Vem tror du är bäst på att tjäna pengar över tid? Den som förhåller sig till marknaden eller den som envist hoppas på att hitta den sista idioten.Skön person med lite självdistans till saker och ting. Passande i dessa dagar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vem tror du är bäst på att tjäna pengar över tid? Den som förhåller sig till marknaden eller den som envist hoppas på att hitta den sista idioten.Skön person med lite självdistans till saker och ting. Passande i dessa dagar.
16610LV -09, upplagd 2020-04-06, 128.000 kr (Privat)
116613 -14, upplagd 2020-03-24, 117.500 kr (Hedens Guld)
Vem tror du är bäst på att tjäna pengar över tid? Den som förhåller sig till marknaden eller den som envist hoppas på att hitta den sista idioten.
Idioternas morsa är alltid gravid. Det kommer flera hela tiden.Den som anpassar sig efter de förutsättningarna som råder är troligtvis den som tjänar mest pengar över tid.
Har fått känslan att många har letat efter den sista födda idioten under senare år. Man har velat dra ut på det här in i det längsta och förhoppningvis har några av dessa dragit det kortaste strået själva.
Inte som mycket säljer just nu. Definitivt inte det som har gårdagens pris. Mest troligt säljer i princip inget alls men om något väl går iväg så lär det vara det som är billigast.Den som anpassar sig efter de förutsättningarna som råder är troligtvis den som tjänar mest pengar över tid.
Har fått känslan att många har letat efter den sista födda idioten under senare år. Man har velat dra ut på det här in i det längsta och förhoppningvis har några av dessa dragit det kortaste strået själva.
Inte som mycket säljer just nu. Definitivt inte det som har gårdagens pris. Mest troligt säljer i princip inget alls men om något väl går iväg så lär det vara det som är billigast.
Som privatperson så skulle jag försöka leda loppet mot botten om jag ville komma ur min klocka. Annars är risken att man får följa med den ner hela vägen själv.
Någon som blivit nedringd av ADs ännu? Med tanke på vad det underliggande problemet är, att vi troligen redan bottnat och de rekordstora stimulanspaket som kommer nu är hypotesen snabb återhämtning på marknaden inom relativt snar framtid och eftersläp i leveransen för de mest attraktiva varumärkena. Dvs den som vill fynda klocka eller nyttja rean på börsen bör ta tillfället nu. Jag kan (som alla) ha fel, men idén om att ADs ska ringa och tigga om att sälja stålrollar känns inte sannolikt.
Någon som blivit nedringd av ADs ännu? Med tanke på vad det underliggande problemet är, att vi troligen redan bottnat och de rekordstora stimulanspaket som kommer nu är hypotesen snabb återhämtning på marknaden inom relativt snar framtid och eftersläp i leveransen för de mest attraktiva varumärkena. Dvs den som vill fynda klocka eller nyttja rean på börsen bör ta tillfället nu. Jag kan (som alla) ha fel, men idén om att ADs ska ringa och tigga om att sälja stålrollar känns inte sannolikt.
Har försökt få tag på en stål-Submariner i mer än ett år utan framgång. Stått på lista för 114060 i 15 månader hos AD i Stockholm (där jag tidigare köpt två klockor) men de har tydligen fortfarande klart större efterfrågan än utbud.
Tvekar på att vi har bottnat - mycket indikationer från industrin pekar på att det här blir mycket värre än 2008, och många förlorar redan jobben. Om du också ser att multiplarna går ner på börsen så kan det här gå mycket lägre.
Sen även kortsiktigt - med tanke på hur mycket dyra klockor man inte bara sett på krögare utan även på servitörer och bartenders på senaste så kommer säkert nedgången nu i restaurangbranschen påverka.
Det finns såklart mörkare scenarion, hade du frågat mig för tre veckor sedan hade jag lutat mer åt det hållet. Ser ökning av positiva signaler och jag tror nu mer på en uppgång som kommer öka i takt med att spridningen ebbar ut och möjligheterna för behandling blir bättre.
16618 -07, upplagd 2020-04-06, 215.000 kr (Privat)
114060 -20, upplagd 2020-04-06, 96.000 kr (Royal Watches)
116613LB -17, upplagd 2020-04-05, 103.000 kr (Privat)
16613 -06, upplagd 2020-03-24, 74.900 kr (Sänkt från 75.900 kr) (Twentyfourhours AB)
116613LB -16, upplagd 2020-03-26, 129.000 kr (Stones Watches)
Prisbumpas gör det dock på Blocket också.
En av handlarna har idag bumpat:
116610LV -19 till 143.995 kr (tidigare 151.900 kr)
116610LN -18 till 108.995 kr (tidigare 114.000 kr)
116613LB -13 till 108.995 kr (tidigare 113.000 kr)
Bara fattiglappar som resonerar sådär, varför skulle man inte kunna ta hand om sig och vara ute på vandring osv och samtidigt köra Bentley och ha fina klockor?Japp. Jag har två vänner som båda fått samtal från ADs gällande submariner. Båda hade precis fått ställa sig i kön för 2-3 veckor sedan. En kö som tidigare varit helt stängd. De tackade dock nej iom de osäkra tiderna och att de bränt sig lite på börsen. Och alla sitter dessutom hemma hela dagarna så inte det roligaste tillfället att köpa ny klocka när man inte kan bära den ute/till jobbet på ett tag. Och de har även höjt priset kraftigt. Nu är det faktiskt helt löjligt dyra priser, 114060 kostar 85 KSEK, wtf.
Tror många rättfärdigar de höga priserna med att "det är en säker investering" vilket gör det lättare att hosta upp de där 2-3 månadslönerna på en liten stålbit. Ska bli intressant att se hur det utvecklas. Kanske går det samma väg som för tulpanlökarna i Holland på 1600-talet.
Och så tror jag "trenden" med klassisk stil och exklusiva ur börjar gå mot sitt slut. Fler och fler högavlönade bryr sig mer om hälsa, friluftsliv och relationer än att visa upp statusprylar. Tror detta kan vara ett förändrat kundbeteende som får stor påverkan när de vanliga årskullarna med bankers och konsulter uteblir.
Japp. Jag har två vänner som båda fått samtal från ADs gällande submariner. Båda hade precis fått ställa sig i kön för 2-3 veckor sedan. En kö som tidigare varit helt stängd. De tackade dock nej iom de osäkra tiderna och att de bränt sig lite på börsen. Och alla sitter dessutom hemma hela dagarna så inte det roligaste tillfället att köpa ny klocka när man inte kan bära den ute/till jobbet på ett tag. Och de har även höjt priset kraftigt. Nu är det faktiskt helt löjligt dyra priser, 114060 kostar 85 KSEK, wtf.
Tror många rättfärdigar de höga priserna med att "det är en säker investering" vilket gör det lättare att hosta upp de där 2-3 månadslönerna på en liten stålbit. Ska bli intressant att se hur det utvecklas. Kanske går det samma väg som för tulpanlökarna i Holland på 1600-talet.
Och så tror jag "trenden" med klassisk stil och exklusiva ur börjar gå mot sitt slut. Fler och fler högavlönade bryr sig mer om hälsa, friluftsliv och relationer än att visa upp statusprylar. Tror detta kan vara ett förändrat kundbeteende som får stor påverkan när de vanliga årskullarna med bankers och konsulter uteblir.
Well. Hans beskrivning stämmer nog väldigt väl in på många som köpt nya rollar de senaste åren.Bara fattiglappar som resonerar sådär, varför skulle man inte kunna ta hand om sig och vara ute på vandring osv och samtidigt köra Bentley och ha fina klockor?
Säkert, jag reagerade på ”Och så tror jag "trenden" med klassisk stil och exklusiva ur börjar gå mot sitt slut”Well. Hans beskrivning stämmer nog väldigt väl in på många som köpt nya rollar de senaste åren.
Intressant vänner du har och tragiska två veckor de har haft då de för två veckor sedan ville köpa sub men under de två veckorna så har de bränt sig på börsen, får inte gå till jobbet och vill inte heller köpa den då de inte kan visa upp den för andra på jobbet!Japp. Jag har två vänner som båda fått samtal från ADs gällande submariner. Båda hade precis fått ställa sig i kön för 2-3 veckor sedan. En kö som tidigare varit helt stängd. De tackade dock nej iom de osäkra tiderna och att de bränt sig lite på börsen. Och alla sitter dessutom hemma hela dagarna så inte det roligaste tillfället att köpa ny klocka när man inte kan bära den ute/till jobbet på ett tag. Och de har även höjt priset kraftigt. Nu är det faktiskt helt löjligt dyra priser, 114060 kostar 85 KSEK, wtf.
Japp. Jag har två vänner som båda fått samtal från ADs gällande submariner. Båda hade precis fått ställa sig i kön för 2-3 veckor sedan. En kö som tidigare varit helt stängd. De tackade dock nej iom de osäkra tiderna och att de bränt sig lite på börsen. Och alla sitter dessutom hemma hela dagarna så inte det roligaste tillfället att köpa ny klocka när man inte kan bära den ute/till jobbet på ett tag. Och de har även höjt priset kraftigt. Nu är det faktiskt helt löjligt dyra priser, 114060 kostar 85 KSEK, wtf.
Och så tror jag "trenden" med klassisk stil och exklusiva ur börjar gå mot sitt slut. Fler och fler högavlönade bryr sig mer om hälsa, friluftsliv och relationer än att visa upp statusprylar. Tror detta kan vara ett förändrat kundbeteende som får stor påverkan när de vanliga årskullarna med bankers och konsulter
Ehm. Jag väntade en vecka på 114060. Ring ADn igen och snacka lite vett med domHar försökt få tag på en stål-Submariner i mer än ett år utan framgång. Stått på lista för 114060 i 15 månader hos AD i Stockholm (där jag tidigare köpt två klockor) men de har tydligen fortfarande klart större efterfrågan än utbud.
Well. Hans beskrivning stämmer nog väldigt väl in på många som köpt nya rollar de senaste åren.
Ehm. Jag väntade en vecka på 114060. Ring ADn igen och snacka lite vett med dom
Tveksamt.Ja, det var bättre förr innan dom senaste 20 000 åren av mänsklig upptagenhet vid status och yttre attribut.
Jag va också seriösKonstigt... Jag är seriös och bor nära båda de AD jag pratat med. Får försöka igen helt enkelt.
Bara fattiglappar som resonerar sådär, varför skulle man inte kunna ta hand om sig och vara ute på vandring osv och samtidigt köra Bentley och ha fina klockor?
Så dina vänner hade båda turen att få gå före i submarinerkön men också oturen att båda ”bränna” sig på börsen innan dom fick erbjudande om att köpa 2-3 veckor senare?