När man förutspår prisförändringar måste man nog också kunna säga något om vilken tidsperiod man pratar om? fem år? femton? femtio?
Tror definitivt att de kommer hålla/öka sitt värde de kommande 5 åren, speciellt rolex, AP, PP
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
När man förutspår prisförändringar måste man nog också kunna säga något om vilken tidsperiod man pratar om? fem år? femton? femtio?
Tror definitivt att de kommer hålla/öka sitt värde de kommande 5 åren, speciellt rolex, AP, PP
Haha, mitt önsketänkandeOm du tror att denna tråd har någon påverkan tror jag du drömmer lite
Givetvis, själv äger man en del av dem mest hypade rolexen så helt ärligt vet jag inte vilken sida jag står på som någon någon nämnde ovan. Har både köpt under list, över list och i listpriset. Går de ner, så får de gå ner, inget att be för.Beror väl helt på vilken sida man står på
Vet inte varför men kom att tänka på denna klassiker. "Den är inte nere och den ska upp!" "Nej ner!" (lånat klipp)Hade vi inte redan konstater at att priserna gått ner!?
Givetvis, själv äger man en del av dem mest hypade rolexen så helt ärligt vet jag inte vilken sida jag står på som någon någon nämnde ovan. Har både köpt under list, över list och i listpriset. Går de ner, så får de gå ner, inget att be för.
Överlag är det intressant hur folk kan spekulera om någon bubbla osv. Verkar vara väldigt intressant ämne att diskutera internationellt.....
Ett stycke svensk filmhistoriaVet inte varför men kom att tänka på denna klassiker. "Den är inte nere och den ska upp!" "Nej ner!" (lånat klipp)
Håller med! Synd att kvalitén på klippet var så dåligt.Ett stycke svensk filmhistoria
Jodå. Känner till att det finns flera som har cashat de pengarnaÄr det någon här som har eller med säkerhet känner till någon som har betalt runt de där 200- 250+ för en ”modern” stål Daytona oavsett om det är en standard Zenith eller nyare t om de keramiska utan att ha gjort någon bytesaffär mellan på något annat som också har varit hypat i pris som delbetalning?
Bara rena kontanter mellan.
Jo då, ett flertal. Helt galet i min värld, men vad gör man inte för att få det man eftersöker.Är det någon här som har eller med säkerhet känner till någon som har betalt runt de där 200- 250+ för en ”modern” stål Daytona oavsett om det är en standard Zenith eller nyare t om de keramiska utan att ha gjort någon bytesaffär mellan på något annat som också har varit hypat i pris som delbetalning?
Bara rena kontanter mellan.
Jodå. Känner till att det finns flera som har cashat de pengarna
Inte för att va sån, men den låg med det priset i 4 timmarHur länge sedan var det en Hulk bumpades och var osåld till detta priset?
https://klocksnack.se/threads/rolex-hulken-116610lv-prisbump-dras-tillbaka-ikväll.122590/
Denna tråden har börjat göra sitt...
TroligtInte för att va sån, men den låg med det priset i 4 timmar
Var en ren chansning för att få snabba pengar till annat, men löste det på annat vis. Var några som var sugna men tidsramen blev för tight.
Den kommer nog ut vid ett senare tillfälle till rådande marknadspris och blir bumpad tills den säljs om så blir fallet.
Marknaden bestämmer!
Gillat spekulationerna, tror personligen inte det kommer bli myclet bättre i närtid.
Men blir inte ett dugg ledsen om jag har fel. Vore ju inte tråkigt att kunna köpa en keramisk daytona till ett vettigt pris
Vad är troligt?Troligt
Jo då, ett flertal. Helt galet i min värld, men vad gör man inte för att få det man eftersöker.
Känner också ett antal personer som har köpt stål klockor för sjuka summor.
Finns många Rolex ägare. Klart att det finns muppar.Intressant hur gärna vissa vill ha något till varje pris.
Ingen i min krets köper någon av de mest hypade modellerna. De skakar på huvudet allihopa. Men man ser ju så klart att vissa sitter med heta stål modeller från Rolex och Patek. Tyvärr inte de skönaste individerna. Lägger lite sorti även det faktiskt.
Ta i beaktande att vissa köper en med avsikten att bara ha den nån månad för att därefter vandra vidare. Om den då köps för 120 tkr eller 200 tkr har mindre betydelse om likviden finns och värdeförändringen är neutral.Intressant hur gärna vissa vill ha något till varje pris.
Ingen i min krets köper någon av de mest hypade modellerna. De skakar på huvudet allihopa. Men man ser ju så klart att vissa sitter med heta stål modeller från Rolex och Patek. Tyvärr inte de skönaste individerna. Lägger lite sorti även det faktiskt.
Finns många Rolex ägare. Klart att det finns muppar.
Eller, känner du till något märke som bara har sköna ägare?
Ta i beaktande att vissa köper en med avsikten att bara ha den nån månad för att därefter vandra vidare. Om den då köps för 120 tkr eller 200 tkr har mindre betydelse om likviden finns och värdeförändringen är neutral.
Som sagt... Eftersom Rolex ägs av allt och alla, så är det oundvikligt att Rolex även ägs av kriminella. Tror knappast att varumärket skadas av detta.Finns nog inget märke som bara har sköna ägare. Du kan kanske hålla med om att det inte ser så skönt ut med människor du vet sysslar med kriminalitet går runt och visar upp sina klenoder. Hur du än vrider och vänder på det så blir klockorna associerade med det. Precis som i bilvärlden där de köper RS modeller från Audi och diverse AMG. Dessa personer rör sig i samma offentliga miljöer som oss andra. Oundvikligt. De aspirerar på att äga samma saker också och lyckas komma över det. Mycket kontanter i omlopp får man anta.
Det roligaste är ju att det är ganska många som faller inom minst en av två kategorier:Intressant hur gärna vissa vill ha något till varje pris.
Fast även du måste väl ha märkt av att avsluten tagit längre tid senaste månaderna? Frågan är väl dock om det är en permanent sättning eller bara hack i kurvan.Det enda som på allvar skulle kunna rubba Rolex marknad inom överskådlig tid är om Rolex bestämmer sig för att trycka ut så mycket sportstål som möjligt och göra det tillgängligt för alla utan listor osv. I övrigt är min gissning att marknaden för de heta klockorna kommer att vara rätt stabil med vissa mindre korrigeringar. Läs ”BLNR” där de flesta nu inser att klockan är tråkigare än Pepsin.
Det roligaste är ju att det är ganska många som faller inom minst en av två kategorier:
1. Har mycket bra kontakter hos AD och löser hetaste grejerna
2. Har tillräckligt med cash för att skita i vad saker kostar
Sen har man den tragiska gruppen människor som springer och lägger 5-10 insparade månadslöner hos en gråhandlare för att de så gärna vill vara en i gänget.
Det enda?Det enda som på allvar skulle kunna rubba Rolex marknad inom överskådlig tid är om Rolex bestämmer sig för att trycka ut så mycket sportstål som möjligt och göra det tillgängligt för alla utan listor osv. I övrigt är min gissning att marknaden för de heta klockorna kommer att vara rätt stabil med vissa mindre korrigeringar. Läs ”BLNR” där de flesta nu inser att klockan är tråkigare än Pepsin.
Ja då, dock är det rent generellt väldigt trögt inom flera branscher tycker jag mig höra. Folk håller i pengarna i Sverige. Rolex marknad är dock världsomspännande och lika het i stort sett överallt. En rejäl dipp kräver att något stort händer i världsekonomin eller att folk plötsligt tappar intresse för märket.Fast även du måste väl ha märkt av att avsluten tagit längre tid senaste månaderna? Frågan är väl dock om det är en permanent sättning eller bara hack i kurvan.
Vilket gäng menar du?Det roligaste är ju att det är ganska många som faller inom minst en av två kategorier:
1. Har mycket bra kontakter hos AD och löser hetaste grejerna
2. Har tillräckligt med cash för att skita i vad saker kostar
Sen har man den tragiska gruppen människor som springer och lägger 5-10 insparade månadslöner hos en gråhandlare för att de så gärna vill vara en i gänget.
Det enda som på allvar skulle kunna rubba Rolex marknad inom överskådlig tid är om Rolex bestämmer sig för att trycka ut så mycket sportstål som möjligt och göra det tillgängligt för alla utan listor osv. I övrigt är min gissning att marknaden för de heta klockorna kommer att vara rätt stabil med vissa mindre korrigeringar. Läs ”BLNR” där de flesta nu inser att klockan är tråkigare än Pepsin.
Som sagt... Eftersom Rolex ägs av allt och alla, så är det oundvikligt att Rolex även ägs av kriminella. Tror knappast att varumärket skadas av detta.