar detta till kundvärde eller kundnytta?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Om Rolex var ok med detta kunde dom väl lika gärna skippa listpriserna?
Vad spelar det för roll? Klockorna säljs ju ändå inte för listpris till vanliga kunder. Antingen tvingas du köpa en massa annan skrot för att få en klocka eller så säljer AD klockorna direkt till gråhandlarna utan att ens ta in dem i butiken.

Problemet är folks betalningsvilja. Det är den som möjliggör nuvarande situation.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag personligen gillar inte detta, men om det är ok för leverantör och tillräckligt många kunder - vem är då jag att säga vad de "får" göra. Det bestämmer makroekonomin, och Rolex såklart.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Vilket ältande om ”kundvärde och kundnytta”
Är inte så mycket ältande. Tänker att det kunden erhåller är viktigare än vad någon känner, antar eller för all del insinuerar på KS. Personligen tycker jag denna tråd mest består av vad olika personer känner inför nymans affärsidé.
 

puffen

Cartier
Är inte så mycket ältande. Tänker att det kunden erhåller är viktigare än vad någon känner, antar eller för all del insinuerar på KS. Personligen tycker jag denna tråd mest består av vad olika personer känner inför nymans affärsidé.
Ja och det var ju det trådskaparen frågade om man ska hålla topic.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Diskuterade.med frugan och hon är helt enig med mig.

Det ser konstigt ut, ja.
Men det är verkligen så marknaden ser ut. Det är, galet nog, marknadspris. Skulle den ligga ute för 70 så hade det varit rimligt och galet på samma gång.
Att bedriva ett vinstdrivande företag är ingen välgörenhet.
Jag tycker inte dom ser dumma ut för att dom gör så.
De följer.marknaden som är satt av köparna.
Och, du får två ärliga val. Vänta upp till flera år och köp en för listpris eller gå ut med den ur butiken idag för marknadspris.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Jag pudlar på nu igen. Mina ödmjuka ursäkter till alla. Dock är min åsikt att denna tråd är trams. Kan inte någon utveckla hur det ska gå till när jag ska byta min hulk mot ny dinka på nymans? Förslagen lyser med sin frånvaro, förutom ett som vi tidigare gått igenom.
 

Omega87

Rolex
Jag pudlar på nu igen. Mina ödmjuka ursäkter till alla. Dock är min åsikt att denna tråd är trams. Kan inte någon utveckla hur det ska gå till när jag ska byta min hulk mot ny dinka på nymans? Förslagen lyser med sin frånvaro, förutom ett som vi tidigare gått igenom.
Då kan du, istället för att själv tramsa dig, motivera det i tråden. Tack för din generella ursäkt.
 
Topp